طرز تهیه دسر شکلاتی ساده

0

پودینگ‌ها جزو ساده‌ترین دسرها به حساب می‌آیند و دستمان برای ترکیب انواع و اقسام مواد در آن باز است. کافی است هوس یک دسر جدید به سرمان بزند و دست به کار شویم؛ در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانیم یک پودینگ خوشمزه و جذاب درست کنیم.

مواد لازم:

پودر کاکائو: چهار قاشق سوپخوری
آرد ذرت: چهار قاشق سوپخوری
بیسکوییت مادر یا بیسکوییت پتی بور: دو بسته
کره هم دما شده با محیط: یک چهارم پیمانه
شیر: سه پیمانه شکر نصف پیمانه

نکات آشپزی جدید خوب فوت و فن آشپزی طرز تهیه دسر شکلاتی خلاقیت آشپزی انواع دسر آموزش انواع دسر آموزش آشپزی آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. در یک کاسه مناسب کره نرم شده را بریزید. بیسکوییت‌ها را با دست خورد کنید و به مواد داخل کاسه بیفزایید. همه مواد را باهم مخلوط کنید تا جایی که شبیه تکه‌های نان شوند.

۲. در یک قابلمه شی، پودر کاکائو و آرد ذرت را به همراه شکر و وانیل باقیمانده بریزید و مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و مواد را هم بزنید تا ته نگیرد و به صورت یکنواخت غلیظ شود.

۳. وقتی غلظت مواد در حد ماست نیمه سفت شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و باز هم بزنید تا پودینگ حرارتش را از دست بدهد و گلوله نشود.

۴. ظرف‌های دسر را که می‌تواند لیوان یا بستنی‌خوری متوسط باشد آماده کنار دستتان بگذارید. شروع کنید به لایه لایه ریختن پودینگ و مخلوط خرده بیسکوییت‌ها.این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. ظرف‌های دسر را در یخچال بگذارید.این دسر را خنک سرو کنید.

منبع : ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ