۱۰ روز زندگی بـا گروه تروریستی داعش +عکس

0

«یورگن تودن هوولر» روزنامه نگاری آلمانی نخستین روزنامه نگار غربی است که توانسته با مجوز داعش ده روز را در مناطق تحت تصرف این گروه تندرو در سوریه و عراق سپری کند.

فیلم داعش عکس داعش داعش جنایات داعش
به گزارش العربیه، این روزنامه نگار قصد دارد تجربیات این ده روز را به شکل کتابی منتشر کند. وی در صفحه فیسبوک خود تجربیاتش را با داعش به اشتراک گذاشته است. وی برداشت‌های خود را از این گروه تندرو در ۷ قسمت خلاصه کرده است:
۱. غرب به طوری چشمگیر خطر این گروه را دست کم گرفته است
به نوشته یورگن تودنهوولر «شبه نظامیان داعش بیش از آن چیزی که سیاستمداران غربی تصور می‌کنند، هوشیار و زیرک هستند. ۴۰۰ نیروی داعش توانستند ۲۵ هزار نیروی مجهز ارتش عراق را از موصل فراری دهند. در ظرف چند ماه داعش توانست منطقه‌ای بیش از خاک بریتانیا را به تصرف خود در آورد. القاعده در مقابل داعش کوتوله‌ای بیش نیست. وقتی داعشی‌ها منطقه‌ای را از دست می‌دهند خم به ابرو نمی‌آورند زیرا بر این باورند که این امری طبیعی در جنگ چریکی است.»
۲. هر روز افراد جدیدی داوطلب عضویت در داعش می‌شوند
روزنامه نگار آلمانی نوشته است: «من دو روز را در یک انبار داعش نزدیکی مرز ترکیه به سر بردم. هر روز بیش از ۵۰ تن داوطلب جدید برای پیوستن به داعش وارد آنجا می‌شدند. این افراد نه افرادی ایزوله و نا‌امید، بلکه افرادی موفق از جوامع خود هستند. بسیاری از این داوطلبان افراد موفقی از آمریکا، بریتانیا، سوئد، روسیه، فرانسه، آلمان و جاهای دیگر هستند. یکی از این داوطلبان چند هفته پیش از پیوستن به داعش، امتحان حقوق خود را گذرانده و مدرک وکالت از یکی کشورهای غربی دریافت کرده بود. اما به جای وکالت جنگ همراه داعش را ترجیح داده بود.»
۳. حکومت داعش همانند همه رژیم‌های توتالیتر کار می‌کند
یورگن تودنهوولر نوشته است: «حکومت داعش از نظر امنیتی و رفاه اجتماعی در مناطق تحت کنترل خود درست عمل می‌کند؛ گرچه استاندارد رفاه اجتماعی آن‌ها همانند کشور من، آلمان یا حداقل براساس توقع من، بالا نیست. میان جمعیت سنی مناطق تحت کنترل داعش مخالفتی علیه آن‌ها دیده نمی‌شود. پس از آنکه همه مسیحیان و ایزدی‌ها از شهر موصل فرار کردند، فقط سنی‌ها در شهر موصل باقی مانده‌اند.»
۴. هدف داعش تنها تصرف خاورمیانه نیست بلکه همه جهان و تطهیر آن از غیرمسلمانان با بزرگ‌ترین نسل کشی تاریخ بشر است
روزنامه نگار آلمانی افزوده است: «داعش می‌خواهد زمین را از وجود غیر مسلمان‌ها پیروان ادیان اهل کتاب، پاک کند. ادیان اهل کتاب به نظر داعش، مسیحیان هستند. آن‌ها می‌خواهند به گفته خود همه «کفار» را از زن و کودک و پیر و جوان را از دم تیغ بگذرانند یا به اسارت بگیرند.
به نظر آن‌ها همه شیعیان، ایزدی‌ها، کسانی که خدا را قبول ندارند، هندو‌ها و غیره باید از بین بروند. همچنین همه مسلمانان میانه رو و همه مسلمانانی که به دموکراسی باور دارند باید کشته شوند. میلیون‌ها انسان باید برای پاک سازی مذهبی باید از بین بروند.
به نظر آن‌ها مسلمانانی که به دموکراسی باور دارند باید از بین بروند چون به نظر آن‌ها این افراد قوانین بشری را بالا‌تر از قوانین الهی می‌دانند. تنها شانسی که برای این افراد باقی می‌ماند این است که توبه کرده و به اسلام آن‌ها برگردند. یهود‌ها و مسیحیان با پرداخت جزیه مورد تعرض قرار نخواهند گرفت.»
۵. به نظر من تفکر داعشی بین مسلمانان از یک درصد هم کمتر است مانند یک اتم در یک تسونامی
او ادامه داده است: «داعش اسلامی را تبلیغ می‌کند که ۹۹ درصد مسلمانان آن را رد می‌کنند. من به عنوان یک مسیحی که قرآن را چندین بار خوانده‌ام ، برایم تفسیر این گروه از قران قابل فهم نیست. چون آنگونه که من از قرآن برداشت کرده‌ام، اسلام دین محبت و مهربانی است. ۱۱۳ سوره از ۱۱۴ سوره قران با «بسم الله الرحمن و الرحیم» به نام خدای بخشنده و مهربان، آغاز می‌شوند. این مهربانی و بخشندگی را من در میان داعش ندیدم.»
۶. سنی‌های میانه رو عراق می‌توانند داعش را متوقف کنند
یورگن تودنهوولر نوشته است: « موصل شهری است با ۳ میلیون نفرجمعیت که فقط ۵ هزار داعشی آن را کنترل می‌کنند. برای از بین بردن داعش باید تمام شهر موصل را با کشتن میلیون‌ها نفر با خاک یکسان کرد ولی محصول بمباران‌ها در خاورمیانه همیشه تولید تروریسم بوده است.
داعش محصولی است از بمباران‌های غیرقانونی جرج بوش در عراق است. سنی‌های میانه رو عراق می‌توانند داعش را متوقف کنند.‌‌ همان عملی که در سال ۲۰۰۷ انجام دادند. در سوریه هم راه حل‌هایی وجود دارد ولی غرب باید در سیاست برآورد غیر واقعی خود در آنجا تجدید نظر کند.»
۷. در غرب از خطر بازگشتی‌های داعشی سر وصدای زیادی می‌شود
او افزوده است: «من به هیچ عنوان خطری را که افراد بازگشته از داعش ممکن است داشته باشند رد نمی‌کنم. اما در میان خود داعشی‌ها کسانی را که قصد بازگشت به کشورهای خود کنند به دیده تحقیر و بزدل می‌نگرند. به آن‌ها گفته می‌شود که چقدر بزدل هستید که زندگی در «دولت اسلامی» را تحمل نکردید. به همین دلیل آن‌ها خطر بزرگی را نمی‌توانند تشکیل بدهند. براساس تجربه فقط یک نفر که از داعش بازگشته بود در بروکسل مرتکب عملی تروریستی شد. هواداران داعش در کشورهای غربی که هنوز به داعش نپیوسته‌اند، خطر بزرگتری را تشکیل می‌دهند. به نظر من داعش بزرگ‌ترین خطری است که امنیت جهان را پس از جنگ سرد تهدید می‌کند. ما بهای احمقی بی‌سابقه جورج بوش را در حمله به عراق داریم می‌پردازیم.»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ