افزایش ۵۱ درصدی سود و افزایش سرمایه ۲۹۰ درصدی شرکت توکاریل

0
شرکت توکاریل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۴ خود را در حالی منتشر کرده که سود برآوردی ۲۶۲ ریالی برای سال مالی آینده نسبت به سال مالی جاری با رشد ۵۱ درصدی همراه بوده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت توکاریل در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تعدیل مثبت ۵۱ درصدی سود برآوردی سال مالی ۹۴ “توریل” همانگونه در طرح توجیهی افزایش سرمایه نیز مطرح شده عمدتاً ناشی از کاهش قابل توجه هزینه های مالی شرکت و در مقابل آن افزایش اندک تناژ حمل مواد اولیه مطابق با پیش بینی حمل شرکت طرف قرارداد یعنی فولاد مبارکه اصفهان بوده است.

امید سخایی در بیان دلایل کاهش هزینه های مالی شرکت طی سال مالی ۹۴ اظهار داشت: این مجموعه طی سال های گذشته جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز خود برای سرمایه گذاری ها در شرکت از تسهیلات بانکی استفاده می کرده که جهت کاهش هزینه های مالی شرکت اقدام به اجرای برنامه افزایش سرمایه نموده است. به گونه ای که یکی از اهداف اصلی بعد از اجرایی شدن این برنامه کاهش هزینه های مالی بوده است.

وی به روند اجرای برنامه افزایش سرمایهتوریل” اشاره کرد و گفت: برنامه افزایش سرمایه ۲۹۰ درصدی در مجمع فوق العاده شرکت به تصویب رسید و براساس آن مقرر گردید تا این برنامه طی دو مرحله اجرایی شود. به گونه ای که در مرحله اول سرمایه شرکت حدود ۲۰۶ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یابد که این امر طی سه ماهه اول سال آینده به طور کامل انجام می شود و اجرای مرحله دوم نیز در اختیار هیأت مدیره شرکت قرار گرفته است.

مدیر مالی شرکت توکاریل به یکی دیگر از دلایل اعلام تعدیل مثبت ۵۱ درصدی سود برآوردی سال ۹۴ این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش در ضریب آماده به کاری ناوگان های زیرمجموعه های شرکت در کنار تملک ۱۰۰ درصدی سهام زیر مجموعه هایی همچون خدمات توکا کشش و آسیا سیر ارس از جمله سایر این عوامل است. به گونه ای که با توجه به مأموریت های انجام شده در دو شرکت مذکور درصد مالکیت غیر مستقیم “توریل” به تملک مستقیم ۱۰۰ درصدی آن تبدیل شد که پیش بینی می شود تا درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری های “توریل” از این محل افزایش یابد.

سخایی در پاسخ به این سوال که آیا این مجموعه برنامه ای جهت انعقاد قرارداد با سایر شرکت ها به جز “فولاد” در نظر دارد؟، گفت: الویت اصلی و عمده فعالیت شرکت توکاریل هماهنگ با استراتژی های شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد.

وی در خصوص احتمال کاهش در حجم عملیات شرکت به علت کاهش حجم فروش “فولاد” ابراز داشت: تنها مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه توسط این شرکت حمل می شود و از این رو می توان گفت با نوسانات حجم فروش محصولات “فولاد” درگیر نیست و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شرکت زیرمجموعه “توریل” یعنی آسیا سیر ارس بخشی از محصولات تولیدی “فولاد” را در کنار مواد اولیه مورد نیاز تولید مجموعه هایی همچون فولاد هرمزگان و مس سرچشمه حمل می کند.

با توجه به مطالب عنوان شده و با عنایت به پیش بینی حمل مواد اولیه برای سال ۹۴ می توان گفت پیش بینی ها با توجه به محاسبات خرید مواد اولیه “فولاد” صورت می گیرد.

مدیر مالی “توریل” در خاتمه به عملکرد ۹ ماهه امسال شرکت اشاره کرد و در این خصوص افزود: این مجموعه طی دوره مذکور موفق به تحقق سود ۱۰۴ ریالی و پوشش ۶۰ درصدی سود برآوردی ۱۷۳ ریالی شده که امیدواریم در صورت عدم رخداد اتفاق با اهمیت در روند حمل مواد اولیه تا پایان سال مالی جاری به برآوردها و برنامه های خود دست یابیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ