رده بندی نهایی تیمی و انفرادی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان

0

چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مجارستان به پایان خط رسید و تیم کشورمان با کسب ۲ مدال طلا، یک پنجمی و یک هشتمی و با ۲۹ امتیاز در این رقابت ها عنوان چهارم را از آن خود کرد.
در این رقابت ها روسیه با ۴۳ امتیاز بازهم قهرمان جهان شد، کره جنوبی با ۳۷ امتیاز نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد و مجارستان نیز با ۳۱ امتیاز در رده سوم جهان قرار گرفت.

در پایان مسابقات قهرمانی جهان امیر علی اکبری به مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم رسید. طالب نعمت پور نیز در وزن ۸۴ کیلوگرم توانست تیم ایران را صاحب مدال طلا کند. افشین بیابانگرد هشتم شد و هادی علیزاده پورنیا نیز در رده سی و دوم قرار گرفت. محمد نوربخش در ۶۰ کیلوگرم دوازدهم شد و مهدی علیاری نیز به مقام پنجم رسید. در روز نخست این رقابت ها و در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز محمد فقیری نوزدهم شد.

جدول نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به شرح زیر است:

۱-‌ روسیه ۴۳ امتیاز ( ۱ طلا، ۳ نقره )
۲-‌ کره جنوبی ۳۷ امتیاز ( ۲ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز )
۳- مجارستان ۳۱ امتیاز ( ۳ برنز )
۴-‌ ایران ۲۹ امتیاز ( ۲ طلا )
۵-‌ ارمنستان ۲۸ امتیاز
۶-‌ آذربایجان ۲۷ امتیاز
۷-‌ قزاقستان ۲۱ امتیاز
۸-‌ ترکیه ۱۹ امتیاز
۹-‌ فنلاند ۱۵ امتیاز
۱۰-‌ آمریکا ۱۳ امتیاز

رده بندی انفرادی اوزان هفتگانه این رقابتها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم:
۱ – وو ن چول یان(کره شمالی) ۲- گیون جین چویی(کره جنوبی) ۳- پیتر مودوس(مجارستان) و رومن آمویان(ارمنستان) ۵- اسپنسر مانگو(آمریکا) و ایوان تاتارینوف(روسیه) و… ۱۹ – محمد فقیری(ایران)

۶۰ کیلوگرم:
۱- آیو انگلوف(بلغارستان) ۲- ایوان کوی لاکوف(روسیه) ۳- سانگ جائه وو(کره جنوبی) و المراد تسمرداف(ازبکستان) ۵- آلمات کبیسبایف(قزاقستان) وادوارد بارسیگجان(لهستان) و …. ۱۲– محمد نوربخش(ایران)

۶۶ کیلوگرم:
۱ – هان سی ریو (کره جنوبی) ۲- اسلام بیک آلبی یف(روسیه) ۳-  یادان ساندیپ (هند) و فرانک استابلر(آلمان) ۵- حسن علی یف(آذربایجان) و ماکسیمویچ(صربستان) و ۸ – افشین بیابانگرد(ایران)

۷۴ کیلوگرم:
۱- هیون وو کیم(کره جنوبی) ۲ – رومن ولاسوف(روسیه) ۳- آرسن جلفلکیان(ارمنستان) و امره کاس(ترکیه) ۵ – مارک مادسن(دانمارک) و اسوالد سیمن(فنلاند) و… ۳۲ – هادی علیزاده(ایران)

۸۴ کیلوگرم:
۱- طالب نعمت پور(ایران) ۲- سامان طهماسبی(آذربایجان) ۳- جاوید حمزاتوف(بلاروس) و ویکتور لورینچ(مجارستان) ۵- دامین یانکوفسکی(لهستان) و رامی هیتانامی(فنلاند)

۹۶ کیلوگرم:
۱- نیکیتا ملینیکوف(روسیه) ۲- آرتور الکسانیان(ارمنستان ۳- کیس بالاز(مجارستان) و شالوا گادابادزه(آذربایجان) ۵- مهدی علیاری(ایران) و نوری کاتسو سای کاوا(ژاپن)

۱۲۰ کیلوگرم:
۱- امیرعلی اکبری(ایران) ۲- هیکی نبی(استونی) ۳- رضا کایالپ(ترکیه) و نورماخان تنالیف(قزاقستان) ۵- دیک میهالی باردوس(مجارستان) و یوهان یورن(سوئد)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ