طعنه حسن روحانی به نامزدهای جمهوری‌خواه آمریکا

0

حسن روحانی رییس جمهوری در گفت و گو با کریستین امانپور مجری شبکه خبری سی ان ان آمریکا نامزدهای جمهوریخواه آمریکا را با طعنه مورد انتقاد قرار داد و آنها را درباره ایران بی دانش و کم اطلاع دانست.

روحانی در مصاحبه خود با سی ان ان گفت نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به توافق هسته ای اخیر بین ایران و گروه ۱+۵ حمله می کنند حتی نمی دانند دقیقا ایران روی نقشه جغرافیایی در کجا قرار دارد و یا اینکه تهران پایتخت ایران است.

روحانی گفت:” بعضی وقت ها اگر فرصت کنم برخی سخنرانی ها و مناظرات تلویزیونی آنها (نامزدهای جمهوریخواه) را در صورت پخش زنده نگاه می کنم.. برخی از آنها واقعا خنده دار هستند. مسایلی که این نامزدها درباره آن صحبت می کنند بسیار عجیب بود.

رییس جمهور افزود: بعضی از آنها حتی نمی دانند تهران در ایران قرار دارد. برخی شان حتی نمی دانند به لحاظ جغرافیایی ایران در کجای دنیا واقع شده است. حتی بعضی وقتها پایتخت ها را با یکدیگر عوضی می گیرند.

روحانی درباره مناظره جمهوریخواهان گفت:” مسایلی که آنها درباره آن صحبت می کردند کاملا به دور از واقعیت بود. مردم ایران به برنامه های مناظره آنها از جنبه سرگردمی نگاه می کنند.”

روحانی سپس در پاسخ به سوالی درباره امکان بر هم زدن توافق هسته ای از سوی دولت و رییس جمهور جمهوریخواه احتمالی پس از اوباما گفت:” آیا می شود دولتی به یک توافق بین المللی برسد و دولت بعدی آن توافق را پاره کند. این کاری است که تنها ممکن است آدم هایی همانند صدام حسین انجام دهند.

روحانی افزود: صدام (۵ سال) پیش از حمله سال ۱۹۸۰ (شهریور ۱۳۵۹) به ایران، با ایران یک توافق نامه (الجزایر) امضا کرد و سپس خودش آن توافقنامه را پاره کرد و به ایران حمله کرد.

برخی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون بارها تاکید کرده اند در صورت راه یابی به کاخ سفید هیچ ارزشی برای توافق هسته ای اخیر با ایران قایل نخواهند شد و تحریم ها علیه ایران را از سرخواهند گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ