پای برنامه ۹۰ به فساد در فوتبال باز شد!

0

یکی از برنامه های فوتبالی تلویزیون که مخاطبین بسیاری دارد(احتمال بسیار زیاد منظور برنامه ۹۰ است که به پاکی در فوتبال شهرت دارد) ، بر اساس گزارش های متعدد و برخی شواهد ، نه تنها در افزایش ناهنجاری های این ورزش نقش فزاینده داشته ، بلکه برخی شائبه ها درباره نقش عوامل اصلی این برنامه، برای اتصال مربیان و بازیکنان خارجی به باشگاه های داخلی وجود دارد

 

در بخشی از گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی به موضوع فساد در رسانه های ورزشی و نقش آنها در دلالی ها و پول های ردوبدل شده در فوتبال به شکل زیر اشاره شده است که به طور واضح به برنامه نود و عواملش اتهام فساد و نقش در نقل و انتقال بازیکن خارجی زده شده است.

به گزارش تابناک ، در این گزارش آمده است:

پای یک برنامه پربیننده تلویزیونی هم در میان است

در کنار نشریات زرد ورزشی، یکی از برنامه های فوتبالی سیما نیز که مخاطبین بسیاری دارد(احتمال بسیار زیاد منظور برنامه ۹۰ است که به پاکی در فوتبال شهرت دارد) ، بر اساس گزارش های متعدد اهالی فوتبال و برخی شواهد و قرائت، نه تنها در افزایش ناهنجاری های این ورزش نقش فزاینده داشته است، بلکه برخی شائبه ها درباره نقش عوامل اصلی این برنامه، برای اتصال مربیان و بازیکنان خارجی به باشگاه های داخلی وجود دارد که موضوع قابل رسیدگی دقیق تر است. بسیاری از اهالی فوتبال با ارائه مستندات و شواهد قابل اعتنا معتقدند که این برنامه با پرداختن به زشتی های فوتبال و دامن زدن به این موارد، تداوم می یابد. هرچند این برنامه، توانسته است در برابر برخی معضلات فوتبال هم نقش آفرینی کند اما در مجموع با بررسی عملکرد برنامه ای که حدود یک دهه قدمت دارد، به نظر می رسد که در این برنامه تلویزیونی، گرایش به حاشیه ها بیش از اصل شده باشد.

اعتراف یک سردبیر به گرفتن ۱۰ میلیون تومان از یک بازیکن

سردبیر یکی از نشریات پرتیراژ فوتبالی در کمیسیون اصل ۹۰ اظهارداشت که هشت سال قبل، از بازیکنی ۱۰ میلیون تومان اخذ کرده تا یک هفته به صورت روزانه در صفحه اول روزنامه پوشش داده شود و همین کار باعث افزایش قیمت این بازیکن به مبلغ کلان در فصل نقل و انتقالات شد.

 ردپای مجریان و مربیان شناخته شده در گرفتن پورسانت

در گزارش مراجع رسمی، به اخذ پورسانت توسط برخی از مربیان در این مقطع اشاره شده است که اظهارات متعدد اهالی فوتبال –که مضبوط و مکتوب در سوابق پرونده است- بر این امر صحه می گذارد تا جایی که رد پای برخی مربیان شناخته شده و مجریان برنامه های ورزشی نیز در آن دیده می شود که نیاز به بررسی دقیق تر دیوان محاسبات کشور و در برخی موارد رسیدگی قضایی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ