روماتیسم لوپوس ؛ بیماری که اندام های زیادی را درگیر می‌کند

0

ذبیح الله حسن زاده، جراح ارتوپد و متخصص بیماری‌ های استخوانی و مفاصل اظهار کرد: روماتیسم طیف وسیعی از بیماری‌ هاست که با علائمی از قبیل درد، تورم و تغییر شکل مفاصل مختلف در بدن خود را نشان می‌دهد.

او افزود : روماتیسم انواع مختلفی دارد و با پیامد‌های متفاوتی همراه است. این عارضه در موارد شدید‌تر می‌تواند سبب ناتوانی فرد شده و بیمار را در انجام کار‌های روزمره‌اش ناتوان کند.

حسن زاده بیان کرد : نقرس و لوپوس از جمله بیماری‌ هایی هستند که در طیف این بیماری قرار گرفته اند.

مجله سلامت متخصص فیزیوتراپی متخصص ارتوپدی لوپوس مفصلی فیزیوتراپی علائم روماتیسم ضررهای روماتیسم روماتیسم مفصلی روماتیسم لوپوس روماتیسم قابل درمان است روماتیسم عضلانی روماتیسم چیست رادیولوژی درمان روماتیسم با گیاهان دارویی جراح ارتوپد بهترین متخصص ارتوپد ارتوپد خوب در تهران

او ادامه داد : لوپوس یکی از بیماری‌ های پوستی است که در صورت ابتلا به این بیماری، احتمال درگیر شدن به بیماری روماتیسم وجود دارد. با انجام آزمایشات می‌توان به این بیماری پی برد.

حسن زاده افزود : کلیه، ستون فقرات، پوست و سیستم ایمنی بدن از جمله ارگان‌ های هستند که درصورت ابتلا به این بیماری درگیرشده و دچار آسیب می‌شوند.

این متخصص بیماری‌ های استخوانی گفت: تغییر شکل و التهاب در مفاصل دست، پا، لگن و زانو از دیگر علائم این بیماری است، هرچند در برخی موارد روماتیسم بدون علامت خواهد بود و تا میانسالی هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهد. اگرچه افراد بین ۱۸ تا ۲۰ سال نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند.

او در خصوص راه‌ های درمان این بیماری گفت: در مرحله اول دارو درمانی و مصرف کورتون برای این بیماران تجویز می‌شود، اما در کنار آن داشتن تحرک کافی، تغذیه مناسب، فیزیوتراپی و مصرف برخی مکمل‌ های داروی برای درمان این بیماری تجویز می‌شود.

این جراح ارتوپد گفت: انجام برخی آزمایش‌ ها و رادیولوژی از راه‌ های تشخیص این بیماری است. در مراحل شدید‌تر این بیماری ممکن است افراد به تغییر مفصل و انجام جراحی نیاز پیدا کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ