یاران احمدی نژاد این روزها چه کار می‌کنند؟

0

به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکشنبه گذشته آخرین نشست حسن روحانی با وزیران دولت احمدی نژاد برگزار شد تا آن ها رفته رفته با مشخص شدن نتایج جلسات رای اعتماد جای خودشان را به وزیران جدید بدهند.

قریب به اتفاق وزیران احمدی نژاد گفته اند که به دانشگاه برمی گردند. همین چند روز قبل علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه دولت دهم در آخرین نشست خبری خود که گذاشت در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دوره وزارتش چه کار خواهد کرد گفته بود که «از دانشگاه آمده‌ام و به دانشگاه باز می‌گردم این قطعی است.

روز گذشته تمام روز یکی از کتب درسی که برای مهرماه باید تدریس شود را می‌خواندم که به من نشاط بسیاری می‌داد. دانشگاه رفتن امر قطعی است مگر در این میانه امر دیگری باشد که به تقدیر الهی واگذار می‌کنیم».
دانشگاهی که قرار است احمدی نژاد تاسیس کند خود مقصد بعدی بسیاری از نزدیکان احمدی نژاد هم شده است. محمد رضا میرتاج الدینی که از دل مجلس به کابینه احمدی نژاد راه یافت گفته که به کارهای آموزشی و فرهنگی در دانشگاه و جاهای مختلف خواهم رفت. هر وقت دانشگاه آقای رئیس جمهور هم شکل گرفت ما در کنار آقای احمدی‌نژاد خواهیم بود.
مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور هم گفته که احتمالا به دانشگاه، صدا و سیما یا دانشگاه دیگری می‌روم اما اینکه دانشگاه احمدی‌نژاد بروم یا نه معلوم نیست.
برخی دیگر از وزیران احمدی نژاد گفته اند که خودشان دانشگاه دارند و به دانشگاه خودشان می روند. حمیدرضا حاجی بابایی و کامران دانشجو در این ردیف هستند.  حاجی بابایی گفته که بعد از دولت به هر جایی که بتوانم در آنجا کار کنم می روم به قول معروف آخرش دانشگاه است. من خودم دانشگاه دارم و عضو دانشگاه بوعلی سینا هستم.
کامران دانشجو هم گفت که  من هم دانشگاه دارم. دانشگاه من دانشگاه علم و صنعت است و به آنجا برمی‌گردم و به کار معلمی خود ادامه می‌دهم، من تاکنون ۷ کتاب تألیف کرده‌ام و تعداد مقالاتم از ۱۵۰ مقاله گذشته است، استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هستم و جایگاه علمی خود را دارم.
محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باره گفته که اگر فرصتی باشد که بتوانم بعضی از کارهای فکری‌، فعالیت‌های انجام شده و سخنرانی‌های مختلف را جمع‌آوری کنم، خوب است. اگر فرصت داشته باشم فکر می‌کنم حداقل هفت‌، ‌هشت کتاب از مجموعه‌ی پیام‌ها، سخنرانی‌ها، مباحثی که مطرح شده می‌تواند در این بخش جمع‌آوری شود. حتی بعضی از سفرهای استانی و سفرهای خارج از کشور تجربیات بسیار خوبی را برای ما به‌دنبال داشت که باید آن تجربیات را در اختیار دیگران قرار بدهیم.
من قبل از هر چیز یک معلم هستم و فکر می‌کنم باید تجربیاتم را به شکل مکتوب در اختیار آیندگان قرار بدهم تا مفید باشد، البته این‌ها به شرطی است که فرصت داشته باشم و خداوند نیز توفیق دهد.
اسفندیار رحیم مشایی درباره فعالیت آینده اش گفته است که برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد. من شخصا تمایل به کارهای سیاسی ندارم و خیلی نقش‌آفرین در این زمینه‌ها نیستم، ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نیاز دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ