۱.۳ میلیون دلار جایزه برای جواهرات دزدیده شده از هتل کارلتون فرانسه

0

یکی از شرکت های وابسته به شرکت بیمه “لویدز لندن” بزرگترین شرکت بیمه در جهان، اعلام کرد که به هر اطلاعاتی که منجر به پیداشدن مجموعه جواهرات الماس به سرقت رفته از هتلی در فرانسه شود، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار (یک میلیون یورو) جایزه پرداخت می کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه شرکت بیمه لویدز لندن در این باره آمده است: ‌”‌به نخستین فردی که اطلاعاتی در اختیار بگذارد که منجر به پیدا شدن این جواهرات به ارزش ۱۰۳ میلیون یورو شود، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، جایزه نقدی اعطا خواهد شد.” ‌

این جواهرات متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی بود که در نمایشگاهی در هتل “کارلتون” در شهر کن به نمایش گذاشته بود. مردی مسلح در روز روشن با وارد شدن به محل نمایشگاه و تهدید نگهبان غیرمسلح توانست این مجموعه از جواهرات را به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار به سرقت ببرد و در خیابان ناپدید شود.

مجموعه سرقتی شامل انواع مختلف انگشتر، گردنبد و گوشواره است. نمایشگاه فروش این مجموعه جواهرات تجملی از بیستم ماه جولای در هتل کارلتون آغاز شده بود.

روزنامه “تایمز” در گزارشی نوشت که این بزرگترین سرقت جواهرات در طول تاریخ است.

در گزارش این روزنامه آمده بود که یک دزد تعداد قابل توجهی گردنبند، جواهرات، گوشواره و انگشتر را از هتل کارلتون سرقت کرد و میلیون ها پوند از این جواهرات از دست دزد هنگام فرارش روی پیاده رو افتاد و دزد نتوانست آن را با خود ببرد.

ارزش جواهرات سرقت شده ابتدا ۲۶ میلیون پوند برآورد می شد ولی معاون بازپرس پرونده اعلام کرد که ارزش واقعی این جواهرات سه برابر این مبلغ است.

در این گزارش آمده است که تا پیش از این حادثه، بزرگترین سرقت ثبت شده در جهان ارزشی معادل ۱۱۸ میلیون دلار داشت. مجموعه ای از انگشتر، گردنبند، ساعت های گران قیمت از هتل “هری وینستون” در پاریس در سال ۲۰۰۸ میلادی دزدیده شده بود.

لویدز، یک شرکت بریتانیای است که در زمینه بیمه و بیمه اتکایی فعالیت می ‌کند. در سال ۲۰۱۱ میلادی، بیش از ۳۳٫۴۴۷ میلیارد پوند از درآمد حق بیمه به این شرکت اختصاص یافت. اما گروه بانکی لویدز در سه ماهه سوم سال جاری متحمل زیان مالی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ