میزان بدهی شرکت پدیده شاندیز اعلام شد

0

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس حسابرسی های انجام شده مجموع بدهی شرکت پدیده ۸۴ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت پدیده بیش از ۱۱۴ هزار نفر است، اظهار کرد: نیمی از این افراد شامل ۵۶ هزار و ۳۱۳ نفر حواله و برگه های تعهد دریافت کرده اند که می بایست از شهریور ماه پرداخت می شد اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از سهامداران باقی مانده هر یک کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال و بقیه نیز هر یک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال از این شرکت طلبکارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: مجموع طلب سهامداران این شرکت در دو بخش دارندگان برگه تعهد و دارندگان سهام به ۵۱ هزار میلیارد ریال می رسد.
وی اظهار کرد: این در شرایطی است که این شرکت برای اتمام پروژه های خود ۲۲ هزار میلیارد ریال نیز نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این راستا بخش هایی از قبیل ساخت ۹۰۰ هزار متر مربع فضای هتل، پروژه اداری و تجاری نیاز به مشارکت و ورود سرمایه گذار دارد.

رشیدیان با بیان اینکه دولت تلاش می کند این پروژه ها را فعال کرده و پول مردم را برگرداند، گفت: استانداری خراسان رضوی در زمینه مسایل مربوط به شرکت پدیده و موسسه منحله میزان، جلسه، وقت و انرژی بسیار گذاشت و هفته ای نبود که معاونت های استانداری خراسان رضوی در این استان یا تهران پیرامون این مباحث و پیگیری حقوق مردم جلسه نداشته باشند.

وی افزود: شورای عالی شهرسازی برای حل مشکل این مجموعه طی این مدت بسیار اغماض کرد و ادارات جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و راه و شهرسازی استان نیز انعطاف بسیار از خود نشان دادند.
وی اظهار کرد: راهکارهای قانونی در قالب بندهای ۱۶ گانه برای شروع فعالیت و درآمد زایی این شرکت ارائه شد اما هیات مدیره و مدیرعامل وقت آن اراده ای برای حل مشکل سهامداران و انجام تعهدات خود نسبت به آنان و دستگاه قضایی نداشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل این مجموعه و سهامداران آن، تشکیل هیات مدیره جدید براساس حق السهم واقعی افراد در برنامه قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده، اخذ آخرین حسابرسی دولتی و ورود این شرکت به بورس، زمینه جذب سرمایه بانک ها و موسسات بزرگ در این شرکت فراهم شده و با استفاده از سرمایه های کوچک در بازار بورس و تبدیل بخشی از اموال قابل فروش این شرکت به وجه نقد، مشکل سهامداران آن حل شود.

رشیدیان در باره موسسه منحله میزان و واگذاری تعهدات آن به بانک صادرات نیز افزود:تاکنون حساب های کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال این موسسه تعیین تکلیف شده و به زودی با رفع مشکل انتقال بخشی از املاک این موسسه، پرداخت ارقام بیش از ۲۰۰ میلیون ریال نیز آغاز خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ