رابطه عصبانیت با قلنج

0

یک کارشناس طب سنتی گفت: عصبانیت به عنوان عاملی مهم در ایجاد قلنج شناخته شده است.

“امیرحسین خسروی” اظهار کرد: بیماری قلنج انواع و علل مختلفی دارد که در علم پزشکی جدید به آن اسپاسم می‌گویند.

وی تصریح کرد: زمانی‌که فردی دچار گرفتگی‌های عضلات اطراف روده می‌شود می‌گویند دچار قلنج و یا اسپاسم شده است.

خسروی افزود: عصبانیت‌های شدید، خوردن غذاهای سنگین و دیر هضم، سرمازدگی‌های شدید و خوردن غذاهای مخالف طبع شخص موجب ایجاد قلنج می‌شود.

وی با بیان اینکه قلنج هم در عضلات اطراف روده و هم در بین دو کتف ایجاد می‌شود، تصریح کرد: سفت شدن عضلات به طوریکه با دست زدن به آن احساس می‌شود، ایجاد برجستگی در قسمت اغشای شکم، دردهای شدید شکمی و عدم هضم غذا از علائم ابتلا به قلنج است.

این کارشناس طب سنتی تاکید کرد: ابتلا به بیماری قلنج شامل سن و جنس خاصی نیست و در همه افراد از خردسال تا سالمندان دیده شده است.

وی گفت: درمان این بیماری با توجه به علل ایجاد آن متفاوت است؛ به عنوان مثال اگر عامل بیماری سرمازدگی باشد باید بیمار گرم نگهداشته شود و از داروهای گرم و مسهل‌های گرم برای درمان آن استفاده شود.

خسروی افزود: در صورتی‌که عصبانیت عامل این بیماری است باید داروهای مسهل و عصب روده برای درمان تجویز شود.

وی در خصوص طول دوره بیماری اظهار کرد: اگر بیماری زود تشخیص داده شود در طب سنتی می‌توان در کمتر از یک روز آن را درمان کرد و اگر درمان نشود باعث عوارض ناخوشایند این بیماری که شامل انسداد روده و در نتیجه جراحی است، می‌شود.

این کارشناس طب سنتی توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از ابتلا به قلنج باید از عصبانیت‌های شدید خودداری کنند، از خوردن غذاهای سنگین و پشت سرهم بپرهیزند و بدانند که طی ۲۴ ساعت خوردن دو وعده غذایی برای بدن کافی و مفید است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ