نمک چه کاربردهای مفیدی برای سلامت بدن دارد؟

0

نمک فواید گوناگونی دارد. اگرچه می‌تواند سلامت شما را تهدید کند، ولی همچنان باید در رژیم غذایی‌ تان وجود داشته باشد. خطرناک بودن نمک در واقع به علت مصرف زیاد و نادرست آن است.

نمک دارای ضررهای فراوانی است و کمتر کسی وجود دارد که چیزی درباره‌ خطرات آن برای سلامتی نشنیده باشد. نمک یکی از دلایل بنیادین برای بیماری‌ های قلبی و همچنین فشار خون بالا است و آسیب‌ های فراوانی به بدن وارد می‌کند. جدا از بحث تغذیه و سلامت، نمک می‌تواند استفاده‌ های دیگری هم داشته باشد.

مجله سلامت متخصص طب سنتی کاربردهای نمک خوراکی طب سنتی سلامت نیوز درمان گلودرد خانگی درمان سرماخوردگی درمان زخم های دهان درمان خانگی یبوست درمان خانگی خواص نمک حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن آنتی بیوتیک طبیعی برای گلودرد

زخم‌ های دهانی

اگر دچار زخم‌های درون دهان شده‌اید، با استفاده از آب نمک و شست‌وشوی دهان می‌توانید درد را تسکین دهید و بهبود زخم‌ها را سرعت ببخشید. برای این کار، یک قاشق چایخوری نمک را در نصف فنجان آب بریزید و هم بزنید. اکنون این محلول را در دهان‌تان بریزید، بچرخانید و سپس بیرون بریزید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کنند و کمتر آزارتان دهند.

یبوست

اگر گوارش‌ شما به هم ریخته و احساس بی‌نظمی می‌کنید، کمی نمک اپسوم در یک لیوان آب حل کنید (۲ تا ۶ قاشق چایخوری در روز) و بخورید. همچنین می‌توانید از آب لیمو هم استفاده کنید تا مزه‌ بهتری پیدا کند. این محلول بین نیم تا ۶ ساعت یبوست‌‌ شما را از بین می‌برد.

فرو رفتن ناخن پا

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که لبه‌ ناخن‌ های پای شما خم می‌شود و در پوست گیر می‌کند. با رشد ناخن‌ ها، بیشتر درون پوست فرو می‌روند و آن را زخم می‌کنند. برای تسکین درد، تورم و حساسیت، پای خود را روزانه چندین بار در آب نمک گرم قرار دهید. در ادامه از پمادهای آنتی‌بیوتیک و نوار زخم‌بندی کمک بگیرید.  اگر زخم پای شما بهتر نشد و یا بدتر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مجله سلامت متخصص طب سنتی کاربردهای نمک خوراکی طب سنتی سلامت نیوز درمان گلودرد خانگی درمان سرماخوردگی درمان زخم های دهان درمان خانگی یبوست درمان خانگی خواص نمک حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن آنتی بیوتیک طبیعی برای گلودرد

گرفتگی یا آبریزش بینی

برای رفع این مشکل از اسپری‌های بینی که از آب نمک تهیه می‌شوند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های شست‌وشوی بینی با آب نمک هم کمک بگیرید که مجاری بینی را شست‌وشو داده و مشکل گرفتگی یا آبریزش آن را حل می‌کنند.

گلودرد

یکی دیگر از کاربردهای مفید نمک درمان گلودرد است. اگر گلودرد داشتید، بهترین و ساده‌ترین روش برای رفع آن، غرغره کردن با آب نمک است. هرگاه به این مشکل برخوردید، نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کرده و سپس آن را غرغره کنید. این کار می‌تواند تورم را تسکین دهد و احساس درد و خارش گلو را از میان ببرد.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ