هنرمندان در انتخابات شورای شهر تهران چه تعداد رای کسب کردند؟

0

انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که تعدادی از هنرمندان نیز برای عضویت در شورا نامزد شده بودند.

لیست امید که مورد حمایت اصلاح طلبان بود بیشترین آرا را در شورای شهر به‌دست آورد اما هیچ هنرمندی در این لیست قرار نگرفته بود و بسیاری از هنرمندانی که نامزد شده بودند یا در لیستهای دیگر بودند و یا اینکه به‌صورت مستقل شرکت کرده بودند.

بر اساس اعلام فرمانداری تهران در بین هنرمندانی که نامزد انتخابات شورای شهر تهران شدند رتبه ۱۲۲ به علی قائم مقامی ۳۹۷۱ رأی، رتبه ۱۵۸ به رضا ایرانمنش با ۳۰۳۸ رأی، رتبه ۲۸۶ به حسین دهباشی با ۱۶۸۵ رأی، رتبه ۴۷۲ به محمدرضا عیوضی با ۱۰۲۸ رأی، رتبه ۱۳۴۸ به سعید الهی با ۳۳۲ رأی، رتبه ۱۸۶۱ به مهدی درمنش مدیر تولید سینما با ۱۷۶ رأی اختصاص پیدا کرد و علی قائم مقامی تهیه کننده سینما و عضو هیات مدیره خانه سینما بیشترین رأی را دربین هنرمندان متقاضی عضویت در شورای شهر را به‌دست آورده است.

امسال از میان بازیگران تنها «رضا ایرانمنش» و «مرتضی کاظمی» از چهره‌های شناخته شده ثبت نام کردند. تعداد بازیگران علاقمند به حضور در شورای شهر به مراتب کاهش داشته است.

در این دوره مانند دوره گذشته «عبدالحسین مختاباد» خواننده موسیقی سنتی آواز ایرانی و «محمد عیوضی» در میان ثبت نام کنندگان به چشم می‌خورند.

«محمدعلی زم» که در دهه ۶۰ ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را عهده‌دار بود  در این دوره ثبت نام کرد.

حسین دهباشی (مستندساز)، علی قائم مقامی (تهیه کننده و عضو هیات مدیره خانه سینما)، مهرداد فرید (فیلمساز و رئیس شورایعالی تهیه کنندگان) نیز از چهره‌های مطرح سینما هستند که در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر ثبت نام کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ