ترور تصویری ملت ایران در یک جشنواره آمریکایی

1

به گزارش فارس، دوره بعد از رقابت‌های سینمایی جشنواره فیلم ساندنس سال آینده میلادی ۲۱ الی ۳۱ اکتبر در حالی برگزار می‌شود که برگزارکنندگان این دوره اسامی فیلم‌های بخش میدنایت (نیمه شب) را روز گذشته اعلام کرده‌اند.

در میان ۱۰ فیلم اعلام شده این بخش نام فیلم «زیر سایه» ساخته «بابک انوری»، کارگردان ایرانی مقیم انگلستان به چشم می‌خورد.

فیلم ضد ایرانی فیلم زیر سایه جنگ ایران و آمریکا بیوگرافی نرگس رشیدی بیوگرافی بابک انوری بیوگرافی آوین منشادی بیوگرافی آرش مرندی

فیلمی ترسناک که بازیگرانی چون «نرگس رشیدی»، «آوین منشادی»، «بابی نادری» (بازیگر فیلم ضد ایرانی آرگو) و «آرش مرندی» (بازیگر فیلم ضد ایرانی «دختری تنها در شب پیاده به سوی خانه می‌رود») در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم درباره زنی به نام «شیده» است که در دهه ۸۰ میلادی در بحبوحه جنگ ایران و عراق در تهران زندگی می‌کند. او به خاطر آنکه نامش در لیست سیاه قرار گرفته از دانشکده پزشکی اخراج شده و اکنون که همسرش به جنگ رفته با دخترش «درسا»، تنها در خانه زندگی می‌کند. خانه‌اشان مورد اصابت موشک قرار می‌‌گیرد ولی موشک عمل نمی‌کند.

کمی پس از این اتفاق درسا به شدت دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و «شیده» در تحقیقات متعددش برای یافتن پاسخی برای این آشفتگی از طریق یکی از همسایه‌ها در می‌یابد که موشک عمل نکرده همانند طلسم نفرین شده، ارواح بد نهادی که با باد سفر می‌کنند را به خانه آنها کشانده است. «شیده» می‌فهمد که یک نیروی ماوراءالطبیعه در تلاش است تا درسا را تسخیر کند و او هیچ راهی ندارد مگر محافظت از دخترش.

فیلم سینمایی «زیر سایه» به زبان فارسی ساخته شده و محصول مشترک دو کشور اردن و انگلستان است.

این فیلم هم‌اکنون در مرحله پس از تولید بوده و قرار است سال ۲۰۱۶ میلادی اکران عمومی شود.

«بابک انوری» که فیلمنامه پروژه سینمایی «زیر سایه» را نیز خودش نوشته است، پیش از این سال ۲۰۱۲ میلادی برای ساخت فیلم کوتاه «دو با دو» نامزد جایزه آکادمی فیلم بریتانیا شده است. او در گذشته اجراهای زنده خوانندگانی چون «لیدی گاگا» و «پیکسی لات» را کارگردانی کرده است.

دو با دو در کشور انگلستان و در یک مدرسه ایرانی ساخته شده و چهارمین فیلم کوتاه «بابک انوری» به شمار می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. احمد می گوید

    من فیلم رو دیدم و نتیجه ضد ایرانی هم نگرفتم . واقعیت دوران جنگ بود نمیشه گفت هم جنگ باشه هم گل و بلبل و همچنین کم کاستی هایی توی فضای فیلم موجود بود و منو به شکل زندگی مردم اون موقع نمی برد ولی از نظر جلوه های سینمایی چیزی کم نداشت و واقعا دلهره اور بود