شکنجه معلولان با سگ ،طناب و زنجیر در فردیس کرج

0

دادستان عمومی و انقلاب کرج از محرز شدن استفاده از طناب و زنجیر در آسایشگاه نگهداری از معلولین یکی از شهرستان‌های استان البرز خبر داد.

حاجی رضا شاکرمی گفت: چندی پیش گزارشی مبنی بر شکنجه معلولین با استفاده از سگ و زنجیر در یک آسایشگاه در فردیس به دادستانی عمومی و انقلاب کرج ارسال و پس از آن بررسی‌ها در خصوص این مساله آغاز شد.

وی به پلمپ این آسایشگاه توسط بهزیستی استان البرز اشاره کرد و افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دادستانی کرج استفاده از طناب و زنجیر برای بستن معلولین در این آسایشگاه محرز و پرونده به دادستانی فردیس ارجاع داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در خصوص علت اصلی استفاده از طناب و زنجیر در این مرکز تصریح کرد: طبق استانداردهای تعریف شده مرکز نگهداری از معلولین موظف است نسبتی کارآمد میان تعداد معلولین و کارکنان خود برقرار کند تا خدمات‌رسانی به معلولین به بهترین نحو انجام شود اما این مرکز برای استخدام پرسنل کمتر و پرداخت پول کمتر به بستن معلولین با طناب و زنجیر مبادرت کرده بود.

شاکرمی در خصوص استفاده از سگ جهت شکنجه در این مرکز خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است در این آسایشگاه سگ نگهداری شده باشد ولی تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر استفاده از سگ برای شکنجه معلولین به دست نیامده است.

این مسئول ادامه داد: با مشاهده آثار طناب و زنجیر بر روی بدن برخی از معلولین و گزارش آن توسط والدین به بهزیستی، در اولین اقدام این مرکز پلمب شد و پرونده آن به دادستانی فردیس ارسال شد تا در خصوص مجازات متخلفین تصمیم گیری شود.

وی در پایان یادآور شد: بستن معلولین به وسیله طناب و زنجیر توسط مسئولان این مرکز آسیب‌هایی جدی به معلولین وارد کرده است و این اقدام جرم محسوب شده و تبعات قانونی در پی خواهد داشت.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ