مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به سعید محمدپور رسید

0

سعید محمدپور (متولد ۱۲ اسفند ۱۳۷۱ در اردبیل ، قد : ۱۸۰) می‌باشد. محمدپور در سال ۲۰۱۱ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۹۴ کیلو جهان شد. او اولین مدال طلای اردوی تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی مالزی کسب نمود او در این مسابقات با ۱۷۵ کیلوگرم در یکضرب قهرمان و در دوضرب با ۲۱۰ کیلوگرم نیز قهرمان شد. در مسابقات جهانی پاریس در دسته ۹۴ کیلو توانست مدال برنز را بر گردن بیاویزد. او در این دسته با بالابردن وزنه ۱۸۱ کیلو در یکضرب و وزنه ۲۲۱ کیلو در دوضرب ودر مجموع ۴۰۲ کیلو در رتبه سوم قرار گرفت.

سعید محمدپور پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی سعید محمدپور اخبار وزنه برداری

محمدپور در المپیک ۲۰۱۲ لندن در جایگاه پنجم قرار گرفته بود، ولی با مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ چهار نفر بالای او در سپتامبر ۲۰۱۶، وی مدال طلای دستهٔ ۹۴ کیلوگرم المپیک را بدست آورد.

مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن از آنِ نماینده ایران شد.

پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۴ وزنه‌بردار، مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به سعید محمد پور نماینده ایران در این دور از مسابقات رسید.

با وجود پایان المپیک ۲۰۱۶ و گذشت ۴ سال از المپیک ۲۰۱۲، هنوز تبعات المپیک لندن ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق، رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که دوپینگ ۴ وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم مثبت اعلام شده و مدال طلای این وزن به سعید محمدپور رسیده است.

محمد پور در المپیک ۲۰۱۲ به عنوان پنجمی رسیده بود اما به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۴ وزنه‌برداری که بالاتر از او بودند، مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم به محمدپور رسید.

سعید محمدپور پارالمپیک 2012 لندن بیوگرافی سعید محمدپور اخبار وزنه برداری

گفته می شود نفرات ششم و هفتم هم دوپینگ کرده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ