روس‌ ها تولد کواچ را تلخ کردند، سومین شکست ایران در جام جهانی والیبال

0

در پنجمین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال ملی‌پوشان ایران برابر تیم قدرتمند روسیه با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند. تیم کشورمان که در سال جاری ۵ بار روسیه را برده بود اما این بار حتی یک ست هم از این تیم نگرفت.

بلندقامتان ایران ست های این دیدار را با نتایج ۲۶-۲۴، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۰ واگذار کردند تا کواچ در روز تولد ۴۸ سالگی‌اش متحمل یک شکست سنگین پس از پنج پیروزی متوالی مقابل روسیه شده باشد.

والیبال روسیه نتایج جام جهانی والیبال برنامه جام جهانی والیبال اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

روسیه به عنوان قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی یکی از تیم‌های مقتدر این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رفت. اگرچه روس‌ها امسال عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی نداشتند.

پیش از این مسابقه روسیه با ۳ پیروزی و تنها یک باخت مقابل لهستان و با یک امتیاز در رده سوم جدول مسابقه‌ها قرار داشت. ایران نیز با دو برد مقابل تونس و ونزوئلا و دو باخت مقابل آرژانتین و لهستان ۷ امتیازی بود.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن‌های سفید و ترکیب سید محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سعید معروف و مهدی مرندی کار را آغاز کرد.

ست نخست؛ ایران ۲۴ – روسیه ۲۶

دو تیم در شروع دیدار محتاط عمل می‌کردند با این حال برتری مثل بازی‌های قبل در شروع مسابقه از آن تیم ایران بود. در این دیدار هم امیر غفور از پشت خط مهاجم اول تیم ایران به شمار می‌رفت که سعی داشت با پروازهای تماشایی و خیره کننده‌اش برای ایران امتیاز بگیرد. در مقابل موزرسکی ستاره نامدار روسیه بر خلاف مسابقه‌های قبلی از پست سرعتی به قطر پاسور نقل مکان کرده بود. جای خالی او در دفاع روی تور موجب می‌شد تا سید محمد موسوی با سرعت بالایش به راحتی امتیاز بگیرد.

والیبال روسیه نتایج جام جهانی والیبال برنامه جام جهانی والیبال اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

بازی خوب او و عادل غلامی موجب شد تا ایران تا وقت استراحت فنی دوم با یکی دو امتیاز پیش باشد اما در مقابل کیتوخین باتجربه و میخائیلوف مهار نشدنی سرانجام در امتیاز ۱۸ ایران را پشت سر گذاشتند. سرویس‌های موزرسکی غیر قابل مهار نشان می‌داد. در حالی که دو تیم نمایش پایاپایی در ست اول داشتند نتیجه به سود ۲۶ -۲۴ به سود روسیه به پایان رسید.

ست دوم روسیه ۲۵ – ایران ۱۸

در ست دوم روس‌ها با روحیه مضاعفی به میدان آمدند. نمایش خوب موزرسکی و میخائیلوف موجب می‌شد تا زمین ایران از چپ و راست آماج حملات ابی‌پوشان روس باشد.ایران اگرچه در دفاع روی تور به مدد نقش آفرینی مثبت محمد موسوی خوب کار می‌کرد اما در توپ‌گیری و بازی‌سازی نمی‌توانست موثر باشد.

والیبال روسیه نتایج جام جهانی والیبال برنامه جام جهانی والیبال اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران روی بازی میرزاجانپور و امیر غفور تمرکز داشت. پاس‌های بلندی که به امتیاز تبدیل می‌شد و یا با برخورد به دست دفاع روی تور روسیه به بیرون می‌رفت. ایران روی توپ‌های سرعتی همچنان موفق بود. اگر معروف می‌توانست پاس سالم به غلامی و موسوی برساند حتما ایران به امتیاز می‌رسید. اما نقش‌آفرینی مثبت تتوخین و اسپک‌های سرعتی ولدیچ سرانجام بازی خوب موزرسکی را تکمیل کرد. روس‌ها در ست دوم بعد از وقت استراحت فنی دوم، اختلاف امتیازهایشان را زیاد کردند. آن‌ها تا ۶ امتیاز از ایران پیش افتادند و خیلی راحت ست دوم مسابقه را ۲۵-۱۸ به سود خود تمام کردند.

ست سوم؛ ایران ۰ – ۳ روسیه

در ست سوم روسیه با ترکیب متحول شده‌ای به میدان آمد. سرمربی این تیم با تعویض‌های کارای خود و به میدان فرستادن پولتف و گرانکیم و همچنین سیمو ژلف کاملا در حمله متنوع عمل کرد. همین موضوع سبب شد تا با آرایش تیمی ایران و برنامه‌های تاکتیکی‌اش به هم بخورد. ملی‌پوشان ایران اگرچه تلاش زیادی کردند تا در ست سوم به بازی کردند اما در نهایت موفق نبودند. پاس‌های سعید معروف برای امیر غفور نتیجه‌ای نداشت و مدافعان روی تور حریف به راحتی دست او را می‌خواندند و با تک دفاع غفور را مهار می‌کردند. در حالی که مجتبی میرزاجانپور و امیر غفور سعی می‌کردند از چپ و راست با اسپک‌های خود سد دفاعی حریف را بشکنند همچنان موزرسکی ستاره بلند بالای روس‌ها از پشت خط به راحت امتیاز می‌گرفت. ایران در نهایت با امتیاز ۲۵-۲۰ ست سوم را باخت و بازی را به روسیه واگذار کرد.

والیبال روسیه نتایج جام جهانی والیبال برنامه جام جهانی والیبال اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

روزهای دوشنبه و سه شنبه مسابقات تعطیل خواهد بود و تیم ها به شهرهای اوساکا و تویاما سفر خواهند کرد تا از روز چهارشنبه مرحله دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ والیبال را در این دو شهر پیگیری کنند.

 ملی‌پوشان والیبال ایران باید در ادامه این رقابت‌ها ۲۵ شهریور در شهر اوازاکا به مصاف ایتالیا بروند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ