ترفند های کاربردی برای خوش‌ طعم شدن سوپ

0

یکی از غذاهایی که در هر فصلی طرفدار زیادی دارد ولی در فصل پاییز و هوای خنک پای ثابت آشپزخانه‌ها می‌شود، سوپ است.

همه ما تجربه کرده‌ایم که در این فصول با کوچکترین تغییرات دمایی دچار سرماخوردگی شویم و برای مداوا کردن خود مدتی را در خانه بگذرانیم. از آنجا که سوپ‌ها منبعی غنی از مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند برای درمان سرماخوردگی گزینه بسیار مناسبی هستند و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که یک کاسه سوپ حکم چند عدد قرص ویتامین و تقویت کننده بدن را دارد.

نکات آشپزی خوشمزه مواد لازم سوپ مواد لازم برای تهیه سوپ مجله آشپزی مثبت فوت و فن آشپزی غذا طرز تهیه سوپ خوشمزه سوپ راز خوش مزه شدن سوپ خوش طعم شدن سوپ ترفندها و نکات آشپزی ترفند های طلایی آموزش انواع پیش غذا آموزش آشپزی آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی با مرغ آشپزی آسان در خانه

۱- یکی از راه‌ های تهیه سوپ خوشمزه استفاده از عصاره مرغ و گوشت در آن‌ است. دقت کنید اول عصاره را اضافه کنید و بعد نمک آن را بچشید.

۲- در نیم ساعت آخر سوپ جو به آن آب‌ لیمو اضافه کنید و اجازه بدهید کمی با هم بپزند.
۳- برای داشتن سوپ جو خوشمزه و جا افتاده باید جو حتماً خوب بپزد و لعاب بیندازد.

۴- بهتر است از مواد تازه استفاده کنید با این حال استفاده از برخی سبزیجات کنسروی یا یخ زده مانند نخود فرنگی و ذرت مشکلی ندارد.

۵- برای کاهش میزان چربی، سوپ را یک روز قبل تهیه کنید و چربی روی سوپ را با قاشق بردارید.
۶- سوپ که یک روز قبل تهیه می شود، طعم بهتری پیدا می کند.

۷- در صورت شور شدن سوپ، یک عدد سیب زمینی پوست کنده در آن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه پخت سوپ روی حرارت کم، آن را بردارید.

۸- برای غلیظ شدن سوپ مقداری از آن را در غذاساز بریزید و پوره کنید و به قابلمه اصلی برگردانید.

۹- یک و نیم قاشق چای‌خوری آرد را به یک فنجان آب سوپ اضافه و مخلوط کنید و به ظرف اصلی بیفزایید و هم بزنید تا سوپ غلیظ شود.

۱۰- سوپ جو را می‌توان با جو معمولی هم پخت. اما باید بدانید برای پخت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است بر اثر غفلت ته بگیرد. ترجیحا از جو پرک استفاده کنید که سریع تر آماده می شود و احتمال ته گرفتن آن هم کم است.

۱۱- لازم نیست پیاز و سیب زمینی را خرد کنید. آنها را به شکل درسته داخل قابلمه بیندازید و در مراحل آخر به طور کامل از قابلمه بیرون بیاورید. به این ترتیب هم به مرغ طعم می‌دهند و هم تکه‌ های ریز آن‌ ها در ظرف باقی نمی‌ ماند.

منبع : همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ