بازگشت تریاک به مراسم‌ عروسی!/ هشدار را جدی بگیریم

0

فرماندار شهرستان همدان از بازگشت مواد مخدر مانند تریاک به عروسی‌ها گلایه کرد و گفت: این مسئله یک هشدار است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

به گزارش فارس، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: با وجود فشار‌های زیاد دشمن برای ناامیدی و انحراف نسل جوان، این قشر در راهپیمایی روز قدس و لیالی‌قدر حضور چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به بحث مواد مخدر در ایران گفت: متأسفانه کشور ما به دلیل قرار گرفتن در همسایگی کشور افغانستان که بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در سطح جهان است، به مرکز ترانزیت مواد مخدر تبدیل شده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: ایران در زمینه مواد مخدر، بیشترین آسیب را متحمل شده و به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها، باید مبارزه جدی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند نظارت قوی بر خوابگاه‌ها، مناطق نظامی و زندان‌ها است، افزود: این مکان‌ها مراقبت ویژه‌ای را می‌طلبد که در راستای تحقق این امر خانواده‌ها نقش بسزایی دارند.

قهرمانی‌مطلق از بازگشت مواد مخدر  از جمله تریاک به مراسم‌ها و عروسی‌ها گلایه کرد و یادآور شد:  این مسئله یک هشدار است که باید بیشتر به آن پرداخته شود چرا که اکثر گرفتاران مواد مخدر، از موادی شروع کردند که فکر می‌کردند اعتیادآور نیست.

وی با اشاره به برگزاری همایش پنج هزار نفری افرادی که اعتیاد را ترک کردند، گفت: این همایش، با حضور رهاشدگان از دام اعتیاد و به‌منظور معرفی این افراد به عنوان الگو‌های موفق در سطح جامعه، در مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

فرماندار همدان از ترسیم نقشه نقاط خطر در همدان خبر داد و تأکید کرد: نقشه خطر برای مشخص کردن نقاط خطر‌پذیر از حیث مواد مخدر ترسیم می‌شود تا بتوانیم نظارت دقیق‌تر بر نقاط مختلف شهر داشته باشیم.

وی نقش آموزش و پرورش را در آگاه‌سازی قشر جوان و نوجوان مهم دانست و از اداره بهزیستی خواست تا وسایل موردنیاز برای برگزاری نمایشگاهی از اثرات سوء مصرف مواد مخدر دراختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش اداره بهزیستی را موظف کرد برای نظارت و توزیع داروی متادون بین افراد زیر پوشش بهزیستی، بانک اطلاعاتی ایجاد کند تا هشت مرکز توزیع داروی متادون به هم مرتبط شوند و افراد نتوانند از چند مرکز، هم‌زمان داروی متادون دریافت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ