قیمت جریمه سربازی افزایش می یابد

0
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که بحث کاهش سنوات غیبت سربازی برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به ۵ سال، منتفی است.

سردار موسی کمالی درباره سرانجام اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و خبرهای ضد و نقیضی که در این‌ باره منتشر می‌شود، گفت: آنچه که مسلم است در سال ۹۵ مدت سنوات غیبت برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به ۵ سال نخواهد رسید و این مساله کاملا منتفی است.

وی با تاکید بر اینکه افراد جدیدی در شمول طرح جریمه مشمولان غایب نخواهند بود، گفت: ممکن است همین طرح فعلی در سال ۹۵ نیز استمرار داشته باشد یعنی کسانی که تا پایان سال ۹۴، ۸ سال غیبت یا به عبارتی تا پایان سال ۹۵ ،‌۹ سال غیبت از سربازی داشته باشند، بتوانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

کمالی ادامه داد: آن دسته از کسانی که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده و واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند باید نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند و منتظر تسهیلات بیشتر نباشند چرا که اساسا ستاد کل چنین تصمیمی ندارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد سربازی از طریق ستاد کل انجام می‌شود، گفت: ما نیز برنامه‌ای برای گسترش معافیت مشمولان غایب نداریم و هر چیزی جز آنچه که گفته شد، نادرست بوده و مورد تایید ما نیست.

وی از مشمولان خواست که به هیچ عنوان به شایعات و اظهارنظرهای غیرمسئولانه در این حوزه توجه نکنند.

کمالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه یک احتمال هم وجود دارد که به طور کلی طرح جریمه ریالی در سال آینده متوقف شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط در سال آتی نیز تغییری نخواهد داشت، این احتمال وجود دارد که اجرای طرح جریمه ریالی در سال آتی متوقف شود.

پیشنهاد افزایش قیمت جریمه‌ها در سال آینده

کمالی درباره اینکه آیا رقم جرایم در سال آتی افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: پیشنهاد ما این است که در سال آینده رقم جرایم نسبت به امسال افزایش پیدا کند اما هنوز میزان آن قطعی نشده است.

کمالی درباره تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده برای مرحله دوم جریمه ریالی سربازی نیز اظهار کرد: در مجموع در مرحله دوم اجرای طرح حدود ۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که دلیل عدم استقبال نیز شایعات و خبرهای نادرستی بود که در خصوص اجرای طرح جریمه ریالی در سال آینده منتشر شد. متاسفانه عده‌ای به امید این شایعات از اقدام برای استفاده از طرح جریمه ریالی خودداری کردند.

وی افزود: متقاضیان طرح جریمه ریالی همچنان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ