عاملان حمله تروریستی به یک مجله فکاهی در پاریس + عکس

0

در ادامه جست‌وجو برای یافتن عاملان حمله تروریستی به نشریه فکاهی «شارلی ابدو»، پلیس فرانسه تصاویر سعید و شریف کواشی، دو مهاجم فرانسوی الجزایری‌تبار را، منتشر کرده است.

شریف کواشی شارلی ابدو سعید کواشی حمید مراد

حمید مراد، عامل سوم این حمله خود را تسلیم پلیس کرده است.

پلیس فرانسه تصاویر این دو نفر را که برادر هستند، بامداد پنج‌شنبه ۱۸ دی ماه منتشر کرده است.

هنوز تصویری از حمید مراد، نفر سوی که بنا بر برخی گزارش‌ها رانندگی خودرو این دو برادر را بر عهده داشته، منتشر نشده است.

پلیس فرانسه برای شریف و سعید کواشی حکم بازداشت صادر کرده و می‌گوید آنها «مسلح و خطرناک» هستند.

هفته‌نامه فرانسوی «لوپوئن» می‌گوید سعید و شریف کواشی تابستان امسال از سوریه به فرانسه بازگشته‌ بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی گفته است که شریف کواشی در سال ۲۰۰۸ به اتهام‌های تروریستی و اعزام جهادگرایان به عراق، محاکمه و به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود.

بنا بر گزارش‌ها حمید مراد، متولد سال ۱۹۹۶، فردی بی‌خانمان است که سال آخر دبیرستان را می‌گذراند. او ساکن شهر رنس در شمال‌شرق فرانسه است.

پلیس طی ساعت‌های گذشته عملیاتی ضد تروریستی را نیز در شهر «رنس» آغاز کرد.

خبرگزاری فرانسه از قول منابعی نزدیک به تحقیقات نقل کرده است که «حمید مراد در ساعت ۱۱ شب چهارشنبه (به وقت فرانسه)، پس از آنکه نام خود را در شبکه‌های اجتماعی دید، خود را به پلیس تسلیم کرده است».

خبرگزاری رویترز نیز از قول یک مقام رسمی دادستانی پاریس، خبر مشابهی را منتشر کرده است.

این خبرها هنوز رسما تائید نشده‌اند.

در شهر «رنس» جایی که حمید مراد ساکن آن است، نیروهای پلیس آپارتمانی را در بامداد پنج‌شنبه جست‌وجو کردند. اما خبری در مورد بازداشت کسی در پی این جست‌وجو منتشر نشده است.

خبرگزاری رویترز از قول پلیس فرانسه می‌گوید یکی از مهاجمان از روی کارت شناسایی‌اش که روی زمین افتاده بود شناسایی شده است.

شریف کواشی شارلی ابدو سعید کواشی حمید مراد

 

خبرگزاری آلمان می‌گوید پلیس فرانسه عملیاتی گسترده را برای دستگیری عاملان حمله آغاز کرده است.

جزییاتی درباره حمله تروریستی در پاریس

در همین حال رویترز در گزارشی به جزییات حمله تروریستی به تحریریه هفته‌نامه شارلی ابدو پرداخت.

این گزارش می‌گوید، مردان مسلح سیاهپوش که به این هفته‌نامه حمله کردند، زبان فرانسه را سلیس صحبت می‌کردند و هنگام تیراندازی به قربانیان، مانند جنگجویان اسلامگرای آموزش دیده عمل کردند.

در حالی که پلیس در حال شناسایی مهاجمان و اعلام انگیزه‌های احتمالی آنهاست، تصاویر آماتوری که از صحنه گرفته شده است نشان می‌دهد که حداقل یکی از مهاجمان فریاد «الله اکبر» سر می‌دهد.

یک شاهد عینی در دفتر این نشریه به رسانه‌های فرانسه گفته که یکی از مهاجمان خودش را به او به عنوان عضو القاعده معرفی کرده است.

کار‌شناسان تروریسم می‌گویند مردان مسلح که یونیفورمی با کمربندی حاوی مهمات به خود بسته بودند و اسلحه کلاشینکف در دست داشتند، این طور نشان می‌دادند که با سازماندهی حملاتشان را انجام می‌دهند.

رییس جمهوری فرانسه پنجشنبه را روز عزای عمومی اعلام کرد

در همین حال ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه به یاد قربانیان حمله تروریستی امروز در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه تجمع کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس تولوز و لیون، شمار کسانی را که تنها در این دو شهر تجمع کرده‌اند، دست‌کم ۲۰ هزار نفر اعلام کرده‌ است.

گزارش این خبرگزاری همچنین می‌گوید که شهروندان پاریسی در میدان جمهوری این شهر که حدود یک کیلومتر با تحریریه هفته‌نامه شارلی ابدو فاصله دارد، گرد آمده‌اند و در دستان آنها بنرها و پوسترهایی به چشم می خورد که روی آنها نوشته شده است: «آزادی بهایی ندارد» و «شارب، آزاده مُرد» که اشاره به نام شاربونه، یکی از چهار کارتونیستی است که در این حمله تروریستی کشته شد.

یکی از تجمع‌کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفته است: «قتل این انسان‌ها وحشت‌آور است. در آینده دیگر کسی نمی‌تواند چیزی را که فکر می‌کند بیان کند. همه ما باید در تظاهرات شرکت کنیم».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ