از خواص بی نظیر گیاه کالاندولا چه می دانید؟

گل های زرد طلایی

0

کالاندولا گیاهی با گل‌ های زرد طلایی است که طرفداران زیادی دارد. علاوه بر زیبایی این گیاه، کمتر کسی شاید از خواص درمانی آن آگاه باشد.

یافته‌ های محققان نشان می‌دهد گیاه کالاندولا می‌تواند باعث التیام بیماری‌ های مزمن شود. همچنین اثبات شده است که این گیاه خواص ضدالتهابی، آنتی باکتریایی، آنتی ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد درد، ضد پلاک دندان، التیام دهنده زخم، و تاثیرات قابض بر بدن است.

مجله سلامت متخصص طب سنتی گیاه کالاندولا چیست گیاه کالاندولا برای چی خوبه گیاه کالاندولا طب سنتی سلامت نیوز سلامت دهان درمان سوختگی درمان درد های قاعدگی درد های قاعدگی داروهای گیاهی خواص گیاه کالاندولا برای پوست خواص گیاه کالاندولا حفظ سلامت بدن جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی التیام سریع زخم هادر سال ۲۰۰۸ انجمن داروی اروپا گیاه کالاندولا را در لیست دارو‌های گیاهی خود قرار داد. در طب سنتی از این گیاه برای التیام زخم، جوش، کبودی، زخم معده، ورم، و التهابات استفاده می‌کنند. همچنین از دم نوش آن به عنوان تسکین دهنده تنش‌های ذهنی و بی خوابی استفاده می‌شود.

یافته‌ های محققان نشان می‌دهد کالاندولا دارای ترکیبات گیاهی – شیمیایی مانند آلکالوئید و فلاونوئید است که با گیر انداختن رادیکال‌ های آزاد در بدن، فرآیند التیام زخم‌ها و آفتاب سوختگی را تسریع می‌کند.

تحقیقات بر روی حیوانات نشان داد مصرف خوراکی عصاره کالاندولا باعث التیام ۹۰ درصد زخم‌ های آن‌ ها شده بود. در این تحقیقات هیچ مسمومیتی بر اثر مصرف این گیاه گزارش نشد. زنانی که برای به دنیا آوردن نوزاد خود از سزارین استفاده کرده اند، می‌توانند از پماد کالاندولا برای تسریع روند التیام زخم‌های خود بهره بگیرند.

از سوی دیگر، پژوهش‌ های دانشمندان نشان می‌دهد کالاندولا می‌تواند درد‌ های قاعدگی به ویژه قاعدگی دردناک را تسکین دهد. برای این منظور می‌توانید از روغن کالاندولا به همراه روغن‌ های دیگر استفاده کنید. در واقع این روغن مانع از انتقال پیام‌ های عصبی از رحم به مغز شده و همچنین روند ارسال پیام درد از مغز به رحم را کند می‌کند.

مجله سلامت متخصص طب سنتی گیاه کالاندولا چیست گیاه کالاندولا برای چی خوبه گیاه کالاندولا طب سنتی سلامت نیوز سلامت دهان درمان سوختگی درمان درد های قاعدگی درد های قاعدگی داروهای گیاهی خواص گیاه کالاندولا برای پوست خواص گیاه کالاندولا حفظ سلامت بدن جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی التیام سریع زخم ها

درماتیت پوشک (سوختگی پای نوزاد به دلیل پوشیدن پوشک) یکی از واکنش‌ های التهابی در نوزدان و کودکان است. این موضوع حتی می‌تواند در بزرگسالان نیز بر اثر سایش میان پوست و زیرپوش و یا عرق سوز شدن دیده شود. کمبود روی و نیز عفونت‌ های باکتریایی می‌تواند عامل این موضوع باشد.

به طور عمومی یک کرم یا پماد ملایم یا مصرف آنتی بیوتیک می‌تواند باعث از بین رفتن این موضوع شود. این در حالی است که دارو‌ های تولید شده برپایه کالاندولا و آلوئه ورا به دلیل دارای بودن خواص ضدالتهابی می‌تواند باعث التیام این بیماری شود.

از دیگر خواص گیاه کالاندولا می‌توان به کمک به کاهش التهابات بدن به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، حفظ سلامت دهان و دندان، و مبارزه با سرطان اشاره کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ