معمای عجیب پزشکی: دو برادر که با غروب آفتاب فلج می‌شوند!

0

شعیب احمد ۱۳ ساله و عبدول الرشید ۹ ساله دو برادر پاکستانی هستند که در طول روز زندگی کاملا عادی دارند،‌ از خانه بیرون می‌روند، راه می‌روند و با دوستانشان بازی می‌کنند.

براساس گزارش اسویشیتدپرس، اما زمانی که خورشید غروب می‌کند، این دو برادر به طور کامل فلج می‌شوند، و توانایی حرکت کردن و صحبت کردن را تا صبح فردا و طلوع دوباره خورشید از دست می‌دهند، بیماری که نشانه‌های آن برای اولین‌بار در جهان گزارش شده‌است و پزشکان هیچ آگاهی نسبت به علت وقوع این بیماری ندارند.

به گفته جواد اکرم، متخصص موسسه علوم پزشکی پاکستان، این مورد برای پزشکان یک چالش جدید است و پزشکان درحال انجام آزمایش‌هایی هستند تا بتوانند دلیل فلج شدن کامل این دو پسر را پس از غروب خورشید دریابند.

این دو کودک که به پسران خورشیدی شهرت یافته‌اند، از اوایل سال جاری تحت نظر بیمارستانی در اسلام‌آباد زندگی می‌کنند. درمان‌های این دو رایگان است و تاکنون بیش از ۳۰۰ آزمایش مختلف روی آنها انجام گرفته‌است.

بیماری های ارثی و ژنتیکی بیماری نادر بیماری عجیب اختلال ژنتیکی اخبار پاکستان
اولین گزینه‌ای که ذهن پزشکان را به خود مشغول کرد نور خورشید بود، نه ساعت روز، و اینکه احتمالا انرژی بدن دو کودک از نور خورشید تامین می‌شود. اما این فرضیه عجیب نمی‌تواند درست باشد زیرا پزشکان نشان دادند که دو کودک در طول روز می‌توانند در اتاقی تاریک حرکت کنند و فعالیت داشته‌باشند.

پزشکان همچنین نشان دادند کودکان به فلج موقت ناشی از آسیب‌های عصبی یا فلجی خواب مبتلا نیستند،‌اختلالی که بدن را در حالت رم خواب و فلج نگه می‌دارد اما مغز در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

با این همه احتمال قوی‌تری نیز وجود دارد: اختلال ژنتیکی. زیرا مادر و پدر این دو کودک عموزاده هستند. اما پزشکان هنوز نمی‌دانند کدام ژن می‌تواند چنین تاثیری بر زندگی کودکان داشته‌باشد. این دو کودک دو برادر دیگر داشته‌اند که به همین مشکل مبتلا بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، اما خواهر آنها نشانه‌های این بیماری را بروز نمی‌دهد.

پزشکان هم‌اکنون مشغول آزمایش روی آب و خاک روستایی هستند که دو کودک در آن سکونت دارند و همچنین نمونه خون این دو برای آزمایش‌های ژنتیکی به خارج از کشور ارسال شده‌اند. عجیب‌ترین نکته درباره این بیماری این است که دو پسربچه در طول روز کاملا عادی و سالم به نظر می‌آیند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ