بیشتر بخوابید، باهوش تر دیده شوید

0

نتایج یک بررسی حاکی از آن است که داشتن خواب کافی موجب می شود باهوش تر به نظر برسید.

به گفته دانشمندان، داشتن خواب کافی علاوه بر خستگی کمتر و خلق و خوی بهتر، باعث می‌شود شما باهوش‌تر به نظر برسید.

مجله سلامت زنان باهوش راز باهوشی خواب افراد باهوش

نتایج یک بررسی جدید در دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند نشان می‌دهد که خواب بیشتر به افراد کمک می‌کند تا با تاثیرگذاری بیشتر بر معلمان و کارفرمایان‌شان، باهوش‌تر دیده می شوند.

نتایج این تحقیق که در «ژورنال روانشناسی تجربی: عمومی» منتشر شد، افشا کرد افراد جذاب معمولا باهوش‌تر به نظر می‌آیند ولی دانشمندان این تحقیق را انجام دادند تا متوجه شوند چگونه افراد می‌توانند هوش خود را بدون در نظر گرفتن جذابیت افزایش دهند.

دکتر «شان تلمس» از محققان برجسته آزمایشگاه ادراک دانشکده روانشناسی و علوم اعصاب که مسئول این مطالعه است، گفت به نظر می‌آید تفاوت لطیفی از نظر افتادگی پلک میان چهره فردی که به اندازه کافی استراحت کرده و فردی که خواب کافی نداشته است، وجود دارد.

دانشمندان از یک نرم افزار ویژه تجزیه و تحلیل صورت به منظور اندازه گیری افتادگی پلک و انحنای لب در ۱۹۰ کودک و فرد بزرگسال در «حالت خنثی» استفاده کردند.

پس از آن بیش از ۲۰۰ ارزیاب از نظر جذابیت و هوش صورت این افراد را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این بررسی نشان داد افراد با حالت اخم و افتادگی پلک، کمتر باهوش به نظر می‌رسند.

همچنین با همکاری «موسسه کارولینسکا» سوئد، تصاویر همین افراد پس از یک خواب کامل شبانه و یک شب بی خوابی تهیه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

این افراد زمانی که افتادگی پلک بیشتر داشتند و کمی حالت اخم داشتند، کمتر باهوش به نظر می‌رسیدند.

دکتر تلمس گفت: «بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از ما افرادی را که کم حوصله‌تر هستند، افرادی با هوش کمتر در نظر گیریم.»

منبع : پرس تی وی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ