تاکسی در کیش

0

یکی از دغدغه‌های اساسی گردشگران در سفرهای تفریحی، رفت‌وآمد در شهرها و مکان‌هایی‌ست که برای مسافرت انتخاب کرده‌اند و همیشه مشکلاتی در این خصوص گریبان‌گیر گردشگرانی می‌شود که امکان سفر با اتومبیل شخصی ندارند و یا مکان‌هایی که انتخاب کرده‌اند، از حیث موقعیت جغرافیایی مشکلاتی را در این زمینه برایشان ایجاد می‌کند. با این حال، جزیره کیش که به واسطه موقعیت جغرافیایی‌اش دغدغه‌هایی در این زمینه را در ذهن گردشگران به وجود می‌آورد، با تدابیر ویژه‌ای به جنگ مشکلات رفته است و به گفته بسیاری از مسافران تورهای کیش، هیچ مشکلی برای رفت‌وآمد در جزیره توریستی ایران وجود ندارد. البته هنوز سؤالاتی در مورد چگونگی کرایه تاکسی در کیش، اجاره اتومبیل در کیش و مواردی دیگر در ذهن‌ها وجود دارد که در فرصت اندک زیر سعی می‌شود به سؤالات شما همراهان گرامی پاسخ داده شود.

در وهله اول باید گفت که هیچ جای نگرانی برای جابجایی در جزیره کیش وجود ندارد! چرا که  انواع متعددی از حمل و نقل عمومی در کیش وجود دارد که در این میان می‌شود به: تاکسی‌های تلفنی، تاکسی‌های خطی و مینی‌بوس‌های مدرنی اشاره کرد که اکثریت گردشگران را در شرایط مطلوب و زمان اندکی به مقصد می‌رسانند؛ به‌صرفه‌ترین نوع حمل‌ونقل در کیش هم همان مینی‌بوس‌ها هستند که با نرخ ثابت ۹۰۰ تومان برای هر مسافر، امکان جابجایی بسیار کم‌هزینه‌ای را بین مراکز تفریحی و تجاری کیش فراهم می‌کنند. البته برای یک گردش خصوصی‌تر می‌توانید از تاکسی‌های سواری استفاده کنید که نرخ انواع آن‌ها هم در زیر آمده است:

نرخ کرایه تاکسی رپورتاژ آگهی ارزان راهنمای سفر به کیش اجاره خودرو در کیش

تاکسی های تلفنی جزیره کیش

ورودی تاکسی‌متر در روز یعنی از ساعت ۶ صبح تا بامداد ۳۶۰۰ تومان  و پس از ۱۲ شب ۴۵۰۰ تومان خواهد بود.

تا ۷ کیلومتر در ازای هر کیلومتر ۳۶۰ تومان محاسبه می‌شود و در ازای هر کیلومتر اضافه‌تر ۳۹۶ تومان محاسبه می شود. در ازای هر دقیقه توقف هم ۳۹۶ تومان محاسبه می شود.

تاکسی‌های خطی

ورودی تاکسی‌متر در روز یعنی از ساعت ۶ صبح تا بامداد ۹۹۰ تومان و پس از ۱۲ شب ۱۲۰۰ تومان خواهد بود.

تا کیلومتر ۷ در ازای هر کیلومتر ۹۸ تومان محاسبه می‌شود و در ازای هر کیلومتر اضافه‌تر ۱۲۳ تومان محاسبه می‌شود.

مسیر تاکسی‌های خطی: بازار سفین – خیابان کنار فاز A – بازار ونوس – بازار مروارید – شهرک صدف – خیابان آذربایجان – خیابان فردوسی – بازار پردیس – بازار مرجان و برعکس.

مینی‌بوس‌های جزیره کیش

ارزان‌ترین روش حمل‌ونقل در جزیره کیش مینی‌بوس‌ها هستند که در ۲ خط با ایستگاه‌های فراوان و کرایه ۹۰۰ تومان در خدمت گردشگران است.

خط شماره ۱: ایستگاه میرمهنا- فاز A خیابان کنار- دبستان پسرانه مولوی- بلوار میرمهنا- ایستگاه گلدیس- ایستگاه صداو‌سیما- ایستگاه بازار ونوس- میدان ساحل- ایستگاه بازار مروارید- میدان ساحل-ضلع جنوبی بازار پردیس- ایستگاه بازار مرجان- ایستگاه پارک دلفین‌ها و برعکس.

خط شماره ۲: ایستگاه پارک دلفین‌ها- ایستگاه بازار مرجان- میدان داریوش- خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر- ضلع شمالی بازار پردیس- میدان ساحل- ایستگاه بازار مروارید- میدان امیرکبیر- میدان ساحل- ایستگاه مجتمع بانک‌ها- سازمان منطقه آزاد کیش- بازار فرانسه- اداره پست- میدان دلیران- فاز ۵ شهرک صدف خیابان جاجرود- خیابان سفیدرود- خیابان کرمان- خیابان بینالود (مرکز خرید فاز ۴ صدف)- خیابان الوند- خیابان شریعتی- خیابان عارف- مسجد امام حسن مجتبی (ع)- خیابان آذربایجان- خیابان خرمشهر- خیابان آسمان- ورودی مجتمع الهیه- تقاطع شهربازی- ایستگاه بازار مروارید- میدان امیرکبیر- هتل لاله- هتل صدف- کلینیک پزشکی- بازار بهکیش- ایستگاه بازار مریم- ایستگاه بازار ونوس- میدان ساحل- ایستگاه بازار مروارید- میدان امیرکبیر- میدان ساحل- ایستگاه بازار پردیس (ضلع جنوبی)- ایستگاه بازار مرجان- ایستگاه پارک دلفین‌ها و برعکس.

اجاره اتومبیل در کیش

مؤسساتی هم در کیش موجودند که اتومبیل‌هایی با قیمت‌های متنوع در اختیار گردشگران می‌گذارند و شما می‌توانید به راحتی و با کارت ملی و یک چک ضمانت، اتومبیل دلخواهتان را در مدتی که در جزیره هستید، بدون راننده اجاره کنید و از رانندگی در خیابان‌های خلوت و عریض کیش لذت ببرید؛ حتی در لیست اتومبیل‌های اجاره‌ای، نام بسیاری از برندهای مطرح جهان هم به چشم می‌خورد که تجربه مهیجی را از رانندگی در جزیره کیش برای گردشگران می‌آفرینند.

در مجموع جای نگرانی وجود ندارد. سیستم حمل‌ونقل جزیره کیش با بهترین کیفیت رضایت شما را جلب خواهند کرد. البته سالیان سفر توصیه می‌کند که در هنگام انتخاب آفرهای تور کیش به حمل‌ونقل در جزیره هم توجه کنید؛ چرا که برخی تورها سرویس‌های متنوعی را به مراکز تفریحی و دیدنی کیش ارائه می‌دهند که می‌توانند کار شما را برای جابجایی از هتل‌های کیش راحت‌تر کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ