بازار موبایل در انتظار شوکی بزرگ

0

پایان ماه مبارک رمضان هم‌زمان با فصل تابستان فرصت طلایی را برای حوزه موبایل به وجود آورده که از پس آن فروشندگان این صنف در انتظار شوکی در بازار تلفن همراه هستند.


زلال نیوز: محسن بنانلو  درباره وضعیت بازار تلفن همراه و میزان خرید و فروش‌ها اظهار کرد: در حال حاضر دوران بعد از ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنیم که شاید به عقیده فعالان این حوزه یکی از بهترین شرایط یا به عبارتی فرصت طلایی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ماه رمضان همواره رکودی را با توجه به خصلت خود در پی داشته به گونه‌ای که اکثر روزه‌داران توانایی برای انجام کارهای اضافه و رسیدگی به غیر از امور اصلی خود را ندارند و از این حیث بازار با نوعی رکود مواجه می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که این شرایط همه ساله تکرار می‌شود؟، گفت: شرایطی است که هر سال شاهد آن هستیم و با توجه به خصلت‌های این ماه که گفته شد، امری عادی به نظر می‌رسد.

این فروشنده موبایل و لوازم جانبی ابراز کرد: عده‌ای گمان می‌کنند در این شرایط اگر قیمت‌ها ملایم و با شیب نزولی باشد بازار حفظ می‌شود اما به هیچ عنوان چنین نیست؛ ویژگی ماه رمضان برای اکثر کسب و کارها اینگونه است.

بنانلو تصریح کرد: شرایط اکنون برای ما امیدوار کننده است و به عبارت خودمانی‌تر منتظر شوکی در بازار نشسته‌ایم.

وی افزود: شوکی که به دنبال آن، رضایت فعالان این صنف نیز به ارمغان می‌آید.

بنانلو گفت: در سنوات گذشته اینطور بوده است که مردم بعد از ماه رمضان به سمت بازار محصولات تکنولوژی جذب می‌شوند و این تجربه ما را منتظر حرکتی نو در این عرصه می‌گذارد.

او درباره تغییر احتمالی قیمت‌ها نیز اذعان کرد: قیمت‌ها تغییرات آن چنانی نمی‌کند اما مسلم است در رمضان با توجه به فروش کمتر، قیمت‌ها کاهش داده شود اما در شرایط افزایش تقاضا قطعا قیمت‌ها به رویه سابق باز می‌گردد و این به معنی افزایش قیمت‌ها نیست بلکه روند آن تثبیت شده است.

او در پاسخ به این سوال که شیب نزولی دلار چه تأثیرات کاهشی بر قیمت موبایل داشته است؟، گفت: نوسانات افزایشی دلار بلافاصله تأثیر خود را بر بازار این حوزه تحمیل می‌کند چرا که هیچ راهکار کاهشی در برابر اجناس تمام وارداتی وجود ندارد اما در برابر شیب نزولی رویه بالعکس است و تأثیرات آن بعد از مدت زمان به نسبت بلندی بر حوزه اعمال می‌شود که دلیل آن عدم توانایی فروشندگان در فروختن محصولات گران خریداری شده‌شان است که مسلم است نمی‌خواهند ضرر کنند.

بنانلو در پایان درباره مدت زمان ترسیمی برای حل مشکل رکود و افزایش تقاا در این بازار اظهار کرد: در شرایط بعد از ماه رمضان و هم‌زمان با فصل تابستان هستیم که این دو عامل هم‌افزایی هم هستند و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای این فصل، رونق بر بازار حاکم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ