گزارش کامل هفته بیست و یکم لیگ برتر + جدول رده بندی و گلزنان

0

ساتین به تقل از مشرق، هفته بیست و یکم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای جمعه هفته پیش و شنبه هفته جاری با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد که مهمترین اتفاق آن توقف پرسپولیس برابر نفت و صدرنشینی استقلال با پیروزی برابر راه‌آهن بود. در این هفته هم شاهد بازیهای کم گلی بودیم و مجموعاً ۱۳ گل از خط دروازه ها عبور کرد.

در روز نخست این هفته که روز جمعه با انجام ۳ دیدار پیگیری شد، فولاد خوزستان با پیروزی در دربی اهواز که سومین بردش در ۴ بازی گذشته بود، توانست به رده خود را هرچه بیشتر به صدر نزدیک کند و امروز در ۲ امتیازی با رتبه نخست جدول قرار دارد. این پنجمین بازی بدون برد مردان ویسی در نیم فصل دوم لیگ برتر محسوب شد و آنها را به رده یازدهم تنزل داد.

در دیگر بازی این روز باز هم ذوب‌آهن موفق نشد به پیروزی برسد. آنها که در ورزشگاه خانگی میزبان ملوان بودند، هرچند گل نخست را به ثمر رساندند اما نیمه دوم گل تساوی را دریافت کردند تا در این بازی هم ۲ امتیاز حساس را از دست بدهند. ذوب‌آهن که ۱۳ هفته‌ است طعم پیروزی را نچشیده و در حال حاضر جزو سه تیم قعرنشین است، امیدوار بود با هدایت مجتبی تقوی از بحران فعلی نجات یابد اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است. ملوان هم پس از دو شکست متوالی برابر پرسپولیس و استقلال در لیگ و جام حذفی، با فرار از باخت، در رده هشتم باقی ماندند.

در مهمترین بازی روز جمعه هم دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در حالی به تساوی رضایت دادند که یک گل نفت در این بازی آفساید گرفته شد. این تساوی در پایان دیدارهای هفته جاری باعث سقوط هر دو تیم شد و به نوعی باید گفت، گل‌محمدی سرمربی پیشین پرسپولیس و سرمربی فعلی نفت، با متوقف کردن سرخپوشان تهرانی، زمینه‌ساز صدرنشینی تیم استقلال را فراهم کرد.

در روز دوم از دیدارهای این هفته نیز تراکتورسازی در روز وداع احتمالی مجید جلالی از راس هرم فنی این تیم، درخانه مقابل فجرسپاسی متوقف شد. این چهارمین بازی بدون برد تراکتورسازی بود و باعث شد آنها به رده ششم سقوط کنند. این تساوی باز هم فجرسپاسی را در قعرجدول نگه داشت.

سپاهان هم در خانه صبای قم دومین پیروزی متوالی خود را بدست آورد تا پس از مدتها، یک پله در جدول لیگ صعود کرده و جای تراکتورسازی را در رده پنجم بگیرد. این چهارمین باخت صبای در ۵ بازی گذشته و با هدایت صمد مرفاوی بود و این تیم قمی را هرچه بیشتر به قعر جدول نزدیک کرد.

در کرمان تیم سایپا البرز پیروزی ۲ بر صفر را با تساوی ۲ بر ۲ مقابل تیم مس عوض کرد، نتیجه‌ای که فاصله‌ این تیم را با ۶ تیم بالای جدول بیشتر کرد اما همچنان آنها را در رده هفتم نگه داشت. مس هم با فرار از شکست در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماند.

در شهر رشت، داماش برابر گسترش فولاد تن به شکست داد تا پنجمین باخت خود را در ۵ هفته گذشته تجربه کند. آنها که این روزها اسیر مشکلات مدیریتی و مالی هستند، با کسب نکردن امتیاز در خانه، به رده یازدهم سقوط کردند. اما در سوی دیگر میدانف گسترش فولاد در نخستین روز سرمربیگری مهدی تارتار، به بحران ۹ هفته بدون پیروزی خود پایان داد و با این برد شیرین، از رده یازدهم به رده نهم صعود کرد.

در مهمترین بازی این روز هم استقلال برابر راه‌آهن به پیروزی یک بر صفر دست یافت تا پس از مدتها به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کند. با توجه به تساوی پرسپولیس و نفت، این بازی و نتیجه آن برای طرفداران دو تیم سرخابی پایتخت بسیار مهم شده بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند در این بازی پیروز شده و در پایان هفته بیست و یکم، ردای صدرنشینی را بر دوش بیندازند. این نتیجه همچنان راه‌آهن را در بین قعرنشینان لیگ نگه داشت.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه‌های کشور به نقل از مهر به شرح زیر است:

* ذوب‌آهن اصفهان ۱ – ملوان بندرانزلی ۱
گل‌ها: محسن بیاتی‌نیا (۶) برای ذوب‌آهن – جلال رافخایی (۵۷) برای ملوان

* صنعتی استقلال خوزستان ۰ – فولاد خوزستان ۲
گل‌ها: اسماعیل شریفات(۳۳ و ۹۱) برای فولاد

* پرسپولیس تهران ۰ – نفت تهران ۰

* مس کرمان ۲ – سایپا البرز ۲
گل‌ها: هادی تامینی (۴۵) و ادینهو (۵۳) برای مس –  کاوه رضایی (یک) و علی زینالی (۲۳) برای سایپا

* تراکتورسازی ۰ – فجرسپاسی شیراز ۰

* داماش گیلان ۱ – گسترش فولاد تبریز ۲
گل‌ها: محمدرضا مهدوی(۵۵) برای داماش گیلان – مهرداد بایرامی(۹) و جابر انصاری(۷۷) برای گسترش فولاد

* صبای قم ۰ – سپاهان اصفهان ۱
گل: مهدی شریفی(۱۱) برای سپاهان

* راه‌آهن سورینت ۰ – استقلال تهران ۱
گل: محمدمهدی نظری (۶۷) برای استقلال

جدول گلزنان لیگ برتر:
۹ گل: کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، رضا عنایتی (صبای قم)، سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

۷ گل: سجاد شهباززاده (سایپا البرز) و رضا نوروزی (نفت تهران)

۶ گل: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)،  لوسیانو ادینهو (مس کرمان) و مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

۵ گل: سیدمهدی سیدصالحی (پرسپولیس)، محمد غلامی (سپاهان)، میلاد میداوودی (صنعتی خوزستان)، امین متوسل‌زاده (داماش گیلان)، اسماعیل شریفات و بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، فرید بهزادی کریمی (صبای قم) و جابر انصاری (گسترش فولاد)

۴ گل: علی کریمی (تراکتورسازی)، محمد قاضی و فرهاد مجیدی (استقلال)، کاوه رضایی (سایپا)، مسعود حسن‌زاده و روح‌الله سیف‌اللهی (داماش گیلان)، سعید دقیقی (تراکتورسازی تبریز) و مهدی شریفی (سپاهان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ استقلال تهران ۲۱ ۱۲ ۶ ۳ ۲۵ ۱۵ ۱۰+ ۴۱ (۱-) یک پله صعود
۲ پرسپولیس ۲۱ ۱۲ ۶ ۳ ۲۳ ۸ ۱۵+ ۴۰ (۱-) یک پله سقوط
۳ فولاد خوزستان ۲۱ ۱۱ ۶ ۴ ۲۸ ۲۰ ۸+ ۳۹ یک پله صعود
۴ نفت تهران ۲۱ ۱۰ ۸ ۳ ۲۷ ۱۶ ۹+ ۳۸ یک پله سقوط
۵ سپاهان اصفهان ۲۱ ۹ ۹ ۳ ۲۳ ۱۲ ۱۱+ ۳۶ یک پله صعود
۶ تراکتورسازی تبریز ۲۱ ۹ ۹ ۳ ۲۹ ۱۹ ۱۰+ ۳۵ (۱) یک پله سقوط
۷ سایپا البرز ۲۱ ۷ ۸ ۶ ۱۸ ۱۹ ۱- ۲۹
۸ ملوان بندرانزلی ۲۱ ۸ ۵ ۶ ۲۴ ۲۱ ۳+ ۲۸
۹ گسترش فولاد ۲۱ ۵ ۸ ۸ ۲۱ ۲۳ ۲- ۲۳ ۲ پله صعود
۱۰ استقلال صنعتی ۲۱ ۵ ۸ ۸ ۲۰ ۲۷ ۷- ۲۳ یک پله سقوط
۱۱ داماش گیلان ۲۱ ۵ ۸ ۸ ۲۳ ۲۶ ۳- ۲۲ (۱-) یک پله سقوط
۱۲ صبای قم ۲۱ ۵ ۴ ۱۲ ۲۲ ۲۹ ۷- ۱۹
۱۳ راه‌آهن سورینت ۲۱ ۴ ۶ ۱۱ ۱۶ ۲۴ ۸- ۱۸
۱۴ ذوب‌آهن اصفهان ۲۱ ۳ ۸ ۱۰ ۱۸ ۳۰ ۱۲- ۱۷
۱۵ مس کرمان ۲۱ ۱ ۱۳ ۷ ۱۷ ۲۹ ۱۲- ۱۶
۱۶ فجرسپاسی شیراز ۲۱ ۳ ۷ ۱۱ ۱۱ ۲۷ ۱۶- ۱۶

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ