مواظب باشید تا ماشینتان در روزهای سرد زمستانی قالتان نگذارد!

0

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در روزهای  سرد زمستان و صبح هنگام، چه خودرو دست دوم چه خودرو صفر، در حال کلنجار با خودروی خود برای روشن شدن باشید و یا احساس کنید سیستم ترمز شما آنچنان که باید در روزهای برفی، عمل نمیکند. زمستان در راه است و ننه سرما با لحاف سفید زیبایش؛ گهگاه مشکلاتی را نیز در پی دارد. اگر میخواهید بیشترین لذت را از این زمستان ببرید، مد نظر داشتن نکات زیر ضروری است.

قیمت زنجیر چرخ بهترین ضد یخ آموزشگاه رانندگی تهران آموزش مکانیک خودرو آموزش رانندگی

ضد یخ: اولین و مهم ترین نکتهای که باید در طول فصل سرما باید رعایت شود؛ استفاده از ضدیخهای مناسب میباشد، چرا که مانع از یخزدگی آب درون موتور میشود. یخزدگی آب حتی میتواند منجر به ترکیدگی رادیاتور خودرو نیز شده و خسارات فراوانی را به دنبال داشته باشد. ذکر این نکته ضروری مینماید که ضدیخها انواع مختلفی دارند و برای انتخاب ضدیخ مناسب بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه نموده و یا از یک مکانیک باتجربه و مورد اطمینان راهنمایی بخواهید.

سیستم گرمایش: قطعا رهایی از سرمای گزنده روزهای زمستان، در گرو عملکرد صحیح بخاری است، لذا قبل از غافلگیر شدن توسط یک روز سرد زمستان، حتما بخاری خودرو را چک کنید.

چراغها: چراغها از آن جهت دارای اهمیت دوچندان در این فصل هستند که امکان مهگرفتگی بالا میباشد و در این مواقع نیاز به چراغها بیشتر احساس خواهد شد.

برف پاککن: با توجه به افزایش میزان بارندگی در این فصل سال، در صورت عدم کارکرد برفپاککنها، احتمالا به یک مشکل اساسی برخورد خواهید نمود. لذا علاوه بر چک نمودن آنها، مایع شیشهشور خود را نیز تعویض و از مایعات مخصوص فصل سرد استفاده نمایید.

لاستیکها: عاج لاستیکها را بررسی نمایید و در صورتیکه در شهرهای غربی کشور سکونت دارید بدلیل سرما و بارش زیاد برف، حتی شاید مجبور به تعویض لاستیکها نیز باشید. نکته مهم دیگر چک نمودن فشار باد لاستیکهاست که در این فصل هفتگی و بصورت مستمر باید انجام گیرد.

سیستم ترمز: ترمز، مهمترین تجهیز ایمنی خودرو بوده و در این فصل بخاطر لغزنده بوده مسیرها، اهمیت صدچندان دارد، لذا حتما سیستم ترمز خود را توسط یک مکانیک حاذق چک نمایید.

باک بنزین: حتیالامکان باک خود را در حالت نیمهپر نگهدارید چرا که این امر مانع از نفوذ رطوبت به لولهها و سیستم سوخترسانی شده و احتمال یخبستگی لولهها را به صفر میرساند.

باتری: سرما یکی از عواملی است که تاثیر منفی بر روی عملکرد باتری دارد و باید قبل از شروع فصل سرما چک شود.

اگزوز: نشتی در اگزوز میتواند منجر به دخول مونوکسیدکربن به داخل خودرو شده و از آنجا که شیشهها همگی بسته هستند، این امر بسیار خطرناک خواهد بود.

ترموستات: نکته بسیار مهم در مورد ترموستات آن است که ترموستات را میتوان تجهیزی یکبار مصرف دانست و اگر چنانچه خراب است، در تعویض آن تعلل ننمایید.

زنجیر چرخ: زنجیر چرخ باید یار غارتان باشد مخصوصا برای رانندگانی که در مسیرهای کوهستانی، سرد و صعبالعبور تردد مینمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ