بازخوانی یک مصاحبه تلخ با هادی نوروزی

0

مرحوم هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس در طول دوره حضورش در این تیم، چند بار با اعتراض های هواداران مواجه شد.

اوج این اعتراض ها سال گذشته بود که تعدادی از هواداران به او اعتراض کردند. اتفاقا امید عالیشاه بازیکن ملی پوش پرسپولیسی ها هم در نوشته صفحه اینستاگرام خود به این موضوع اشاره کرده است. او نوشته: «در حیرتم از مرام این مردم پست، این طایفه زنده کش مرده پرست. تا هست به ذلت بکشندش به جفا ،،،، چون مرد به حسرت ببرندش سر دست! اینو واسه اون دسته هوادارنماهایی نوشتم که آنقدر به هادی عزیز فشار اوردن که این اتفاق باورنکردنی بیفته، فقط از خدا عاجزانه می خواهم به خانوادش صبر بده ، تسلیت.»
همسر هادی نوروزی علت فوت هادی نوروزی بیوگرافی هادی نوروزی

به بهانه همین موضوع، یکی از گفت و گو های قدیمی هادی نوروزی که مربوط به ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۳ است را مجددا منتشر می کنیم. در این مصاحبه نوروزی گفته: خودم آخر فصل از پرسپولیس می‌روم، کاش من هم بلد بودم به سکوها خط بدهم.» هادی از تعداد معدودی هوادار نما گلایه داشت؛ همان هایی که وقتی سکوها از هواداران خالی می شود، فرصت جولان دادن و باج خواهی پیدا می کنند.

***

ماجرای توهین چند هوادار پرسپولیس به هادی نوروزی در روز بازی با نفت تهران و در روزی که او کاپیتان تیم بود، این بازیکن را حسابی شاکی کرده بود. این گفت و گو را بخوانید تا بدانید بودن تان به عنوان هوادار در کنار تیم، چقدر اثربخش است و چه مجالی را از فرصت طلبان سودجو می گیرد.

هادی! فکر می‌کردی این بازی را از دست بدهید؟

شما بگویید یک درصد! به خدا اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کردیم. ما رفته بودیم سه امتیاز را بگیریم ولی متأسفانه گل‌هایی خوردیم که… باور نمی‌کنید بابت این باخت تا صبح خوابم نبرد. خیلی گل‌های بدی می‌خوریم.

دلیل این اتفاقات چیست؟

نمی‌دانم، واقعاً نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود. کاش یک نفر بود که به ما می‌گفت قضیه چیست. نیلسون و سوشا واقعاً گلرهای خوبی هستند و نمی‌توانیم از شرایط فنی آنها ایراد بگیریم، مسائل روحی و روانی هم منتفی است چون هم دربی را بردیم هم در جام‌حذفی صعود کردیم.

این‌طور مواقع می‌گویند غافلگیر شدیم!

غافلگیری یک‌بار، دو بار، نه در هر بازی. شما بازی‌های ما را آنالیز کنید، یک‌بار نشد گل اول را بزنیم و بازی را ببریم. همیشه گل که زدیم، یک گل بد دریافت کردیم. اینکه فوتبال نیست. البته انصافاً نفت تیم خوبی بود و در زمین چمن افتضاح تختی خیلی خوب بازی می‌کرد اما به عقیده من، پرسپولیس به لحاظ فنی بهتر بود. همین تیم نفت چون جوان است، همه تیم‌ها را به دنبال خودش می‌دواند ولی ببینید ما چه بلایی بر سرشان آورده بودیم که آنها دنبال پرسپولیس می‌دویدند.

چه کسی مقصر این اتفاقات است؟

یک نفر و دو نفر مقصر نیست. ما گل‌های خنده‌دار دریافت می‌کنیم، اصلاً آدم وسط زمین آتش می‌گیرد. من نمی‌توانم به صورت انفرادی، یک نفر را مقصر بدانم، همه‌مان تقصیر داشتیم. به خدا قسم این باخت به اندازه شکست خوردن در دربی به روحیه ما لطمه زد، دقیقه ۲+۹۰ روی آن توپ ساده کدام تیم گل می‌خورد؟! اگر این قدر ساده گل نمی‌خوردیم، حالا با اختلاف زیاد صدرجدول بودیم.

برخی می‌گفتند از روی سکوها، تعدادی از هواداران پرسپولیس به تو توهین کرده‌اند. این موضوع صحت دارد؟

به خدا قسم چیزی نشنیدم. به من توهین کردند؟ علیه من شعار دادند؟ چرا؟ من دیگر باید چه کار کنم که نکردم؟ مگر پاس گل مرا ندیدند؟ من نمی‌فهمم این مسائل از کجا آب می‌خورد، نمی‌دانم موضوع چیست.

ما حتی این را نوشتیم که عده‌ای علیه تو شعار داده‌اند.

آنها چه می‌خواهند؟ مربیان از من رضایت دارند، آمارم هم مشخص است اما به آن تعداد هوادار شاکی بگویید اگر با من مشکل دارند، مطمئن باشند به زودی از پرسپولیس جدا خواهم شد.

جدی؟ چطور؟

من به این فکر می‌کنم که ‌ای کاش من هم خط دادن به سکوها را بلد بودم. کاش مهره مار داشتم. این همه برای پرسپولیس زحمت‌ کشیدم، آخرش هم می‌گویید چند نفر علیه من شعار داده‌اند. چه کار کنم؟ بهتر نیست از این تیم جدا شوم؟ شاید قیافه و مدل بازی من برای برخی هواداران تکراری شده باشد. بیایید پای مرا ببینید، انگار تاکتیک نفتی‌ها این بود که با استوک‌های‌شان روی پای من یادگاری بنویسند! با این حال، می‌گویند هادی بد بوده یا علیه من شعار می‌دهند.

به نظر می‌رسد کمی احساساتی شده‌ای!

من هنوز گیج هستم. ۴ روز یک‌بار برای‌مان بازی گذاشته‌اند و من در تمام بازی‌ها به میدان رفته‌ام. این‌ها را کسی نمی‌بیند ولی یک عده علیه من شعار می‌دهند. این را باور داشته باشید که سال آخر حضور هادی نوروزی در پرسپولیس است. اگر حمید درخشان بگوید، همین امروز از پرسپولیس جدا می‌شوم تا خیال آن هواداران راحت شود. خسته شده‌ام از این همه بی‌مهری.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ