سهام سرمایه گذاری صنعت نفت و شایعات / فروش پروژه نفت قشم یکی از راهکارهای موجود

0
شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت از جمله مجموعه هایی است که طی روزهای اخیر سهام آن با اقبال سهامداران مواجه گردیده و رشد قیمتی را تجربه می کند، به گونه ای که امروز پس از معامله بیش از یک میلیون و هفتصد هزار سهم “ونفت” همچنان صف بیش از ۱۵ میلیونی برای خرید این سهم فعال در گروه فرآورده های نفتی پابرجاست.

 این مجموعه در حالی طی ماه های گذشته طی نامه ارسالی به سامانه کدال نسبت به روند اجرای پروژه نفت قشم و نحوه تأمین هزینه های لازم برای اجرای آن شفاف سازی کرده بود که اکنون اخبار و گمانه زنی هایی در خصوص برنامه های “ونفت” جهت فروش بخشی از پروژه نفت قشم به دلیل عدم موفقیت در اخذ وام ارزی از صندوق توسعه ملی و نیز تأمین وثائق لازم میان فعالان بازار سرمایه شنیده می شود و به نظر می رسد این امر مهمترین دلیل برای استقبال زیاد سهامداران و صف نشینی برای خرید سهام این شرکت باشد.

در همین ارتباط، رییس برنامه ریزی های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: همانطور که طی نامه ارسالی به سامانه کدال طی اول بهمن ماه جاری اعلام شد، تاکنون هیچ فعالیت مؤثری در راستای تأمین وثائق مالی و فروش پروژه نفت قشم از سوی شرکت انجام نپذیرفته است. برهمین اساس شایعات منتشر شده میان فعالان بازار سرمایه مبنی بر فروش پروژه مذکور جهت تأمین وثائق لازم از سوی اینجانب تأیید یا تکذیب نمی شود.

حبیبی افزود: در فرآیند دریافت وام ارزی ۱۲۱ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی مشکل با اهمیتی وجود ندارد و این پروژه همچنان روند اجرای خود را طی می کند. علاوه بر این، “ونفت” در حال پیگیری و یافتن راهکاری جهت تأمین وثائق لازم می باشد و راهکارهای متفاوتی نیز پیش روی وجود دارد که فروش بخشی از پروژه نفت قشم یکی از این راهکارهاست. این در حالی است که در حال حاضر هیچ تصمیم مؤثر و قطعی در این خصوص اخذ نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ