درمان گلودرد با روش های ساده و معجزه آسا

0

به نقل از ریدرز دایجست، گلودرد یکی از بدترین عوارض جانبی سرماخوردگی است التیام این مشکل می‌تواند زمان زیادی ببرد؛ با این حال، خوشبختانه همیشه راهکار‌هایی برای خلاصی از چنین مشکلاتی وجود دارد.

متخصصان راهکار‌های ساده‌ای برای التیام گلودرد مطرح می‌کنند که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

مجله سلامت درمان گلودرد خانگی درمان گلو درد در منزل درمان گلو درد خواص مریم گلی خواص زنجبیل برای عفونت آنتی بیوتیک طبیعی برای گلودرد

آب نمک

یکی از توصیه‌های موثر مادربزرگ‌ها برای خلاصی از گلودرد غرغره کردن آب نمک است؛ برای این کار، یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید؛ بهتر است برای تهیه این مایع از آب گرم استفاده کنید، زیرا این موضوع به نرم شدن گلویتان کمک می‌کند؛ برخی افراد دوست دارند به محلول آب نمک میزان کمی دهانشویه بی‌افزایند.

این موضوع اشکالی ندارد، اما نباید در افزودن دهانشویه به آب نمک زیاده روی کنید، زیرا برخی دهانشویه‌ها حاوی میزان کمی الکل هستند که این موضوع می‌تواند باعث تحریک گلو شود.

سس تند و آب

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ترکیب سس تند با آب می‌تواند باعث التیام گلودرد شود در حقیقت فلفل سس تند حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که با تسکین درد، منجر به کاهش التهاب می‌شود.

برای این کار، میزان کمی سس تند را در یک لیوان آب گرم بریزید در ابتدا غرغره کردن این مایع باعث سوزش گلو خواهد شد با این وجود، این کار را هر ۱۵ دقیقه انجام دهید  اگر در گلو شاهد زخم باز هستید از انجام این کار اجتناب کنید.

ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو

برای تهیه این ترکیب جادویی یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و همین میزان عسل را با نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید و آب نصف لیمو را به آن بی‌افزایید و بنوشید عسل روی گلو را می‌پوشاند و به دلیل خواص آنتی باکتریایی که دارد با عوامل بیماری زا مبارزه می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد ترکیب آب لیمو و عسل باعث کشته شدن باکتری‌هایی که باعث عفونت مجاری تنفسی هستند می‌شود بهتر است پس از مشاهده نخستین علائم گلودرد مصرف این ترکیب را آغاز کنید.

مریم گلی و سرکه سیب

قرن هاست که از مریم گلی برای تسکین گلودرد استفاده می‌شود؛ یک ترکیب جادویی برای فصل پاییز که زمان شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا است ترکیب دو قاشق غذاخوری مریم گلی خشک و آسیاب شده با نعنا و دو لیوان سرکه سیب است؛ این مواد را در یک شیشه ریخته و به مدت دو هفته در محیطی با دمای اتاق قرار دهید پس از این مدت می‌توانید این ترکیب را با آب گرم ترکیب کرده و برای درمان گلودرد از آن بهره بگیرید.

از دیگر ترکیبات موثر برای مقابله با گلو درد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- زردچوبه و آب
۲- چای میخک
۳- سس گوجه فرنگی تند
۴- سرکه سیب و نمک

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ