چه طور بی دردسر بلیط هواپیما بخریم؟

0

تا چند سال پیش برای خرید بلیط هواپیما لازم بود هفت خوان رستم را طی کنیم. باید توی ترافیک سوار ماشین می‌شدیم و به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کردیم و با مشورت با مسئولین این آژانس‌ها، بلیط را انتخاب می‌کردیم و می‌خریدیم. مشکل مهمی که غیر از تلف شدن وقت وجود داشت این بود که برای چک کردن قیمت آژانس‌های مختلف باید در سطح شهر می‌گشتیم و به تک‌تکشان سر می‌زدیم تا ببینیم هر کدام برای هر بلیط چه قیمتی می‌دهند. شفاف نبودن قیمت‌های آژانس‌های مسافرتی باعث می‌شد رقابت جدی‌ای وجود نداشته باشد و هر شرکت هر قیمتی که می‌خواست را مطرح کند.

اما حالا شرایط عوض شده است. خرید آنلاین بلیط هواپیما این امکان را می‌دهد که بدون دردسر و با صرف کم‌ترین زمان، مناسب‌ترین بلیط را پیدا کنیم.

در این نوشته توضیح می‌دهیم روند خرید بلیط هواپیما از علی بابا چگونه است چطور این نوع خرید باعث می‌شود بی‌دردسر بلیط بخرید.

بلیط هواپیما

مبدأ، مقصد، تاریخ و تعداد مسافران را مشخص کنید

خرید آنلاین بلیط هواپیما ساده و بی‌دردسر است. بعد از اینکه وارد سایت شدید، مشخص کنید که نوع پروازتان داخلی یا خارجی است. بعد از آن مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را مشخص کنید. انتخاب تعداد مسافران این امکان را به شما می‌دهد که برای مسافرت‌های گروهی بلیط تهیه کنید؛ بدون اینکه نیاز باشد هر کدام از هم‌سفری‌هایتان به طور جداگانه بلیط تهیه کنند. بعد از تعیین کردن جزئیات سفر، روی دکمه‌ی جستجو کلیک کنید و منتظر بمانید. در این مرحله وب‌سایت با مرور قیمت ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی، لیستی از قیمت بلیط‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد.

قیمت‌ها را مقایسه کنید

بلیط هواپیما

در صفحه‌ای که باز شد می‌توانید قیمت پروازهای مختلف را ببینید. چک کردن قیمت بلیط هواپیما در علی بابا این حسن را دارد که سایت نه تنها قیمت خطوط هوایی مختلف برای مسیر و تاریخ مورد نظرتان را نشان می‌دهد، بلکه این امکان را می‌دهد که قیمت بلیط سه روز قبل و بعد از تاریخ انتخابیتان را هم به ببینید. این امکان باعث می‌شود که اگر تاریخ سفرتان قابلیت جابجایی داشت، بتوانید با هزینه‌ی کمتر بلیط بخرید. نمایش قیمت بلیط خطوط هوایی مختلف باعث ایجاد شفافیت و رقابت می‌شود. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند در رقابت باقی بمانند، مجبور می‌شوند بلیط را با قیمت مناسبی ارائه کنند.

بنابراین خرید آنلاین بلیط هواپیما امکان خریدی کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه را برای شما میسر می‌سازد.

 

جستجوی بلیط را بهینه کنید

همانطور که در صفحه‌ی بازشده می‌بینید، سمت راست تصویر چند گزینه‌ی مختلف وجود دارد. این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهند که جستجویتان را بهینه کنید. مثلا می‌توانید ساعت حرکت هواپیما را مشخص کنید. یا می‌توانید تعیین کنید که دنبال بلیط چارتری می‌گردید یا بلیط سیستمی (بلیط چارتری به بلیطی می‌گویند که یک شرکت یا مؤسسه یا ارگان تمام بلیط‌های یک هواپیما را رزرو کرده باشد؛ این نوع بلیط‌ها معمولا قیمت کمتری دارند.). اگر ترجیح می‌دهید با خط هوایی مشخصی سفر کنید، این امکان فراهم است که جستجو را فقط به خط هوایی مورد نظر محدود کنید. گزینه‌ی دیگری هم که دارید انتخاب کلاس پروازی است. ایرلاین‌های مختلف کلاس‌های پروازی متفاوتی دارند و سرویس‌هایی که در این کلاس‌ها ارائه می‌شوند با هم متفاوتند. این تفاوت در ایرلاین‌های خارجی بسیار مشهود است و خب مشخص است که قیمت بلیط کلاس‌های بیزینس بالاتر از کلاس‌های معمولی است.

بلیط را بخرید

بلیط هواپیما

در مرحله‌ی بعد کافی است اطلاعات شناساییتان را وارد سایت کنید. اگر پروازی که انتخاب کرده‌اید خارجی است، در این مرحله باید مشخصات پاسپورتتان را هم وارد کنید. بعد از تمام شدن مراحل خرید و پرداخت، بلیط به ایمیل و شماره موبایل شما ارسال می‌شود. روند خرید بلیط به همین سادگی است!

مرحله‌ی آخر

بعد از اینکه بلیط را خریدید، کار خاصی لازم نیست انجام بدهید؛ غیر از اینکه در روز سفر چمدانتان را آماده کنید و مدارکتان را بردارید و به سمت فرودگاه راهی شوید. در فرودگاه با ارائه‌ی کدی که به موبایل و ایمیلتان ارسال شده، بلیط چاپی را دریافت می‌کنید و سوار هواپیما می‌شوید. اگر هم شرایطی پیش آمد که مجبور شدید بلیطی که خریدید را پس بدهید یا به اصطلاح استرداد کنید، این امکان در سایت فراهم است. کافی است به بخش مربوط به استرداد بلیط که در اکانتتان وجود دارد بروید و مراحل را طی کنید. به این ترتیب خیالتان راحت می‌شود که برای دریافت پول با مشکل مواجه نمی‌شوید.

 

پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنتی در زندگی هر روزه‌ی ما باعث شده کارمان در بسیاری از مسائل راحت شود و از دردسرهای مختلف رها شویم. خرید آنلاین بلیط هواپیما یکی از امکاناتی است که در سال‌های اخیر به وجود آمده و باعث شده که سرعت خرید بلیط به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند. خرید اینترنتی بلیط غیر از سرعت زیاد، این حسن را دارد که می‌توانید قبل از خرید قیمت‌های مختلف را چک کنید و بلیط با مناسب‌ترین قیمت را از بهترین ایرلاین خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ