والیبال ایران و لهستان شاگردان کواچ بازی برده را باختند/ دومین باخت ایران در جام جهانی +جدول

0

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۰۷:۴۰ بامداد امروز در چهارمین دیدار خود در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵ به مصاف لهستان رفت و با نتیجه ۳-۲ مغلوب این تیم قدرتمند شد.

شاگردان کواچ در ست های اول و دوم با نتایج ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۰ به پیروزی دست یافتند و ست های سوم و چهارم و پنجم را با نتایج ۲۵-۱۵ و ۲۵-۲۳ و ۱۵-۱۱ به شاگردان آنتیگا واگذار کردند.

والیبال ایران و لهستان نتایج جام جهانی والیبال برنامه جام جهانی والیبال اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

والیبالیست‌های ایران پیش از این دو پیروزی مقابل تونس و ونزوئلا و یک شکست مقابل آرژانتین داشتند، اما تیم ‌ملی لهستان با سه پیروزی پیاپی به عنوان یکی از مقتدرترین تیم‌های این دوره از ر‌قا‌بت‌ها شناخته شدند.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سورمه ای و ترکیب سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، سعید معروف، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی کار را آغاز کرد. والیبالیست های ایران با ارائه یک نمایش بی نقص در دو ست نخست بازی، در ست های سوم و چهارم نمایش قابل قبولی نداشتند و در نهایت در ست پنجم شکست خوردند.

** ست نخست: ۲۵ ایران – لهستان ۱۸

تیم ‌ملی والیبال ایران از همان ابتدا کار را خوب و تماشایی آغاز کرد. ملی‌پوشان در دریافت‌های خیلی موثر بودند و با آنالیز بسیار دقیق از کورک و زاتروسکی در دفاع و حمله بسیار خوب کار می کردند.

هر چه کوبیاک تلاش کرد نتوانست مانع از برتری تیم ‌ملی ایران در ست نخست شود.

ملی‌پوشان ایران بعد از امتیاز ۱۲ اختلاف امتیازات خود را بالا بردند.

بازی موثر عادل غلامی و نقش آفرینی بی نظیر او خیلی زود تیم ‌ملی ایران را سه الی چهار امتیاز جلو انداخت.

توپ گیری‌های عالی تیم ‌ملی ایران مانع از امتیاز گرفتن تیم حریف می‌شد. تیم ‌ملی ایران در حمله موج اول موفق بود.

درزیکا حرفی برای گفتن مقابل تیم ‌ملی ایران نداشت. دفاع محمد موسوی سد محکمی برای بهترین خط دفاع حریف بود. ایران ست نخست را ۲۵ – ۱۸ برد.

ست دوم: ۲۵ ایران – لهستان ۲۳

لهستانی‌ها نمی خواستند به راحتی تسلیم شوند

بعد از این که تیم ‌ملی والیبال ایران در ست نخست آنها را غافلگیر کرد. آنتیکا ، سرمربی فرانسوی این تیم سعی کرد تا بیشتر از درزیگا و کوآنسکی بهره ببرد.

بارتوش کورک، بر خلاف بازی‌های قبل خیلی در حمله موثر ظاهر نشد و اسپک‌هایش به صورت دفاعی محکم به غلامی و موسوی برخورد می‌کرد. او در ست دوم نمی‌توانست دفاع موثری انجام دهد.

در مقابل بازیکنان تیم ‌ملی ایران با درخشش امیر غفور همچنان روند بازی را در دست داشتند.

غفور تقریبا از تمام پاس هایی که دریافت می‌کرد امتیاز می ساخت و مهاجم اول ایران بود. موسوی هم با نقش آفرینی موثر در دفاع و حمله اجازه نمی داد تیم ملی لهستان از تیم ‌ملی ایران پیش بیافتد.

آنتیگا بارها سعی کرد با گرفتن وقت استراحت و ویدیو چک از آماج حملات ایران بکاهد، اما این تدابیرها موثر نبود.

هر دو تیم تا امتیاز ۲۳ پایاپای پیش رفتند، در حالی که ایران یک امتیاز پیش افتاده بود ، اسلووبودان کواچ، حسن صنوبر را به میدان فرستاد.

آنتیکا با دو تعویض‌هایش سعی داشت تا در دفاع بهتر کار کند.

ست دوم بازی با امتیازات ۲۵ – ۲۳ به سود ایران به پایان رسید و حسرت لهستانی ها را در پی داشت.

ست سوم: ۱۵ ایران – لهستان ۲۵

تیم ملی والیبال ایران در آغاز ست سوم برای تمام کردن کار به میدان آمد. اما لهستانی های مغرور نمی خواستند به این راحتی ها تسلیم شوند. آن ها با شناختی که از عملکرد غفور در دو ست نخست بدست آورده بودند در ادامه سعی در مهار این بازیکن داشتند.

لهستان در ست سم به بازی ریسکی روی آورده بود. آنها با ارسال سرویس های ریسکی سرانجام موفق شدند تا دریافت اول ایران را از کار بیاندازند و به بازی سرعتی روی بیاورند.

بینییک در میانه تور نبرد جالبی با موسوی و غلامی داشت.

کواچ قائمی را به جای میرزاجانپور به میدان فرستاد تا دریافت های تیم ایران را تقویت کند. این تغییر هم نتوانست مانع برتری لهستان شود. سرانجام لهستانی ها به شش امتیاز برتری رسیدند.

کواچ تقریبا ترکیب اصلی خود را بیرون کشید تا برای نمایش بهتر در ست چهارم قدری استراحت کنند. لهستان ست سوم را با امتیاز ۲۵- ۱۵ برد.

** ست چهارم: ۲۵ لهستان – ایران۲۰

میکا تعویض طلایی آنتیکا، سرمربی لهستان بود.

لهستانی‌ها با تمرکز روی کارهای ترکیبی و دوبل از پشت خط دفاعی ایران را بر هم می‌ریختند.

بعد از نمایش خارق العاده امیر غفور در ست‌های اول و دوم کادرفنی لهستان به خوبی بازی او را آنالیز و مهار کرده بود. لهستان خیلی زود چهار امتیاز پیش افتاد. برتری که در طول ست چهارم ادامه داشت.

تیم ‌ملی ایران در ست سوم به حملات سرعت، محمد موسوی دل بسته بود. در حالی که پاس‌های متنوعی در تیم ‌ملی ایران دیده نمی‌شد، لهستان همچنان در حمله متنوع عمل می‌کرد.

کواچ سرانجام بعد از امتیاز ۲۰ دست به تعوی ضزد. او باز دوباره فرهاد قائمی را به میدان فرستاد تا ایران در دریاف بهتر کار کند.

همچنین مهدی مهدوی نیز جانشین سعید معروف شد تا ایران باز هم در دفاع بهتر شود.

تغییرات تاکتیکی تیم ‌ملی ایران جواب داد. ایران سرانجام اختلافش را با لهستان به عدد یک رساند.

کوبیاک مانند یک لیدر میدان دار زمین لهستان بود.

سرخپوشان لهستان نمی خواستند در این ست تسلیم شوند و بازی را ببازند. آنها بازی را مقتدرانه ادامه می دادند و سرانجام ست چهارم را بردند.

ست چهارم این دیدار با نتیجه‌ ۲۵ -۲۰ به سود لهستان تمام شد.

** ست پنجم ۱۵ لهستان – ایران ۱۱

در شروع ست پنجم داور از ایران خطای ارنج گرفت. و یک امتیاز به لهستان داد. لهستانی‌ها از نظر روحیه وضعیت بهتری داشتند و خیلی زود سه امتیاز پیش افتادند.

کوبیاک همچنان به کری خوانی زیر تور ادامه می داد. سعید معروف که عملکرد همیشگی خودش را نداشت پاس‌های جفت و جوری را برای قدرتی‌ها نمی‌فرستاد و تیم ‌ملی ایران در حمله بی نقص نبود. کروک به عنوان ستاره لهستان حر‌فه‌ای کار می‌کرد و با سرویس ها، آبشارهای تماشایی خود امتیاز می‌گرفت.

تیم ‌ملی لهستان باز هم با تمرکز روی کارهای ترکیبی و دوبل وسط امتیاز می‌ساخت.

تیم ‌ملی ایران با وجود ارائه نمایش خوب در دو ست نخست نتوانست برنده بازی باشد و با کسب یک امتیاز از تیم ‌ملی لهستان این دیدار قناعت کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران فردا (یکشنبه) از ساعت ۱۴ باید به مصاف تیم قدرتمند روسیه برود.

جدول رده بندی جام جهانی والیبال ۲۰۱۵
تیم امتیاز مسابقات جزئیات نتایج ست پوئن
بازی برد باخت ۳
۰
۳
۱
۳
۲
۲
۳
۱
۳
۰
۳
برده باخته معدل برده باخته معدل
۱ آمریکا ۱۲ ۴ ۴ ۰ ۳ ۱ ۱۲ ۱ ۱۲ ۳۲۵ ۲۴۹ ۱٫۳۰۵
۲ لهستان ۱۱ ۴ ۴ ۰ ۱ ۲ ۱ ۱۲ ۴ ۳٫۰۰۰ ۳۸۰ ۳۳۱ ۱٫۱۴۸
۳ ایتالیا ۹ ۴ ۳ ۱ ۱ ۲ ۱ ۹ ۵ ۱٫۸۰۰ ۳۳۶ ۲۹۰ ۱٫۱۵۹
۴ ایران ۷ ۴ ۲ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱ ۹ ۷ ۱٫۲۸۶ ۳۶۲ ۳۳۵ ۱٫۰۸۱
۵ روسیه ۶ ۳ ۲ ۱ ۲ ۱ ۷ ۳ ۲٫۳۳۳ ۲۵۲ ۲۲۱ ۱٫۱۴۰
۶ آرژانتین ۵ ۳ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱ ۷ ۶ ۱٫۱۶۷ ۳۰۹ ۲۸۷ ۱٫۰۷۷
۷ ژاپن ۵ ۳ ۲ ۱ ۱ ۱ ۱ ۷ ۶ ۱٫۱۶۷ ۲۷۸ ۲۷۳ ۱٫۰۱۸
۸ کانادا ۲ ۳ ۱ ۲ ۱ ۱ ۱ ۴ ۸ ۰٫۵۰۰ ۲۴۵ ۲۸۰ ۰٫۸۷۵
۹ مصر ۲ ۳ ۰ ۳ ۲ ۱ ۵ ۹ ۰٫۵۵۶ ۲۸۶ ۳۱۱ ۰٫۹۲۰
۱۰ ونزوئلا ۱ ۳ ۰ ۳ ۱ ۲ ۲ ۹ ۰٫۲۲۲ ۲۰۶ ۲۷۳ ۰٫۷۵۵
۱۱ تونس ۰ ۳ ۰ ۳ ۱ ۲ ۱ ۹ ۰٫۱۱۱ ۱۸۸ ۲۵۰ ۰٫۷۵۲
۱۲ استرالیا ۰ ۳ ۰ ۳ ۱ ۲ ۱ ۹ ۰٫۱۱۱ ۱۸۳ ۲۵۰ ۰٫۷۳۲

سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از ۱۷ شهریور و با حضور ۱۲ تیم در ژاپن آغاز می شود. این رقابت ها که هر چهار سال یک بار برگزار می شود به نوعی اولین مسابقه جهت کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ به شمار می رود و امسال (۲۰۱۵) پنجاه سالگی خود را جشن می گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ