چه کسانی هرگز نباید ماست بخورند!

0

پزشکان مصرف لبنیات را به همه توصیه می کنند اما عده ای از این قاعده مستثنی هستند. کسانی که دچار کمبود حافظه شده اند دسته ای از افراد هستند که از خوردن این خوردنی لذیذ منع شده اند. درباره ی علت این ممنوعیت در این مقاله اطلاعات کسب کنید.

طبع شیر، سرد است و به این دلیل ماست هم جزء مواد غذایی با طبع سرد و تر به شمار می‌رود. خاصیت رطوبت‌بخشی این ماده غذایی باعث شده تا علاوه بر مصرف خوراکی بتوان آن را به عنوان یک داروی طبیعی برای مشکلات پوستی هم به کار برد؛ مثلا افرادی که پوست خشکی دارند می‌توانند برای رفع مشکل‌شان از ماست به دو صورت استفاده کنند. اگر خشکی در یک بخش خاصی از پوست بروز کرده، ماست را به صورت موضعی به همان محل بمالند. گذشته از این کسانی که پوست‌شان خیلی خشک است، ماسک ماست تهیه کنند. یک لایه از ماست را بر سطح پوست بمالند و بگذارند چند دقیقه‌ای به همان حالت باقی بماند.

این افراد هرگز ماست نخورند

کسانی که حافظه شان کاهش یافته است.

افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی از جمله بازگشت اسید معده به مری مدتی از مصرف ماست و دوغ پرهیز کنند.

افرادی که هنگام خواب آب دهانشان روی بالش می‌ریزد.

بیماران دچار درد و ورم مفاصل(Arthritis)

افرادی که باد کولر آنها را اذیت می‌کند و درد مفاصلشان تشدید می‌شود.

نکته: افرادی که با خوردن ماست دچار مشکل می‌شوند بهتر است که ماست را حتماً با رازیانه، آویشن، زنیان و نعناع مخلوط کنند و ماست را قبل از غذا مصرف کنند و از مصرف آن با غذا خودداری کنند.

آب ماست

علی اکبر دادمهر ــ رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا و دارو درباره آب ماست اظهار داشت: آب ماست مایعی است که هنگام تهیه ماست از شیر جوشیده و غلیظ‌شده تشکیل می‌شود و روی سطح ماست قرار می‌گیرد، همین‌طور آب ماست مقدار کمی چربی و پروتئین دارد.

دادمهر اضافه کرد: همچنین آب ماست دارای مقادیر زیادی مواد معدنی خصوصاً کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب مثل ویتامین ب۲ و ویتامین ب۶ است، به همین خاطر به فردی که باید چربی و پروتئین کمی مصرف کند و در مقابل به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد توصیه می‌شود آب ماست بیشتری مصرف کند

برای زن و شوهرها

ماست بر میل جنسی (Sexual desire) هم اثر می‌گذارد. خوردن ماست برای آنهایی که طبع گرمی دارند، نشاط را افزایش می‌دهد و میل جنسی را بیشتر می‌کند اما کسانی که طبع‌شان سرد است، با خوردن ماست حالت رخوت و سستی به آنها دست می‌دهد، از انرژی‌شان کاسته می‌شود و میل جنسی را هم در سردمزاج‌ها کم می‌کند.

خودتان را به ماست نبندید

ماست نفخ می‌آورد و دستگاه گوارش را ضعیف می‌کند پس به خاطر خواص بی‌شمارش در مصرف آن افراط نکنید. البته برای خنثی کردن اثرات منفی ماست، راه‌حل مطمئنی هست. اگر در کنار ماست از مصلحات آن هم استفاده شود، مشکل برطرف می‌شود.

مضرات ماست و خیار متخصص تغذیه کاهش میل جنسی طبع ماست چیست طبع شیر چیست خواص ماست خواص آب ماست در طب سنتی چی بخورم میل جنسیم زیاد بشه بهترین ماست میوه ای افزایش میل جنسی ارزش غذایی ماست

ماست میوه‌ای خوب است ولی نه با هر میوه‌ای!

امروزه انواع و اقسام ماست‌ها به وفور تولید و عرضه می‌شوند. مردم می‌توانند ماست را با کیفیت‌ها و ترکیبات مختلف به‌راحتی از سوپرمارکت‌ها خریداری کنند. یکی از اقسام جدید و پرطرفدار، ماست‌های میوه‌ای هستند. گفتیم طبع ماست سرد و تر است. پس وقتی با میوه‌ای ترکیب می‌شود که آن هم طبیعت سرد و تر دارد، در واقع تاثیر سردی و رطوبتش دوبرابر می‌شود و این مسئله برای سلامت خوب نیست. حالا اگر کسی اصرار دارد که حتما ماست میوه‌ای بخورد، می‌تواند به عنوان مصلح قدری شکر به آن اضافه کند.

زیـاد ماست و خیار نخورید!

آب‌دوغ خیار (ترکیبی از ماست و خیار) یکی از مهم‌ترین ترکیبات سردی بود که به عنوان غذای رایج خورده می‌شد و البته مفید هم بود اما امروزه همه محیط‌ها به وسیله کولر خنک می‌شوند و فعالیت جسمی آن‌چنانی هم در کار نیست بنابراین مصرف بیش از حد ماست و خیار حتی در فصل تابستان به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

سردی و رطوبت‌بخشی زیاد در طولانی‌مدت در سنین پایین باعث اختلال حافظه و در سنین بالا باعث بزرگ شدن پروستات می‌شود. ماست و خیار بهتر است هر چند وقت یک‌بار همراه نعناع مصرف شود تا به اصلاح سردی آن کمک کند.
شفا آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ