بیوگرافی ساره جوانمردی بانوی طلایی ایران + عکس

0

ساره جوانمردی دودمانی (متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز) عضو تیم ملی تیراندازی معلولین و جانبازان جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

همسر ساره جوانمردی کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک 2016 ریو پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی ساره جوانمردی اخبار ورزشی

پارالمپیک لندن

در مسابقات تیراندازی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، انگلستان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز گردید. در مراسم اهدای مدال وی به مرد اهدا کننده دست نداد.

تیراندازی قهرمانی جهان معلولان آلمان

در تیرماه سال ۱۳۹۳ شمسی و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، ساره جوانمردی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 رسید. در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی ساره جوانمردی قهرمان ورزش تیراندازی از کشور ایران، با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

همسر ساره جوانمردی کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک 2016 ریو پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی ساره جوانمردی اخبار ورزشی

حسین امیری اظهار داشت: انتظار کسب مدال طلای ساره جوانمردی را در تپانچه خفیف ۵۰ متر و تپانچه بادی ۱۰ متر را داشتم. به دوستانم گفته بودم منتظر شگفتی در این مسابقات باشید اما منظورم تپانچه خفیف ۵۰ متر بود.

امیری با اعلام این مطلب که وی باید پیش از این هم باید در مسابقات تپانچه خفیف ۵۰ متر شرکت می‌کرد، اظهار داشت: جوانمردی پدیده تیراندازی ایران و شبیه لیونل مسی است. او استعداد رقابت در اکثر رشته های تپانچه را دارد و ای کاش مدتها پیش در این مواد شرکت می‌کرد.

وی درباره سومی عالیه محمودی نیز اظهار داشت : حضور محمودی در فینال کاملا مشهود بود چون تجربه حضور در این رشته را دارد، اما فشار زیادی را در فینال تحمل کرد و سوم شد.

همسر ساره جوانمردی کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک 2016 ریو پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی ساره جوانمردی اخبار ورزشی

ساره در شهر حافظ و سعدی چشم به جهان گشود و از همان کودکی، خانواده اش متوجه معلولیتش شدند و تمام تلاششان را برای بهبود او به کار بردند. اما تقدیر این بود که ساره با شرایط جدیدش به زندگی ادامه دهد.

وی با اینکه کوچک بود سعی داشت تا تفاوتی را که احساس می کرد به واسطه ی آن از بقیه جدا می شود، کم رنگ کند و این شد که از همان زمان تصمیم گرفت دید اطرافیانش را نسبت به معلولیت و شرایط جسمی اش تغییر دهد.

بدین ترتیب سال های کودکی و نوجوانی ساره طی شد تا اینکه از سال ۸۲ به فعالیت های ورزشی روی آورد و در رشته والیبال نشسته فعال شد. در پنج سالی که از فعالیت ساره در این رشته ورزشی می گذشت، او تا مرز حضور در تیم ملی جوانان نیز پیش رفت و انتخاب شد که به دلیل تشکیل نشدن تیم در آن زمان، از این اتفاق دور ماند.

همسر ساره جوانمردی کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک 2016 ریو پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی ساره جوانمردی اخبار ورزشی

سال ۸۷ ، سال سرنوشت سازی برای ساره جوانمردی است ، سالی که او به واسطه انتخاب رشته تیراندازی با تفنگ ، مسیری جدید در زندگی ورزشی اش را آغاز می کند.
آقای مرتضی حضرتی فر، اولین مربی ساره جوانمردی در تیراندازی، با ترسیم شرایطی که برای او در این رشته پیش بینی کرده بود، باعث شد تا ساره  با انگیزه ی قوی تری به ادامه ی فعالیتش در این رشته بیاندیشد.

پیش بینی مربی این بود: کسب اولین نشان از مسابقات داخلی ظرف شش تا هفت ماه پس از شروع فعالیت در تیر اندازی، عضویت در تیم ملی پس از یکسال فعالیت، کسب اولین نشان برون مرزی پس از مدت زمان کوتاهی از  راه یابی به تیم ملی ودر نهایت حضور در اولین پارالمپیک پیش رو.
این پیش بینی اگرچه در ابتدای راه برای ساره دور از دسترس به نظر می آمد اما وقتی توانست هفت ماه بعد در مسابقات لیگ به نشان طلا دست یابد و دقیقا یکسال بعد هم به عضویت تیم ملی درآمد، با اطمینان بیشتری به رقابت های پارالمپیک لندن فکر می کرد.

سه ماه بعد از به عضویت درآمدن تیم ملی ، جوانمردی موفق به کسب نشان نقره مسابقات جهانی اسپانیا در سال ۲۰۰۹  شد و پس از آن با کسب نشان طلای انفرادی و نشان برنز تیمی از مسابقات جهانی ترکیه در سال ۲۰۱۰ و نشان نقره از مسابقات پارآسیایی گوانگجو در همان سال ، بر افتخارات ورزشی خود می افزود.

پس از قطعی شدن حضور ساره در رقابت های پارالمپیک ، تمرینات او به صورت منظم زیر نظر مربیش خانم رقیه اله کرمی انجام می گرفت  و با همراهی هم تیمی اش عالیه محمودی برای حضور در رقابت های پارالمپیک آماده می شد.
سرانجام در روز مسابقات تیراندازی در ماده ده متر تفنگ بادی ( کلاس SH1) ، ساره جوانمردی در حالی به نشان برنز دست یافت که مدال او اولین نشان کاروان ایران نیز محسوب می شد.

هم اکنون ساره همزمان با کار به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی اشتغال دارد و می گوید که قصد دارد فعالیتهای ورزشی اش را به صورت موازی با کار و تحصیل ادامه دهد. او معتقد است که ورزش برای او به منزله ی وسیله ای برای اثبات توان مندی هایش به جامعه و همین طور تغییر نگرش اطرافیان نسبت به افراد دارای معلولیت به شمار می رود و حالا خوشحال است که توانسته از این ابزار برای دست یابی به هدفش استفاده کند.

او در طی این مسیر از همراهی خانواده اش، مربیانش در شیراز و همین طور از مسئولین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک، دکتر مشرف جوادی و همین طور مربی اش رقیه  اله کرمی قدردانی می کند و امیدوار است بتواند در جایگاه های بالاتر برای کشورش افتخار آفرینی کند.

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

ساره جوانمردی در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت.. او به امتیاز ۱۹۳.۴ رسید و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد. مدال طلای ساره جوانمردی،‌ نخستین طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود.

تیراندازی قهرمانی جهان معلولان آلمان

در تیرماه سال ۱۳۹۳ شمسی و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، ساره جوانمردی ورزشکار شیرازی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 رسید. در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی ساره جوانمردی قهرمان ورزش تیراندازی از کشور ایران، با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

انتخاب به عنوان بهترین بازیکن ۲۰۱۴ آسیا

این انتخاب به دلیل عملکرد ساره جوانمردی در رقابتهای پاراآسیایی اینچئون و کسب دو نشان طلا، انجام شده است و بر این اساس وی به عنوان بهترین ورزشکار زن آسیا در سال ۲۰۱۴ نیز معرفی شده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ