تباهی دختر ۱۷ ساله با یک پیامک

0
دختر ۱۷ ساله ای که در پی یک رابطه تلفنی با پسر جوان، از منزل فرار کرده بود در دام خلافکاران گرفتار شد.
 خراسان، دختر ۱۷ ساله ای پس از آن که یک پیامک تبلیغاتی را روی گوشی تلفن همراهش مشاهده کرد با آن شماره تماس گرفت و بدین ترتیب رابطه تلفنی بین او که در یکی از شهرهای نزدیک مشهد زندگی می کرد با پسر جوان در مشهد آغاز شد. تا این که چند روز بعد دختر مذکور که فریب چرب زبانی های پسر را خورده بود، بدون اطلاع خانواده اش از منزل فرار کرد و به مشهد رفت.

او که نمی دانست چگونه آینده خود را به خطر انداخته است با پسر جوان ارتباط برقرار کرد و در دام خلافکاران گرفتار شد. پسر جوان با سوء استفاده از علاقه دختر جوان او را به دوستانش سپرد و بدین ترتیب دختر مذکور به منطقه طرقبه منتقل شد او که دیگر راه بازگشت خود را بسته می دید در منزل زنی شب ها را سپری می کرد که افراد نابابی به منزل وی رفت و آمد داشتند.

فرمانده انتظامی طرقبه و شاندیز درباره دستگیری خلافکاران و اعضای این باند به خراسان گفت: در پی اطلاع شهروندان به مرکز پلیس ۱۱۰ مبنی بر رفت و آمدهای مشکوک به منزلی در منطقه طرقبه، ماموران انتظامی تحقیقات نامحسوس خود را در این باره آغاز کردند و در یک عملیات موفق شدند اعضای این باند خلافکار را دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی ساداتی افزود: بررسی های پلیس آگاهی مشخص کرد که دختر فریب خورده در ماجرای زورگیری از یک طلافروش نیز نقش داشته است که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد. رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی نیز درباره آسیب های اجتماعی فرار دختران از منزل به خراسان گفت: فرار از منزل به عنوان یک مکانیسم دفاعی به منظور فرار از محرک های آزاردهنده و دستیابی جوان یا نوجوان به خواسته های موردنظر و یا آرزوها و رویای دور و دراز انجام می شود.

سرهنگ عباس چالاکی افزود: حرکت رو به رشد فرار از خانه طی سال های اخیر بر نگرانی خانواده ها و جامعه افزوده است که پیامدهای منفی آن تاثیر بسیار نامطلوبی ایجاد می کند. وی تصریح کرد: با وجود آن که در سال های اخیر مراکزی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی دختران فراری تاسیس شده است اما هنوز شاهد برخی ناهنجاری ها هستیم که باید در این باره تصمیمات جدی از سوی مسئولان اتخاذ شود.

این مقام انتظامی به خانواده ها توصیه کرد: عقاید مذهبی و دینی محکم برای نوجوانان از عوامل مهم کاهش فرار از منزل است که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد و آنان باید فرزندان خود را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق و ترغیب کنند چرا که مقید بودن به این فرایض سد محکمی در پیش گیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خانواده ها باید نحوه رفتار با فرزندان خود را از طریق رسانه ها یا مراجعه به مراکز مشاوره فرا گیرند. سرهنگ چالاکی همچنین به دلایل دیگر فرار از منزل اشاره کرد و گفت: از جمله مهم ترین عوامل فرار دختران می توان به بی احترامی، آزار و اذیت آنان، محدودیت و محرومیت شدید، سردی روابط و کم محبتی، تبعیض قائل شدن بین فرزندان، آشفتگی خانواده، طلاق، روابط دوستی ناسالم به ویژه با جنس مخالف، اصرار بر ازدواج اجباری، ماهواره، ناآگاهی والدین از خصوصیات دوران نوجوانی و بلوغ، اشاره کرد.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی تصریح کرد: به خاطر این که دختران در خانواده های آشفته و پریشان نمی توانند به خواسته های متعارف خود برسند و از طرفی محبت والدین را هم احساس نمی کنند، استعدادشان در زمینه انحراف بالا می رود و پس از خروج از خانه، به راحتی فریب سودجویان را می خورند بنابراین خانواده ها باید مراقب باشند تا هیچ دختری در جست وجوی محبت به خارج از خانه کشیده نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ