اجرای گام اول در آزاد سازی نرخ سنگ آهن

0
قیمت های مورد توافق در شرکت های داخلی ایمیدرو نه تنها بر قیمت گذاری سنگ آهن بخش دولتی و خصوصی ارتباطی ندارد بلکه قیمت های تعیین شده ما بین شرکت های داخلی ایمیدرو در خارج از آن فاقد اعتبار می باشند.
در شرایطی برخی از خبرگزاری ها به نقل از رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن خبر از آزاد سازی قیمت این محصول برای دو واحد زیر مجموعه ایمیدرو شامل گل گهر و چادرملو داده اند که هیچ تغییر جدیدی در نحوه قیمت گذاری سنگ آهن رخ نداده است.

رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن ضمن تکذیب آزاد سازی قیمت سنگ آهن توسط دولت اظهار داشت: قیمت گذاری سنگ آهن دارای دو بخش مجزا می باشد و بخش اول آن مربوط به شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو است که تفاهم نامه هایی جهت آزاد سازی قیمت سنگ آهن شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو در سازمان توسعه معادن به امضاء رسیده است.

مهرداد اکبریان در گفتگو با بورس نیوز ادامه داد: ایمیدرو دارای واحدهای فعال در صنعت سنگ آهن و فولاد سازی است که این واحدها بر اساس توافق نامه های داخلی بین خود به داد و ستد سنگ آهن می پردازند و این در شرایطی است که قیمت های مورد توافق در شرکت های داخلی ایمیدرو نه تنها بر قیمت گذاری سنگ آهن بخش دولتی و خصوصی ارتباطی ندارد بلکه قیمت های تعیین شده ما بین شرکت های داخلی ایمیدرو در خارج از آن فاقد اعتبار می باشند.

وی ضمن اشاره به پیشنهاد انجمن تولید کنندگان سنگ آهن مبنی بر آزادسازی قیمت این محصول اظهار کرد: در حالی بخش دوم قیمت گذاری محصول سنگ آهن مربوط به بخش های خصوصی و دولتی است که طی پیشنهادی به دولت خواستار آزاد سازی و شفافیت قیمت سنگ آهن شده ایم.

اکبریان ادامه داد: در همین راستا و در پی درخواست دولت برای کاهش و جلوگیری از صادرات سنگ آهن درخواست واقعی شدن قیمت سنگ آهن و آزاد سازی آن برای مصرف کنندگان داخلی اعم از خصوصی و دولتی مطرح شده است که هنوز پاسخی از جانب دولت دریافت نگردیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ