چرا پولدار نیستیم و نمی شیم؟

1

ثروتمندان به خوبی می‌دانند که پول و سرمایه آنها ماهیت گردشی دارد. بنابراین آنها شیفته یک روش سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که سودای غلتیدن در پول را دارید، اما باید بدانید که این رویا مادامی که با پول‌تان گام‌های هوشمندانه‌ای برندارید، محقق نخواهد شد.؛ پس نخست باید بدانید که ثروتمندان چه چیزی راجع به پول می‌دانند که شما نمی‌دانید.

میلیونر شدن کسب درآمد میلیونی پولدار شدن آموزش میلیونر شدن آموزش کسب درآمد آموزش پولدار شدن

بنابر اعلام موسسه Capgemini و موسسه مدیریت ثروت RBC، در سال ۲۰۱۳ میلادی، تعداد افراد میلیاردر جهان (دارندگان ثروت خالص بالغ بر یک میلیون دلار)، به یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر افزایش یافت. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که ثروتمندان جهان چه چیزی راجع به پول می‌دانند که شما نمی‌دانید؟ حقیقت این است که آنها نه‌تنها خیلی چیزها راجع به پول می‌دانند، بلکه با مدیران مالی معتمد و مشاوران بسیاری کار می‌کنند که به آنها در مدیریت سرمایه‌هایشان کمک می‌کنند.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که سودای غلتیدن در پول را دارید، اما باید بدانید که این رویا مادامی که با پولتان گام‌های هوشمندانه‌ای برندارید، محقق نخواهد شد. در این راه، بسیاری از مشاوران مالی همیشه آماده کمک کردن به شما هستند. در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، به چهار ماده‌اولیه لازم برای تولید ثروت، ثروتمند ماندن و به ارث گذاشتن ثروت برای چندین نسل، اشاره می‌کنیم.

ثروتمندان به‌طور دایم به دنبال استراتژی‌های جایگزین مدیریت پولی هستند
افراد ثروتمند، اطلاعات جدیدی از شیوه‌های کمتر شناخته شده برای رشد پولشان دارند. آنها وقتی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال شیوه‌های جایگزینی هستند که بهترین کارایی را برای آنها دارد. یکی از این شیوه‌ها، بیمه عمر خصوصی است.

«دیوید باکوالد»، مدیرعامل و شریک گروه مشاوره‌ای اطلس می‌گوید: در شرایط امروز که مالیات‌ها رو به افزایش است، یکی از محبوب‌ترین شیوه‌ها برای رشد و حفظ ثروت در بین ثروتمندان، استفاده تلفیقی از برخی سرمایه‌گذاری‌های خصوصی نظیر بیمه عمر و مقرری است که سود آن‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها اغلب به صدها تا هزاران و حتی میلیون‌ها دلار می‌رسد. همچنین، صرفه‌جویی مالیاتی اینگونه سرمایه گذاری‌ها، طی چندسال به اصل سرمایه افزوده می‌شود.

ثروتمندان، اهمیت تنوع سرمایه‌گذاری را به‌خوبی می‌دانند
ثروتمندان، سعی می‌کنند از گسترش سرمایه‌های خود مطمئن شوند. آنها روی یک سرمایه‌گذاری تمرکز نمی‌کنند. این مساله به آنها اطمینان می‌دهد که اگر یکی از سرمایه‌گذاری‌های آنها با شکست مواجه شد، سرمایه گذاری‌های دیگر به‌عنوان یک سنگر امن عمل کنند. «جوزف دبلیو.مالکا»، مدیر مالی و وکیل رسمی می‌گوید: ثروتمندان به خوبی می‌دانند که پول و سرمایه آنها ماهیت گردشی دارد. بنابراین آنها شیفته یک روش سرمایه‌گذاری نمی‌شوند و تمام پولهای خود را یکجا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. آنها همچنین خوب می‌دانند که چگونه احساسات خود را از سرمایه‌گذاری دور کنند.

ثروتمندان خوب می‌دانند چگونه از پول خود مراقبت کنند
شاید از شنیدن این مساله تعجب کنید که ثروتمندان درباره پولشان بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و به‌جای یافتن راه‌های خرج کردن بی‌ملاحظه پولشان، به دنبال یافتن راه‌هایی برای افزایش پس‌اندازشان هستند. گرچه افراد زیادی هستند که طوری پول خرج می‌کنند که انگار فقط تا فردا زنده هستند، اما برخی نیز هستند که خوب می‌دانند پولشان چه کارآیی دارد و چه‌اندازه باید پس‌انداز کنند. در این بین می‌توان به بسیاری از ثروتمندان مشهوری مانند «دانیل نوریس» بازیکن تیم بیس‌بال Blue Jays و «وارن بافت» میلیاردر مشهور اشاره کرد که اولی به‌جای زندگی در یک خانه لوکس، در یک ون زندگی می‌کند و دومی نیز خانه‌ای محقرانه خریداری کرده و در آن زندگی می‌کند. «لاری ایتکین»، مشاور مالی گروه سرمایه‌گذاری Coastwise می‌گوید: زندگی با قناعت، بهترین نصیحت تاریخ است. اگر می‌خواهید با قرض و وام زندگی خود را سرو سامان دهید، تا آخر عمرتان بدهکار خواهید ماند.

ثروتمندان برای پول خود برنامه دارند
چیزی که مهم است، این است آرزوی ثروتمند شدن به تنهایی کافی نیست؛ بلکه باید برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های مالی خود برنامه داشته باشید. باید مشخص کنید که می‌خواهید پولتان برای شما چکار کند؟ «مارتین هارلبرت»، مشاور رسمی سرمایه گذاری و بانی موسسه مدیریت ثروت «تی‌ام» می‌گوید: نخستین کاری که برای افراد ثروتمند می‌کنم این است که کشف کنم که می‌خواهند پولشان برای خود و خانواده‌شان چکار کند. فرقی نمی‌کند که آنها به دنبال یک میلیون یا ۱۰۰ میلیون دلار باشند، بلکه همه چیز از یک سوال ساده شروع می‌شود. بنابراین اگر نتوانیم به مشتریان خود کمک کنیم تا به اهداف مالی خود دست یابند، حتی بهترین استراتژی‌ها نیز بی ارزش و بلا استفاده خواهند بود. آنچه که ما اغلب کشف می‌کنیم، فقط درباره پول نیست بلکه درباره سایر تاثیرات پول بر مردم است که باعث می‌شود تا به پول تا این اندازه اهمیت دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، حتی نباید تا فردا هم صبر کنید، بلکه کوچکترین قدمی هم که امروز بردارید، باعث پس‌انداز پول شما می‌شود حتی اگر روزی پنج دلار باشد؛ اما «قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود»؛ روزی از خواب برمیخیزید و مشاهده می‌کنید که باید هرآنچه که کاشته‌اید را درو کنید و آنوقت می‌بینید که چه سرمایه عظیمی را در اختیار دارید.

منبع: اقتصاد نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. باران می گوید

    پولدار ودن پدرشوهر پولدار میخواد که من دارممممم