ثبت نام دریافت کارت خرید کالا (سامانه رفاه) + شرایط

5
معاون وزیر کار با تشریح دستورالعمل کارت خرید اعتباری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: متقاضیان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۲۲ درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند
مهر: احمد میدری با اعلام جزئیات دستورالعمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد. معاون وزیر کار در خصوص اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) گفت: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری نماید که بدون این ابزار امکان خرید آن را نداشته ممکن نبوده است. این کارت به صورت پراکنده و محدود تاکنون برای اقشار مختلف و توسط ادارات و سازمان های مختلف صادر شده است.

وی افزود: در این طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار با عنوان کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) معرفی شده، تلاش شده است که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شوذ و از اینرو برای فروشگاه های پذیرنده کارت مزیت‌هایی و یا صرفه های حاصل از قیاس بزرگ ایجاد شود؛ فروشگاه ها با توجه به افزایش تعداد مشتریان می توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب تر تامین و به مردم عرضه کنند.

میدری تصریح کرد: در این طرح تلاش بر این بوده دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه تضامین بانکی (سفته یا معرف) از این کارت و ابزار مالی بهره مند شوند. کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می‌تواند نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

معاون وزیر کار در خصوص فروشگاه های پذیرنده طرح یادآور شد: تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان که در صورت ازدیاد تقاضا به تعداد این فروشگاه ها افزوده می‌شود. در مراحل اولیه به دلیل مشکلات اجرایی امکان استفاده از تعاونی‌های استانی ممکن است، در صورت تداوم طرح و پذیرش مقررات کارا کارت می توان فروشگاه های استانی را به شبکه پذیرنده کارت افزود.

وی به جامعه هدف این طرح اشاره کرد و بیان داشت: کلیه اقشاری که بتوان از درآمدهای ماهانه آنان با روش های بسیار ساده اقساط ماهانه را کسر نمود به تدریج مشمول این طرح می شود. در این طرح در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود، در همین راستا تلاش می‌شود برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تامین اجتماعی می‌پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت صادر می شود.

میدری همچنین درباره فرایند صدور کارت خاطر نشان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی که بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۲۲ درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند. بهتر است به جای ارسال کد ملی در سامانه http://www.samanehrefah.ir (سامانه رفاه) ثبت نام نمایند. هزینه صدور کار ۲۰۰۰ تومان است که در بانک رفاه اخذ می شود. اگر کد ملی خودرا پیامک کنند باید به شعبه ای که مستمری خود را دریافت می کنند برای تحویل کاراکارت مراجعه نمایند و در صورتی که در سامانه ثبت نام کنند می توانند شعبه خود ر ابه دلخواه انتخاب نمایند.

وی دریاره زمان و نحوه تحویل کارا کارت گفت: انتظار میر ود حداکثر پس از مدت ۱۵ روز کارت برای هر فرد صادر شود. پس از چاپ کارت به شماره تلفن همراه که متقاضی درخواست خود را اعلام کرده پیامکی ارسال و زمان و شعبه دریافت کننده (بانک‌ رفاه) به متقاضی اعلام می شود. در پاکت حاوی کارت در برگه ای جداگانه رمز کارت وجود دارد که با اولین خرید کارت فعال می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار کارت تصریح کرد: میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام – ۴ برابر حقوق هر ماه فرد است. به طور مثال اگر فردی ‌۱۰۰۰۰ دریافتی داشته باشد ارزش وام ۴۰۰۰۰ است. همچنین مدت اعتبار کارت در صورتی که اجرای این طرح تداوم یابد کارت نامحدود محسوب می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. سعید اعلمانی می گوید

    سسلام وقتی سایت ثبت نام کارت اعتباری رفاه هنوز که هنوزه باز نشده اینهمه هیاهو برای چیست تو را به هر کی میپرستید مردم را سر کتر نگذارید

  2. علیرضازینی می گوید

    با سلام بعد از دریافت پیامکبانک رفاه به شعبه بانک رفاه در ساعت ۸٫۵۰ مرجعه نمودم از معاونت بانک در مورد پیامک سئوال کردم نامبرده با اکراه فرمودند شرایط در بولتن زده شده مراجعه شد افراد بالای ۶۸ سال باید ضامن معتبر وچک بگذارند وکلی مدارد در شرایط نرمال با خودم فکر کردم که این مشکات بر سراه قرار دادن علامت نزدن است ومیخواهند وجهای برای خودشان دست وپا کنند یا مثل افتادم که همسایهای صبح به نانوائئی رفته بود ونان تهیه کرده بود در روبرویی با همسایه جدید تعارف زده واین نکته را گفت تکه اواره نکن نان درست پاره نکن همسایه بسم اله یعنی مادبامه نه وبانک رفاه با این اگهی پر تمتراق میگوید غلط کردی نه راستی وام گرفتن از مسجد وکاسه چرخاندن در این مکان مقدس ساده تر است از صدور کاراکارت وام ده میلیون تومانی وغیرو ومن نوعی را راغب میکند که برای روز تنگ دستی به مسجد بروم نه خانه خود

  3. امیر می گوید

    اذیت مردم نکنید رواج بدبد کار مردمو مملکتمون رو ابه

  4. واحد می گوید

    با سلام خدمت همشهریان..درسته بعضی حرفو حدیثایی که مسئولین ارگانها تبلیغ میکنن نوعی دلگرمیه چون اگه شهامت داشتن بهتر بود یه شماره تماس مینوشتن تا هر بانکی یا ادره ای طفره رفت تماس داشته باشیم بشرط اینکه جواب بدین رستکه برامون مث روز روشنه و از محالاته جواب بدنو پیگیر

  5. طاها می گوید

    مردم و با این کارا گول نزنین یارانه رو قط کنین قیمتا رو پایین بیارین