دستگیری قاتلان یک جسد بی نام و نشان در ساوه

0

فرمانده نیروی انتظامی ساوه با بیان اینکه عوامل قتل جوان ۲۵ ساله در نوبران دستگیر شدند از عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری قاتلان خبر داد.

سرهنگ پرویز اسدی فرمانده نیروی انتظامی ساوه با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در ارتقا سطح امنیت جامعه گفت: یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی حفظ امنیت و ارتقا امنیت اجتماعی است که در این راستا تمام توان خود را همان گونه که تاکنون در راستای ارتقای نظم و امنیت جامعه به‌کار گرفته برای تحقق این رسالت به‌کار خواهد گرفت.

وی افزود: در پی‌کشف جسد مجهول الهویه در شهریورماه سال گذشته در یکی از روستاهای اطراف بخش نوبران و اعلام موضوع به پلیس اگاهی در کوتاه‌ترین زمان کارآگاهان پلیس اگاهی در محل وقوع جرم حاضر شده و کار تحقیق در این راستا را آغاز کردند.

فرمانده نیروی انتظامی ساوه تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات محلی و اقدامات فنی و با بهره‌گیری از سوابق موجود راجع به افراد مفقود و انجام معاینات پزشکی توسط پزشکی قانونی و انجام آزمایشات ویژه نظیر D.N.A هویت جسد شناسایی شد که مربوط به یک جوان ۲۵ ساله اهل یکی از استان‌های هم‌جوار بود.

اسدی با اشاره به اقدامات انجام شده مبنی بر چگونگی قتل گفت: پس از شناسایی و برابر نظریه پزشکی قانونی علت مرگ ناشی از اصابت ضربات متعدد با سلاح سرد بود.

وی ادامه داد: این مسئله سبب شد وقوع قتل برای پلیس محرز شود و موضوع در دستور کار پلیس اگاهی شهرستان ساوه قرار گیرد که پس از تحقیقات جامع و کامل و اقدامات فنی و بهره‌گیری از شگردهای پلیسی موفق به شناسایی و دستکیری مضمونان که ۵ نفر بودند شد که مورد تحقیق قرار گرفتند.

فرمانده نیروی انتظامی ساوه خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات از هر یک از مظنونان به نقش خود در قتل اعتراف کردند که ۲ نفر به عنوان مباشرت در قتل و ۳ نفر به عنوان معاونت در قتل اعتراف کردند و در نهایت ۵ متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی و در نهایت روانه ندامتگاه شدند.

اسدی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل ارتکاب به جرایم و جنایات، ضعف بنیه اعتقادی و دوری از اخلاق اسلامی است که در این راستا هر چقدر خصایل اخلاقی در جامعه پر رنگ‌تر باشد لغزش و خطا کمتر می‌شود و جرایم کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود زیرا ضعف اخلاقی زیبنده حکومت اسلامی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ