یک میلیاردر با ۷۰۰ ماهواره می‌خواهد به همه دنیا اینترنت رایگان بدهد

1

ایلان ماسک (جوانی که از ۲۰۰۰ در کار ساخت کپسول های فضایی، اتومبیل‌های الکتریکی و موشک‌های فضایی با استفاده مجدد است) در مصاحبه با وال‌استریت از پروژه اینترنت دار کردن همه مردم جهان با ۷۰۰ ماهواره سخن گفت و اینکه کمپانی SpaceX در حال تهیه ماهواره‌ای کوچک در حجم ۱۱۳ کیلوگرم در تعداد زیاد است.

میلیونر شدن شغلهای جدید و پردرآمد ‎ پولدار شدن بیوگرافی ایلان ماسک Elon Musk

وی می‌گوید هزینه هر ماهواره حدود ۱ میلیون دلار خواهد بود و ۷۰۰ ماهواره یعنی ۷۰۰ میلیون دلار و وی این کار را با گریک وایلر که قبلاً شریک گوگل در پروژه اینترنت ماهواره‌ای بوده و از گوگل جداشده، انجام خواهد داد.

گریک عهده‌دار کمپانیO3b Networkبوده و حالا در کنار آقای ماسک می‌خواهد دنیا را پر از اینترنت رایگان کند.

حالا گوگل و فیس بوک که پروژه مشابهی را در دست تهیه دارند، باید عجله کنند تا رقیب جدید و سرسخت آن‌ها زودتر پروژه خود را عملیاتی نکند!

به هر حال کشورهای آرزومند اینترنت بدون دردسر و مناطق آفلاین کنونی در چند سال آینده برای همیشه راحت خواهند شد.

ایلان ماسک (Elon Musk) متولد ۱۹۷۱ آفریقای جنوبی، مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است. دارایی او در سال ۲۰۱۴ به ۹٫۱ میلیارد دلار رسید

میلیونر شدن شغلهای جدید و پردرآمد ‎ پولدار شدن بیوگرافی ایلان ماسک Elon Musk

او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (PayPal) (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس (SpaceX) است. او هم اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز می باشد.

جان فاورو، کارگردان فیلمهای مرد آهنی و مرد آهنی-۲، از ایلان ماسک بعنوان الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) نام برده است.

او پنج پسر، یک دو قلو و یک سه قلو دارد. ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تاثیرگذار جهان انتخاب شده است.

ایلان ماسک در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی به دنیا آمد، مادرش کانادایی و پدرش یک انگلیسی تبار متولد آفریقای جنوبی می باشد. ایلان برنامه نویسی کامپیوتری را به شخصه آموخت و در سن ١٢ سالگی کد کامپیوتری یک بازی ویدوئی که خودش نوشته بود را به مبلغ ۵٠٠ دلار فروخت. ایلان از دبیرستان پسرانه پرتوریا فارغ التحصیل شد و در سال ١٩٨٨ در سن ١٧ سالگی، بعد از به دست آوردن شهروندی کانادا از طریق مادرش، به کانادا نقل مکان کرد. او می دانست که مهاجرت به امریکا از طریق کانادا آسان تر از آفریقای جنوبی است، به همین دلیل قبل از شروع دوره سربازی در آفریقای جنوبی به کانادا رفت. بعد از گذراندن دو سال در دانشکده بازرگانی دانشگاه کوئینز در کانادا، در سال ١٩٩٢ تحصیلاتش را به دانشگاه پنسیلوانیا در امریکا منتقل کرد و در آنجا لیسانس اقتصاد را از دانشکده وارتون و یک سال بعد لیسانس دوم را در رشته فیزیک دریافت کرد. او سپس برای گذراندن دوره دکترای فیزیک کاربردی در دانشگاه استنفورد به کالیفرنیا آمد، اما بعد از دو روز دکترا را رها کرد و به دنبال علایقش برای تاسیس شرکت در زمینه اینترنت، منابع انرژی تجدید پذیرو فضا پرداخت. او در سال ٢٠٠٢ به تابعیت کشور امریکا در آمد.

فرصت‌های شغلی

Zip2

ماسک در سال ۱۹۹۵ به همراه برادرش کیمبال ماسک، شرکت نرم افزاری زیپ۲ را تاسیس کرد. شرکت یک “راهنمای شهری” برای صنعت انتشارات روزنامه را توسعه و به بازار ارائه داد. ماسک قراردادهایی با نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون بست و اعضای هیئت مدیره را برای ادغام با شرکتی به نام سیتی‌سرچ منصرف کرد. کامپک زیپ۲ را با قیمت ۳۰۷$ میلیون دلار به وسیله سهام در سال ۱۹۹۹ تصاحب کرد. ۷% یا ۲۲$ میلیون دلار از فروش به ماسک رسید.

پی پال و X.com

در مارس ۱۹۹۹، ماسک پی‌پال(x.com) را به عنوان یک سرویس‌دهنده مالی و یک شرکت پرداخت ایمیلی تاسیس کرد. یک سال بعد شرکت با “کانفینیتی” ادغام شد، که منجر به ایجاد یک شرکت تابعه به نام پی‌پال شد. پی‌پال و x.com هر کدام یک سیستم پرداخت فرد به فرد مبتنی بر ایمیل داشتند. ماسک علاقه بیشتری به برند پی‌پل نسبت به x.com نشان داد. در ابتدا برندسازی پی‌پل به کمک x.com، سپس انتقال x.com به زیردامنه پی‌پل. تغییرات او به طور رسمی برند x.com را برای همیشه حذف کرد. به دنبال این تغییرات، هیئت مدیره موسس پی‌پل پیتر تیل را به صورت موقت به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب کرد. در اکتبر ۲۰۰۲، ای‌بی با ۱٬۵$ میلیاد دلار به وسیله سهام پی‌پال را به دست آورد، که ۱۶۵$ میلیون دلار آن به ماسک رسید.[۱۲] قبل از فروش، ماسک با مالکیت ۱۱٬۷% از سهام پی‌پل، بزرگترین سهام‌دار شرکت بود.

اسپیس‌اکس

در ژوئن ۲۰۰۲، ماسک سومین شرکت خود را در زمینه فناوری‌های اکتشاف فضایی با نام اسپیس‌اکس (به انگلیسی: SpaceX) تاسیس کرد. ماسک مدیرعامل اجرایی و مدیر فن آوری بخش هاوتورن شرکت است. اسپیس‌اکس توسعه دهنده و تولیدکننده وسایل نقلیه فضایی با تمرکز بر پیشرفت فناوری موشکی است. اولین وسیله های نقلیه این شرکت موشک های فالکن ۱ و فالکن ۹ و اولین سفینه فضایی این شرکت دراگن (فضاپیما) است.

سولار سیتی

ماسک مفهوم اولیه از سولار‌سیتی را ارائه داد، که پس از آن توسط پسرعموهایش لیندان و پیتر رایو در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. ماسک بزرگترین سهام‌دار باقی‌مانده است. سولارسیتی هم‌اکنون بزرگترین ارائه دهنده انرژی خورشیدی در ایالات متحده آمریکا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهدی می گوید

    بابا میلیاردررررررررررر!!!!!!!!