اموال قاچاقچیان مواد مخدر چه می شوند؟

0

یک شهرک مسکونی در شمال کشور یکی از دارایی‌های قاچاقچی بزرگ شیشه تهران؛ دستگیری بزرگترین قاچاقچی کوکائین کشور پس از برگزاری جشن ۴۰ میلیارد تومانی؛ کشف یک قایق تفریحی لوکس و ده‌ها خودرو شامل لکسوس، جنسیس و … از قاچاقچی بزرگ مواد مخدر؛‌ دستگیری تمساح خلیج با دو هزار میلیارد تومان نقل و انتقال مالی و … تنها بخشی از تیتر رسانه هایی است که  هر از گاهی از درآمد چند میلیاردی قاچاقچیان مواد مخدر، حساب‌های بانکی عجیب و غریب کشف شده از آن‌ها، املاک و مستغلات مکشوفه و لیست خودروهای لوکس‌شان که مملو از بنز و پورشه و مازراتی است، پرده بر می‌دارند و مردم را در بهت و حیرت فرو می‌برند. اموال و املاکی که شاید سرانجام آن‌ها ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرده باشد.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سرانجام خودروها و اموال توقیف شده از قاچاقچیان مواد مخدر در تشریح سرانجام اموال مکشوفه از این قاچاقچیان اظهار کرد: در حال حاضر مکانیزم دقیقی برای اموال مکشوفه از قاچاقچیان وجود دارد که بر اساس این مکانیزم، خودروها و اموالی که در حین اجرای عملیات دستگیری قاچاقچیان از آن‌ها کشف می‌شود به عنوان حق الکشف به دستگاه‌های کاشف واگذار می‌شود و جزو مایملک این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین خودروهایی که بعد از عملیات دستگیری و در حین بررسی پرونده قاچاقچیان از آن‌ها کشف شود با دستور مقام قضایی توقیف شده و مادامی که در توقیف هستند در پارکینگ‌های یا مراکز ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان امانت نگهداری می‌شوند و چناچه حکم مصادره برای این خودروها از سوی مقام قضایی صادر و این حکم قطعی شود، بلافاصله فرایند فروش این خودروها به جریان می‌افتد.

وی اضافه کرد: پس از قطعی شدن حکم مصادره این خودروها، کمیسیون فروش استان‌ها که متشکل از مقامات قضایی، انتظامی و … هستند با رعایت آیین‌نامه‌های قانونی مبادرت به برگزاری مزایده و فروش این خودروها می‌کنند که درآمد حاصل از فروش این خودروها نیز به صورت مستقیم به خزانه واریز می‌شود.

افشار در خصوص املاک به دست آمده از قاچاقچیان مواد مخدر نیز گفت: با توجه به اینکه املاک مکشوفه از قاچاقچیان مواد مخدر از مصادیق کشف حین عملیات نمی‌شود، پس از قطعی شدن حکم مصادره این املاک، کمیسیون فروش در مزایده‌ای مبادرت به فروش املاک مذکور کرده و درآمد حاصل از آن را نیز به خزانه واریز می‌کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دقت مکانیزم‌های موجود در این بخش، امکان تخطی از این مکانیزم وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ