وقتی بازیگر ۳۰ میلیونی ، ۹۰۰ میلیون تومان می‌گیرد!

0
کاظم راست‌گفتار گفت: برخی چهره‌های سینمایی زمانی که در فیلمی با بودجه ارگان‌های دولتی همچون بنیاد سینمایی فارابی حضور پیدا می‌کنند، دستمزدهای کلانی می‌گیرند و دیگر با دستمزدهای پایین‌تر از آن کار نمی‌کنند.

این کارگردان سینما در ارتباط با به تعویق افتادن فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد نتوانستیم این فیلم طبق زمانبندی پیش‌بینی شده کلید بزنیم. اما همچنان کم و بیش در پیش‌تولید آن به سر می‌بریم.مهمترین دلیل بودجه فیلم بود که نتوانستیم هزینه‌هایی را که در نظر داشتیم تامین کند.

مصاحبه کاظم راست گفتار کاظم راست گفتار دستمزد بازیگران درآمد بازیگران

وی در ادامه افزود: اگر فیلمی که در بخش دولتی ساخته می‌شود سازندگانش درگیری ذهنی برای فروش آن ندارند اما در بخش خصوصی همواره این استرس با سازندگان فیلم همراه است.

راست‌گفتار در ادامه با اشاره به اینکه برخی بازیگران در آثاری که بودجه‌های عریض و طویل دارند پول‌های هنگفت می‌گیرند گفت: برخی از چهره‌های سینمایی زمانی که در فیلمی با بودجه ارگان‌های دولتی همچون بنیاد سینمایی فارابی حضور پیدا می‌کنند دستمزدهای کلانی می‌گیرند به طور مثال بازیگری دستمزد ۹۰۰ میلیون تومانی برای حضور در یکی از آثار این بخش دستمزد گرفته است.قطعاً این بازیگر نمی‌تواند با هزینه‌هایی که در بخش خصوصی وجود دارد حضور پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مبلغی که عنوان کردید موثق است، گفت: بله، متاسفانه این ارقام وجود دارند شما فکر می‌کنید چنین بازیگری با یک دستمزد ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومانی حاضر به همکاری با بخش خصوصی می‌شود. متاسفانه این فیلم‌های بی‌حساب و کتاب که ساخته می‌شود دستمزدهای برخی را بدون در نظر گرفتن استانداردهای موجود بالا می‌برد و در این میان تنها بخش خصوصی متحمل ضرر و زیان می‌شود.اگر همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رفت تا به امروز «آشوب» کلید خورده بود.

راست گفتار ادامه داد: فیلم، فیلم مدرنی است که شکلی تاریخی دارد به همین دلیل در زمینه فنی و جلوه های بصری با گروه هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم قبل از فیلمبرداری با آگاهی کامل به سراغ ساخت فیلم برویم . امیدوارم در نیمه دوم سال جلوی دوربین ببریم.

کارگردان فیلم «چک» درباره فیلمبرداری در شهرهای دیگر و انتخاب بازیگران گفت: بخش هایی از فیلم در رامسر و بخش هایی آبادان و خرمشهر جلوی دوربین می رود. در این فیلم از بازیگر سرشناس بهره می بریم تا بتوانیم به خوبی آنچه در فیلمنامه موجود است به تصویر بکشیم.

در این فیلم محمدرضا شریفی نیا مشاور و طاهر امانی مدیریت تولید را برعهده دارد همچنین محمد جواد رجب زاده دستیار اول کارگردان و برنامه ریز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ