نتایج شمارش آرا انتخابات مجلس در استان مرکزی + تعداد رای

0

نتایج شمارش آرا انتخابات مجلس دهم در تمام شهرستان های استان مرکزی

مرکزی
حوزه انتخابیه نامزد(ها) گرایش دور دوم تعداد کرسی
اراک، کمیجان و خنداب کریمی اصولگرا ۲
شازند صاحب علی غفاری اصولگرا * ۱
علی ابراهیمی اصلاح‌طلب
دلیجان و محلات علیرضا سلیمی اصولگرا ۱
ساوه و زرندیه شهلا میرگلوبیات اصولگرا * ۱
محمدرضا منصوری مستقل
خمین محمد ابراهیم رضایی اصولگرا ۱
تفرش، آشتیان و فراهان محمد حسینی اصلاح‌طلب ۱

دقایقی پیش و با انجام شمارش آرا در اراک و ساوه نتایج انتخابات در این دو حوزه انتخابیه استان مرکزی تعیین و اعلام شد.

درحالی‌که صبح امروز رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفت‌و‌گویی با تسنیم از اعلام نتایج در ۴حوزه انتخابیه استان مرکزی خبر داد و آمار نهایی این حوزه‌های انتخابیه را اعلام کرد٬ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها درباره ۲حوزه انتخابیه باقی مانده ساوه و اراک شدت گرفت٬ هرچند رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ساعتی بعد اعلام کرد منبع رسمی اعلام نتایج ستاد انتخابات است.

بنابراعلام ستاد انتخابات استان مرکزی در حوزه انتخابیه تفرش و فراهان آمار آرای ماخوذه ۵۰ هزار ۲۷۵ رای، آرای صحیح ۴۸ هزار و ۴۶۳ رای که با نتیجه اعلام شده از آرای صحیح محمدحسینی با ۱۳ هزار و ۴۲ رای موفق به کسب اکثریت آرا شد.

در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان آرای ماخوذه ۴۵ هزار و ۱۳۸ رای، آرای صحیح ۴۳ هزار و ۱۴۱ رای و با نتیجه اعلام شده از آرای صحیح علیرضا سلیمی با ۱۱ هزار و ۴۷۰ رای موفق به کسب اکثریت آرای مردم شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان خمین آرای ماخوذه ۵۲ هزار و ۶۱ رای، آرای صحیح ۴۹ هزار و ۳۲۵ رای و با نتایج اعلام شده از آرای صحیح محمدابراهیم رضایی با ۲۲ هزار و ۶۶۴ رای موفق به کسب اکثریت آرا شد.

در حوزه انتخابیه شازند آرای ماخوذه شهرستان ۷۱ هزار و۴۶۶ رای و آرای صحیح ۶۸ هزار و  ۴۷۴ بوده و در این حوزه صاحب‌علی غفاری با ۱۵ هزار و ۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با ۱۱ هزار و ۵۸۳ رای به مرحله دوم انتخاباتی کشیده شدند.

دقایقی پیش رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم بااشاره به نتایج آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اراک و ساوه اظهار داشت: در حوزه انتخابیه اراک٬ خنداب و کمیجان از بین ۲۸۶هزار و ۲۹رای٬ علی‌اکبر کریمی با کسب ۱۰۳هزار و ۲۳۴رای به‌عنوان نفر نخست و نماینده اراک به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

شکراله حسن بیگی افزود: همچنین محمدحسن آصفری با ۵۹ هزار و ۲۸ رای و سید مهدی مقدسی با ۵۴ هزار و ۵۴۶ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

وی بااشاره به نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه بیان کرد: از مجموع ۱۲۲ هزار و ۶۲۴ آرای صحیح ماخوذه در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه شهلا میرگلوبیات با کسب ۲۳ هزار و ۸۸۱ رای و محمدرضا منصوری با کسب ۲۲ هزار و ۷۶۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.

آیت‌الله محسن محمدی عراقی(اراکی) و آیت‌الله احمد محسنی گرکانی با کسب آرای بیشتر و لازم از بین ۵ کاندیدای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری به‌عنوان نمایندگان استان آرای شناخته شدند.

شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی دقایقی پیش باتایید این خبر به خبرنگار تسنیم گفت: درحالی که آمار مربوط به کل استان مرکزی به جز شهرستان خمین در انتخابات خبرگان رهبری است که البته افزوده شدن آرای خمین تغییر خاصی در این در وضعیت فعلی ایجاد نمی‌کند، جمع کل آرای ماخوذ معادل ۵۸۹هزار و ۱۲۲رای بوده که از این تعداد ۴۸۹هزار و ۸۰۸ رای صحیح بوده است.

وی افزود: از بین این میزان رای، آیت‌الله محسن محمدی عراقی(اراکی) با ۲۲۲هزار و ۵۹۱ رای به‌عنوان نفر اول و آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی با کسب ۱۸۸هزار ۳۴۸رای به‌عنوان نفر دوم نمایندگان استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری هستند.

این جدول بروز رسانی می شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ