پرداخت یک میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان به ازای هر هکتار زمین

0

مدیرعامل بانک کشاورزی از اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش کشاورزان و تأمین سرمایه در گردش‌ ۴۰۰ هزار تن کود شیمیایی ۴۴۰۰ کارگزار در کشور خبر داد.

محمد طالبی در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به اینکه فردا سال زراعی جدید کشاورزان ۹۳-۹۲ آغاز می‌شود، چه برنامه‌ای برای تأمین نیازهای کشت پاییزه دارید؟ گفت: بنا به برنامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است، ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش کشاورزان اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: جدول توزیع استانی این منابع از طریق وزارت جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی اعلام شده و این بانک همراه دستورالعمل تسهیلات به استانها ابلاغ کرده است.

طالبی گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید نسبت به سالهای گذشته میزان پرداختی به کشاورزان نیز امسال افزایش یافته است.

*پرداخت حداقل یک میلیون تومان تسهیلات در هکتار برای تامین نهاده‌ها و هزینه‌های جانبی 

وی افزود: به ازای هر هکتار زمین حداقل یک میلیون تومان تسهیلات و با نرخ ۱۴ درصد به کشاورزان پرداخت می‌شود.

طالبی تصریح کرد: این تسهیلات برای تأمین کود، سم، بذر و هزینه‌های جانبی کشاورزان خواهد بود.

* پرداخت تسهیلات به کارگزاری‌ها برای تأمین ۴۰۰ هزار تن کود شیمیایی

وی همچنین گفت: برای تأمین و توزیع کود شیمیایی، تسهیلات تأمین ۴۰۰ هزار تن کود شیمیایی که در مرحله اول مورد نیاز کشاورزان است به کارگزاری‌ها پرداخت می‌شود.

طالبی افزود: ۴۴۰۰ کارگزاری کشور با این تسهیلات از پتروشیمی‌های کشور کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان را خریداری و توزیع می‌کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به اینکه، به هر کارگزاری به چه میزان تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: بنا به میزان توزیع کود که در استانها انجام می‌شود، مبلغ تسهیلات متفاوت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ