خود ارضایی و عوارض خطرناک و باورنکردنی آن +درمان

0

خود ارضایی چیست و در پسران و دختران چگونه است ، عوارض خود ارضایی در زنان متاهل ، خود ارضایی از نظر اسلام و پزشکی

امروزه همه ی مردم چه زن و چه مرد به دنبال تناسب اندام هستند اما برای برخی از افراد سوال است که آیا خود ارضایی بر تناسب اندام تاثیر به خصوصی دارد؟

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود، این است که آیا خودارضایی (استمنا) بر عضله سازی و تناسب اندام تاثیری منفی دارد؟

مجله سلامت زن در حمام درمان خود ارضایی درمان استمنا دختر در حمام خود ارضایی پسران و دختران خود ارضایی از نظر اسلام خود ارضایی حکم خود ارضایی زن در اسلام پرده بکارت احکام شرعی

ما در این رابطه نقطه نظرات متخصصین، مربیان، فیزیولوژیست‌ها و حتی سکسولوژیست‌های متعددی را جویا شدیم.با روشن بینی کامل، و پس از تحقیق مفصلی که انجام دادم، با قاطعیت تمام، فقط یک جمله به شما خواهم گفت، بله! خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

از من ایراد نگیرید، نمی‌گویم که کور کورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید! کافیست تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس از این مدت، سطح بالایی از انرژی، بی حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد.

چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست کنده بگویم، اینطور نیست!با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.شما باید مکانیسم بدنتان را طوری کانالیزه کنید، که تا آنجا که می‌شود آنابولیک بماند، اما اگر دائم خودارضایی کنید، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

دانشمندان می‌گویند که تولید اسپرم، یک پدیده‌ی طبیعی است، و گهگاه حتی از طریق ادرارتان نیز دفع خواهد شد. این درست است و ما هم منکرش نیستیم، اما هرچه اسپرم بیشتری از دست بدهید، مواد مغذی بیشتری صرف تولید دوباره‌ی اسپرم و فعالیت‌های کاتابولیک خواهد شد.این مواد مغذی، همان‌هایی هستند که برای رشد عضلانی هم به آنها نیاز است، که با خودارضایی، باعث خواهید شد تا رسیدن مواد مغذی به عضلات یا به تاخیر بیفتد یا کلا لغو شود!سیکل تولید اسپرم، حدود ۷۰ تا ۸۰ روز زمان نیاز دارد. اسپرم، به معنای واقعی جوهره‌ی بدن شماست! تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تا آنجا که می‌توانید خودارضایی نکنید. حداقل، کمتر خودارضایی کنید! نتیجه‌اش را خواهید دید.

خود ارضایی در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است که در ادامه می خوانید.
افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.
همان طور که می دانید خود ارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. این گناه مستقیماً با جسم شما رابطه دارد و به همین دلیل روح شما را مورد حمله قرار می دهد.
پشیمانی و احساس پس از خود ارضایی زن و مرد ندارد و عملی کاملاً حرام است.
تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.

 

عوارض بسیار شدید و خطرناک خود ارضایی:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی
درمان خودارضایی :
بهترین پیشنهادات متخصصان داخلی و خارجی به چند دسته تقسیم می شوند که عنوان آنها شامل:
ورزش کردن
آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه
نپوشیدن لباس های تنگ و جذب
خواندن کتاب و مجله
با خستگی کامل به رختخواب رفتن
نماندن در حمام و زیر دوش
تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک
در انتها باید گفت که هر چیزی که از منظر اسلام حرام است علم آن را بعدها با دلیل ثابت کرده است پس باید به گفته های قرآن و اسلام یقین داشت که حتی قبل از اینکه علم و دانشمندان بتوانند آن را بیابند در اختیار انسان ها قرار گرفته است.
همچنین توصیه های آیت ا… مکارم شیرازی برای ترک این عمل که توسط یکی از کاربران برای سایت ارسال شده را در زیر می خوانید.
” برای اجتناب از عمل شنیع خود ارضایی چند راه کار توصیه می شود.
۱- از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.
۲- استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید.
۳- سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید .
۴- تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.
۵- عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.
۶- از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.
۷- روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.
۸-  علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.
۹- نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.
۱۰- ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید.
۱۱- از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید. “

مجله سلامت زن در حمام درمان خود ارضایی درمان استمنا دختر در حمام خود ارضایی پسران و دختران خود ارضایی از نظر اسلام خود ارضایی حکم خود ارضایی زن در اسلام پرده بکارت احکام شرعی

روش حمام رفتن برای کسانی که به خودارضایی دچارند

روش حمام رفتن : آمادگی قبل از استحمام : قبل از این که به حمام بروید ، وسایل لازم را فراهم کنید . شورتی نسبتا بلند و پاچه دار که محرک نیز نباشد ، تهیه کنید . قبل از شروع حمام و بعد از در آوردن لباس ها همیشه این شورت را بپوشید . هرگز داخل حمام کاملا برهنه نباشید و اندام جنسی شما نمایان نباشد. زمان استحمام : سریع حمام کنید . حمامتان طول نکشد . برای این منظور می توانید زمان گرفته و تلاش کنید تا رکورد کمترین حضور خود در حمام را به دست آورید . حمام جای نشستن و فکر کردن نیست . حمام محل حضور شیاطین است و از در و دیوار آن وسوسه می بارد . پس تنها باید به میزان ضروری آن اکتفا کرد. از صحبت ، حرف و حدیث ها و طعنه های دیگران نسبت به سریع بودن استحمام خودتان هرگز دلگیر نشوید . شما مشکلی دارید که دیگران از آن خبر ندارند. پس هر چه سریعتر حمامتان را تمام کنید ، بهتر است . شاید لازم باشد برای این کار برخی از مراحل استحمام خود (لیف زدن ، کیسه کشیدن ، سنگ پا زدن و … ) را حذف کنید. از این که بگویند فلانی خودش را گربه شور کرده است ، ناراحت نشوید. لبخند بزنید و به وظیفه خودتان عمل کنید. البته به نظافت اهمیت دهید . زود به زود به حمام بروید اما سریع و تند . حد اکثر ۵ دقیقه زمان خوبی است . برای موفقیت در این کار برای شستن تک تک اعضای بدنتان زمان بگیرید ثانیه ها را بشمارید . سعی کنید هر بار نسبت به مرتبه قبلی زمان متری را صرف کنید . برای شمارش ثانیه ها از عدد هزار شروع کنید . گفتن ۱۰۰۱، ۱۰۰۲، ۱۰۰۳ و … هر کدام یک ثانیه طول می کشد و بدین ترتیب زمان واقعی تری را محاسبه خواهید کرد. شستشوی لباس در حمام : لباس های خود را در حمام نشویید ، ولو خیلی هم کم باشد. در صورتی که برایتان امکان لازم فراهم نیست و برای شستشوی لباس مجبورید از حمام استفاده کنید، در زمانی که برای استحمام به حمام می روید این کار را نکنید . بلکه وقت خاصی را در روزهای هفته به این کار اختصاص دهید . سپس در این اوقات خاص در حالی که در حمام را کاملا باز گذاشته اید و لباس به تن دارید به شستشو بپردازید . یک توصیه مهم بهداشتی این است که هنگام شستشوی لباس حتما روی یک صندلی کوچک بنشینید . سر پا نشستن آن هم به مدتی طولانی موجب بیرون زدن ماهچیه های راست روده و به مرور سبب ابتلا به بواسیر می شود. هنگام شستن لباس ، پوشیده باشید . حتی پیراهن خود را هم در نیاورید . حد اکثر می تواندی آستین و پاچه های شلوار خود را برای این که خیس نشود بالا بزنید. وسایل داخل حمام : آینه : در حمام آینه قدی یا متحرک به طوری که بتوانید اندام جنسی خود را در آن برانداز کنید ، وجود نداشته باشد. دیدن زیبایی اندام جنسی ، فکر و خیال شما را به سوی خیال پردازی های سکسی و نیز تحریک و برافروخته شدن هیجان جنسی سوق می دهد. اگر چنین آینه ای وجود دارد ، قبل از آن که لباستان را در آورید و استحمام را شروع کنید، آن را از حمام خارج نمایید. وان : اگر در حمام شما وان وجود دارد ، از آن استفاده نکنید. شما وقت زیادی برای نشستن در وان حمام و لذت بردن از گرمای آب ندارید (دمای آب مناسب برای تحریک نشدن اندام جنسی، آب سرد است نه گرم). استفاده طولانی مدت از وان و … برای متاهلان و آن هم با حضور همسر است. علاوه بر این نفوذ آب آلوده وان به واژن ، سبب عفونت می شود. پس مراقب باشید.

حکم شرعی خود ارضایی خانم ها

آیا استمنا براى زنان موجب غسل مى شود یا خیر ؟
اگـر علم یا اطمینان به خروج منى حاصل شود موجب غسل است , و در صورت شک چنانچه آبى که خارج شده همراه باشهوت خاص و سستى بدن باشد حکم منى را دارد , واللّه العالم
استفتا آیت الله العظمی تبریزی

آیا استمنا برای بانوان هم هست؟
استمنا برای بانوان نیز ممکن است پیش بیاید. البته هر رطوبتی که خارج می‏شود منی نیست. در بانوان زمانی حکم به جنابت می‏شود که در اوج لذت جنسی مایعی خارج گردد و تا زمانی که یقین به خروج نباشد، حکم به جنابت نمی‏شود ولی اگر منی خارج شد، شخص جنب شده و آن مایع نیز نجس است.

آیا اگر مرد بجاى اینکه با قبل همسرش نزدیکى کند با دست یا سایر اعضا او استمنا کند اشکال دارد؟ اگر این عمل از روى لباس انجام شود حکم آن چیست ؟
انسان مى تواند با هر یک از اعضاى بدن خود از همسر خود استمتاع کند و فرقى نمیکند که از روى لباس باشد یا بدون لباس.

نوجوانى که در شرایط اجتناب ناپذیر جنسى قرار دارد و نمى تواند امیال جنسى خود را کنترل کند و ازدواج موقت نیز براى او دست نیافتنى است و از طرفى نمى خواهد به کارهاى خلاف از قبیل فاحشه بازى، زنا و غیره آلوده شود، آیا مجاز است دست به استمناء بزند؟
خود ارضائى و استمناء حرام است، بهتر است براى کم شدن شهوت روزه بگیرد، کتاب بخواند، ورزش کند، و تفریحات سالم دیگر داشته باشد.
استفتا از آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

عـرق کـسـى کـه استمنا کرده و منى از او خارج شده و کسى که استمنا کرده اما منى خارج نشده چه حکمى دارد ؟
جواب بسمه تعالى در صورت خارج شدن منى عرق بدنش عرق جنب از حرام است .
و در صورتى که منى خارج نشود عرق جنب از حرام نیست ,واللّه العالم
استفتا آیت الله العظمی تبریزی

اگـر شـخـصى با خود بازى کند , اما هنگام خروج منى ازخروج آن جلوگیرى نماید و منى خارج نشود , آیا این عمل حرام است ؟
جواب بسمه تعالى این عمل خالى از اشکال نیست , واللّه العالم
استفتا آیت الله العظمی تبریزی

آیـا اسـتـمـنـا این است که شخص با خود کارى کند تا از اومنى خارج شود یا با نگاه کردن به تصویر و فیلم و عکس نیزممکن است ؟
جواب بسمه تعالى طلب خروج منى به هر کیفیتى باشد استمنا محسوب مى شود ,واللّه العالم
استفتا آیت الله العظمی تبریزی

آیا برای استمنأ غسل لازم است؟
اگر با استمنا منی خارج شود غسل واجب می‏گردد. بنابراین در اوج شهوت جنسی اگر مایعی از زن خارج شد حکم منی داشته و باید غسل کرد.

کیفر و ضررهای خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی عمل حرام و گناه کبیره است و هر گاه شخصی این عمل زشت را انجام داد باید غسل جنابت کند، توبه نماید و به دنبال ترک آن باشد. این عمل ضررهای زیادی دارد از جمله برای دختران ممکن است به پرده ی بکارت آنها آسیب برسد و باعث عفو نت هایی شود و همچنین در ضعف چشم و گوش و اعصاب و بر هم ریختن وضع عمومی بدن تأثیر دارد.

 

راه مقابله و ترک این عمل:

۱٫ پرهیز از تحریک جنسی توسط نگاه کردن فیلمهای مبتذل و مجلات و عکسهای سکسی

۲٫ پرهیز از خلوت کردن و تنها بودن

۳٫ تا وقت خواب نرسیده به رختخواب نرود و به محض بیدار شدن از رختخواب جدا شود.

۴٫با افرادی که این عمل را انجام می دهند هم صحبت نشود.

۵٫ از پوشیدن لباسهای نرم و تنگ خودداری کند و به جاهای حساس بدن مثل آلت تناسلی و سینه ها دست نزند.

۶٫ جایگزین کردن عادت خوب بجای آن مثل حل جدول و مطالعه و ورزش کردن و …

۷٫ رژیم غذایی مناسب از غذاهای محرک قوای جنسی مثل فلفل و پیاز و … پرهیز شود.

۸٫ از خدا کمک بخواهد و دنبال توبه و ترک این معصیت باشد.

پاسخ تفصیلی

خود ارضایی گناه و نافرمانی از دستور خدا می باشد؛ زیرا روایات بسیار زیادی داریم که این عمل را حرام می دانند؛ از جمله کسی از امام صادق (ع) حکم خود ارضایی را پرسید حضرت فرمود این کار در حکم زنا می باشد و حرام است یا در جمله دیگری حضرت فرمودند خود ارضایی و استمناء گناه بزرگ است و کسی که استمناء کند مانند کسی است که با خودش ازدواج کرده و اگر بدانم کسی این کار را انجام داده با او غذا نمی خوردم و روایات دیگری از این قبیل[۱]. پس حرام بودن این کار قطعی است و از گناهان کبیره می باشد و اگر کسی این کار را انجام داد باید غسل جنابت کند و اگر بدن او عرق کرد، با بدن یا لباسی که آلوده به عرق شده نمی تواند نماز بخواند[۲]. و باید توبه کند و در پی ترک این کار باشد و اگر در نزد حاکم شرع اثبات شود می تواند به اندازه ای که مصلحت ببیند آن شخص را تعذیر نماید و شلاق بزند[۳].

ضررهای خود ارضایی:

۱٫ بر اعصاب و روان تأثیر منفی دارد؛ زیرا شخص صحنه های خاصی را در ذهن خود مجسم می کند تا رفع شهوت کند و این تجسم و خیال باعث فرسودگی قوای ذهنی و ناراحتی های روحی مانند: عصبانیت، بی حوصلگی، ضعف و سستی اراده و… می شود.

۲٫ باعث تحلیل رفتن قوای جسمانی مانند ضعیف شدن چشم و گوش، کم خونی،رنگ پریدگی، نقصان قوای حافظه، لاغری، سرگیجه و …می شود.

۳٫ انجام دادن این کار در دراز مدت باعث نوعی اعتیاد می شود که حتی بعد از ازدواج هم نمی توان آن را ترک کرد. یعنی زنانی که مبتلا به خود ارضایی می شوند پس از ازدواج دچار مشکل می شوند و نمی توانند وظایف همسر داری را انجام دهند و از عمل زناشویی لذتی نمی برند.

علاوه برای دختران ممکن است به پرده ی بکارت آسیب برساند و در آینده و برای ازدواج دچار مشکل شوند.

راه حلها برای نجات از این اعتیاد:

۱٫ باید از هر گونه تحریک جنسی پرهیز شود چون شهوت در اثر این تحریکات ایجاد می شود، مثل؛ نگاه کردن فیلمهای نامناسب جنسی، مطالعه رمانهای عشقی، تماشای عکسهای شهوت انگیز و روابط نامشروع با جنس مخالف همه اینها باعث تحریک شهوت می شوند.

۲٫ تهیه برنامه فشرده برای تمام وقت: یعنی اوقات استراحت و فراغت و تفریح و درس را به گونه ای برنامه ریزی کند که وقتی برای فکر و خیال به مسائل جنسی و خود ارضایی نداشته باشد.

۳٫ جایگزین کردن عادت جدیدی به جای آن عادت بد: در مورد عادت به خود ارضایی باید در همان ساعاتی که انگیزه آن ایجاد می شود شخص به سراغ برنامه ی خاص از پیش تعیین شده برود مثل مسابقه علمی، ورزشی، هوشی، مطالعه کتاب جذاب و …

۴٫ پرهیز از تنهایی: نباید در جای خلوت و تنها باشد و در اتاق بسته تنها نخوابد و موانعی ایجاد کند که نتواند خود ارضایی کند.

۵٫باید به خود تلقین کند که می تواند این کار را ترک کند.

۶٫ پرهیز کامل از معاشرت و رفت و آمد با افرادی که دچار این عمل هستند زیرا صحبت کردن درباره ی این عمل زشت شخص را تحریک می کند.

۷٫ تقویت عمومی بدن و رژیم غذایی سالم؛ و از خوردن غذاهای تند مثل فلفل، پیاز و غذاهای که تره … دارد پرهیز شود.

۷٫ خودداری از پوشیدن لباسهای تنگ و نرم و چسبیده به بدن؛ زیرا باعث تحریک می شود.

۸٫ از دست زدن به جاهای حساس بدن مثل آلت تناسلی و سینه ها پرهیز شود.

۹٫ استمداد از نیروی ایمان و عقاید مذهبی: با تمام وجود از خدا بخواهد تا از این عادت زشت نجات پیدا کند.

۱۰٫ هنگام خواب باید کاملاً حالت خواب آلودگی به او دست داده باشد و خسته باشد و تا احساس نیاز به خواب پیدا نکرده به رختخواب نرود و در موقع خوابیدن به رو نخوابد و جلوی بدن را روی زمین نباید قرار دهد که باعث تحریک جنسی می شود؛ زیرا رختخواب حساس ترین جا برای تحریک جنسی است.

۱۱٫ ورزش کردن؛ یعنی وقتی احساس فشار جنسی می کند به ورزش بپردازد یا ورزش را یک سرگرمی برای خودش قرار دهد.

۱۲٫ روزه گرفتن؛ پیامبر اسلام (ص) فرمودند ای گروه جوانان هر کسی از شما قدرت بر ازدواج ندارد روزه بگیرد که برای کنترل غریزه ی جنسی مفید است.[۴]

و راههای بسیار دیگری که هر شخص می تواند برای نجات از این اعتیاد بسیار مضر برای خودش فراهم کند. و در پایان باید دانست که این گناهی است که در ابتدا شاید برای شخص لذت بخش باشد ولی در آخر کار نتایج بسیار بدی دارد و از لذتهای معنوی بی بهره می شود.

اما درباره ی ازدواج باید گفت که انسان باید مواظب خودش باشد که گناه نکند و هر گاه خدا صلاح بداند اسباب ازدواج را فراهم می کند؛ زیرا خدا بهتر صلاح بندگان را می داند و لذا ممکن است چیزی از خدا خواسته شود و انسان حاجتی داشته باشد ولی خدا بهتر می داند که فعلاً صلاح و خیر و این بنده نیست که حاجت او را بدهد.

 


[۱] وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۲۶۴٫

[۲] توضیح المسائل مراجع، ج۱، ص۸۲، م۱۱۶٫

[۳] جامع المسائل للبهجه، ج۵، ص۲۳۰٫

[۴] سفینه البحار، ج ۲، ص ۶۲۵٫

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ