کودکی که قصاب وحشی داعش شد+ عکس

0

روزنامه دیلی میل در گزارشی، اولین عکس از محمد اموازی، انگلیسی کویتی تبار که ادعا می شود همان جلاد معروف گروه تروریستی داعش است، را منتشر کرد.

 عکس داعش جنایات داعش جلاد داعش اخبار داعش

این روزنامه فاش ساخت که نهادهای امنیتی انگلیس پیش از این، جلاد داعش را شناسایی کرده بودند اما به دلایلی نخواسته اند هویتش را فاش کنند و هم اکنون نیز در این خصوص سکوت کرده اند.

این روزنامه نوشت: پلیس اسکاتلند یارد انگلیس دراین خصوص گفته است که به دلیل ملاحظات داخلی، نام او را فاش نخواهد کرد.

دیلی میل افزود: پلیس فدرال آمریکا (اف بی ای) نیز سپتامبر سال گذشته میلادی ادعا کرده بود که مقامات این سازمان با کمک دستگاه اطلاعاتی انگلیس در تلاش هستند تا با بکارگیری روش های مختلف تحقیقاتی از طریق شناسایی صدا، و صحبت با گروگان های پیشین، هویت جان داعشی را شناسایی نمایند.

این روزنامه همچنین فاش کرد که دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی ۵) محمد اموازی ۲۷ ساله و ساکن منطقه «کوینز پارک» لندن را به مدت چند سال تحت نظر قرار داده و حتی تلاش داشته در دوره ای وی را به استخدام خودش درآورد.

قصاب داعش اولین بار در ماه آگوست گذشته (نزدیک به شش ماه پیش) در فیلم ویدئویی که به نظر می رسد از لحظه کشته شدن «جیمز فولی»، روزنامه نگار آمریکایی ثبت شده، دیده می شود و در این فیلم، وی به دلیل داشتن لهجه لندنی، این حدس زده می شد که ممکن است وی شهروند انگلیسی باشد.

جلاد داعش بعد از آن، در تصاویر ویدئویی بریده شدن سر «استیون ساتلاف»، روزنامه نگار آمریکایی، «دیوید هینز»، امدادگر انگلیسی، «آلن هنینگ»، راننده تاکسی و امدادگر انگلیسی و «عبدالرحمان (پیتر) کاسیگ»، امدادگر آمریکایی، دیده شده است.

قصاب داعش آخرین بار کمتر از یک ماه پیش در فیلم ویدئویی مربوط به کشته شدن «کنجی گوتو»، روزنامه نگار ژاپنی دیده شد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، محمد اموازی یا همان قصاب داعش، متولد کویت است و در سال ۱۹۸۸ میلادی در سن شش سالگی به همراه خانواده اش به انگلیس می آید.

همکلاسی هایش در مدرسه «سنت ماری مکدالنی» در غرب لندن، می گویند، وی دانش آموزی مودب، محبوب و بشدت علاقه مند به فوتبال بود و معلمینش نیز می گوید وی سخت کوش و علاقه مند به یادگیری بود.

این روزنامه نوشت: محمد اموازی در سال ۲۰۰۹ میلادی از دانشگاه «وست مینستر» در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و بدنبال ازدواج با دختری در کویت برمی آید اما در اگوست همان سال، اموازی به همراه دو دوستش به تانزانیا می رود که هر سه نفرشان در فرودگاه دارالسلام، توسط ماموران مرزی مورد پرسش قرار گرفته و مانع از ورودشان به این کشور می شوند.

ماموران تانزانیایی مجددا این سه نفر را پس از یک شب بازداشت، با پروازی به فرودگاه آمستردام هلند باز می گردانند که در این فرودگاه بار دیگر از سوی ماموران از جمله افسران اطلاعاتی انگلیس «ام آی ۵» ، به ظن تلاش برای مسافرت به سومالی و پیوستن به گروه الشباب مورد پرسش قرار می گیرند و اموازی بعدا مدعی شده بود که ماموران اطلاعاتی انگلیس تلاش داشتند وی را به استخدام خودشان درآورند.این سه نفر پس از آزادی توسط ماموران هلندی، اجازه می یابند به شهر مرزی «دوور» انگلیس بازگردند که مجددا در این شهر توسط افسران ضد تروریسم انگلیس مورد بازجویی قرار می گیرند.

در سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی، اموازی، انگلیس را برای اقامت در کویت و زندگی با خانواده پدری اش، ترک می کند اما در ماه می ۲۰۱۰ میلادی بعد از هشت ماه کار در کویت، مجددا برای دیداری هشت روزه به انگلیس باز می گردد و به رغم اینکه در فرودگاه هیترو لندن مدتی متوقف می شود، اما اجازه داده می شود که وارد این کشور شود.

اموازی پس از بازگشت به کویت و سپری کردن مدتی، در جولای ۲۰۱۰ میلادی مجددا به انگلیس باز می گردد اما در زمان بازگشتن به کویت، بدلیل رد ویزایش اجازه ورود به این کشور نمی یابد سپس در سال ۲۰۱۲ میلادی پس از گذراندن دوره تخصصی زبان انگلیس با دیگر دوستانش درخواست کار از مرکز زبان انگلیسی درعربستان سعودی می کند که این درخواست رد می شود.

وی در سال ۲۰۱۳ میلادی پس از تغییر اسمش از محمد اموازی به «محمد الایان»، بار دیگر تلاش می کند به کویت باز گردد اما ماموران فرودگاه مانع از این سفر شده و مورد سووال قرار می گیرد.

اموازی سه روز بعد از اینکه ماموران مانع از سفرش به کویت می شوند، خانه پدرش را ترک و به خارج سفر می کند و بعد از گذشت چند روز والدینش گزارش می کنند که وی مفقود شده است.

بعد از گذشت چهار ماه از مفقود شدنش، پلیس انگلیس با حضور در خانه اموازی، توضیح می دهند که بر اساس اطلاعات بدست آمده وی وارد سوریه شده است.

روزنامه دیلی میل به نقل از برخی از منابع افزود: اموازی از جمله اولین انگلیسی ها و نیز در زمره بیش از ۷۰۰ خارجی بود که برای اولین بار، جهت پیوستن به گروه داعش وارد سوریه شده بودند.

دیلی میل با بیان اینکه محمد اموازی در دوران دانشگاه بسوی افراط گرایی گرایش پیدا می کند، نوشت: وی بیش ازهر فرد دیگر متاثر از «بلال برجاوی» است که در خلال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی بیش از پنج دفعه برای تماس با سلول های تروریستی در آفریقا به این منطقه، سفر کرده بود.

عکس داعش جنایات داعش جلاد داعش اخبار داعش

ای روزنامه نوشت: این فرد لبنانی تبار، یکی از حامیان برجسته گروه الشباب سومالی بود و در سال ۲۰۰۹ میلادی در جریان آخرین سفرش به لندن، اموازی را به سوی گروه های تروریستی سوق می دهد.

دیلی میل افزود:«بلال برجاوی» از اعضای برجسته القاعده در شرق آفریقا سه سال پیش درجریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سومالی کشته می شود.

این روزنامه همچنین در گزارش دیگری با بیان اینکه یکی از دوستان کویتی نزدیک به محمد اموازی او را شناسایی کرده است، نوشت: این فرد می گوید من شک ندارم که جان داعشی همان محمد است او مثل یک برادر برای من بود… من مطمئنم او خود اوست.

در همین رابطه، «عاصم قریشی»، مدیر یک موسسه حقوق بشری که پیش از سفر محمد اموازی با وی در ارتباط بوده، نیز معتقد است جان داعشی همان محمد اموازی است.

این روزنامه ادامه داد: وی به واشنگتن پست گفته است یک شباهت زیادی در این رابطه وجود دارد و این حس که جان داعشی همان محمد است در من تقویت شده است.

براساس گزارش های رسمی، بیش از ۶۰۰ انگلیسی برای جنگیدن در کنار گروه های افراطی و تروریستی بویژه داعش به سوریه و عراق رفته اند و گفته می شود که تاکنون نیمی از آنان به انگلیس بازگشته اند.

اما برخی منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد که برخی دختر نیز هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.(ایرنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ