شماره پیامک “۵۰۰۰۷۹۹” ،تلفن گویا و آدرس سایت دریافت سبد کالای رایگان اعلام شد + جزییات

5

به گزارش ساتین : چهار شیوه اطلاع از «دریافت» یا «عدم دریافت» سبد کالا از سوی مشمولان طرح سبد حمایتی دولت را اعلام کرد.

بر این اساس، هموطنان می توانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ و یا تماس با شماره گویای ۰۹۶۱۲ و یا شماره #۷۹۹* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

دولت قرار است ظرف کمتر از ۱۰ روز دیگر، اولین سبد کالای حمایتی خود را به جامعه هدف ۱۵ میلیون نفری ارایه دهد.

بر این اساس، سرپرستان خانوار شامل کارمندان دولت اعم از قراردادی، پیمانی یا رسمی، کارگران، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل و بازنشستگان از این سبد کالایی برخوردار خواهند شد.

در این میان، هر یک از سرپرستان خانوار می توانند از چهار روش برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا اطلاع یابند که به شرح زیر است.

در واقع این چهار روش، کانال های ارتباطی زیر جهت اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است. البته این روش ها پس از دستورات مقامات ذی ربط در سریع ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان می توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل کنند.

از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می توانند با مرکز تماس شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع رسانی همراه اول: همچنین شهروندان می توانند با تماس با درگاه اطلاع رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹* و ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می پذیرد مد نظر است.

از طریق مراجعه به اینترنت: وب سایت رسمی اطلاع رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه های مجاز در دسترس است. از طریق این وب سایت، هر شهروند می تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام کند.

چند نکته درباره سبد کالا

فروشگاه های عرضه کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند. جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود. در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی مانده آن در طول ماه وجود دارد.

برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند. برهمین اساس، در دو سبدکالایی که امسال دولت به شهروندان می دهد، ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بسته ۴۰۰ گرمی پنیر، دو بسته ۱۶ عددی تخم مرغ پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفته است: برنج سبد اول کالایی رایگان دولت، برنج هندی است.

دولت دهم در سال ۸۹ سایت رفاهی را برای پرداخت یارانه نقدی طراجی و پیاده سازی کرد و حال دولت یازدهم با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت سایت یارانه کالا را طراحی کرده است.(مهر)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. امیر ابرندابادی می گوید

    دوباره یه شیوه جدید برای خوردن چندر غاز حق مردم اینم یه روش جدید … براداری دولت بدون دلیل حالا اگه قرار به گرانی باشه دولت نفر اول بسه دیگه جمع کنید

  2. سهیلااندریانی می گوید

    چرابه من کالاسبدتعلق نگرفته است

  3. بخشعلی پیرتریا ن می گوید

    باسلام من بازنشسته سرکت نفت با نصف مدت خدمت بازنشسته شدم ۱/۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارم که به خاطر مسکن مهری که هنوز تعین واحد شدم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان اداره به خاطروامهایکه در این زمینه گرفتم از کل دریافتیم کسر میکند بانک تجارت شعبه مدرس کرمانشاه ۱۱۰ هزار تومان وام کالا مستاجرهستم ۳۲۰ هزارتومان ماهانه پرداخت میکنم دو فرزنده دانشگاهی وبی کار بالای ۲۵سال دارم وکل دریافتی من ۵۰۰ هزار تومان نمی شود اگر به من سبد کالا تعلق نمیگیرد پس به کی تعلق میگیرد رزمنده سالها جنگ های نامنظم کردستان هم هستم بدون هیچ ارزشی تاگنون شما را به خدا یارانه ام را قطع نکنید لطفا” در این مورد بیشتر تعقیق کنید هر گردی که گردو نیست ممنون وسپاسگزارم باتقدیم احترام پیرتریان ومن التوفیق موفق و سر بلند باشید

  4. moh.faz می گوید

    با سلام بنده ۳۰ سالمه حقوقم ۴۵۰ تومان بود شد ۵۰۰ ت الان بعد از ۳ کار کردن شد ۶۰۰ تومان متاهل دارای زن و بچه یه دختر هستم قسطام تو ماه ۴۰۰ ت وام ازدواجو غیره وو کرایه رفت و آمدم با ماشین در ماهم ۱۵۰ تومان تهش هیچی نمیمونه تا حالا هم سبد کالا نگرفتم هیچی فقط میگن بهزیستی کمیته امداد پس ما چی امثال من چی لطفا رسیدگی کنید کد ملی ۵۲۶۹۸۸۲۰۸۶ ممنون میشم لطفا جواب به ایمیلم بفرستید

    چرا به من تعلق نمیگیره چرا چرا

  5. بابک می گوید

    با سلام وخسته نباشید کارمند دولت هستیم با حکم زیر ۳ میلیون و سرپرست خانوار. پس کمک هزینه سبد کالای ما کی واریز میشه؟؟