۷۰ شرکت قالیشویی در مشهد پروانه فعالیت دارند +نرخ و قیمت

0

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در شهر مشهد ۷۰ قالیشویی پروانه‌دار وجود دارد.

هادی مخملی در خصوص شناسایی واحدهای متخلف قالی‎شویی در سطح شهر مشهد اظهارکرد: تمامی قالیشویانی که در روزنامه‎های کثیر انتشار اقدام به ارائه آگهی تبلیغاتی می‌کنند، مورد تایید این اتحادیه هستند.

وی افزود: داشتن سبقه کار، مهارت فنی و مکان محورهای ما برای دادن مجوز فعالیت به واحدهای قالیشویی است.

مخملی با بیان اینکه در طول سال افراد زیادی به منظور اخذ مجوز به اتحادیه مراجعه می‌کنند، گفت: سالانه فقط ۲۰ مجوز صادر می‌شود و در حال حاضر در شهر مشهد ۷۰ قالیشویی پروانه‌دار وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۸۰ فقره شکایت شهروندان به اتحادیه در سال جاری بیان کرد: چنانچه این واحدها در مکان مشخصی مستقر باشند پلمپ می شوند، در غیر این صورت ماشین آنان متوقف خواهد شد.

مخملی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام پیک کاری ما، تعداد شکایت در مقایسه با حجم کاری که قالیشویان در طول سال انجام می‌دهند، بسیار کم است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان رضوی گفت: عدم کیفیت فرش‌های ماشینی از مواردی است که در هنگام شست و شو موجب پارگی و ساییده شدن آن ها می شود.

مخملی با بیان اینکه ۶ کارشناس در اتحادیه فرش مشهد به شکایت شهروندان رسیدگی می کنند، افزود: بسیاری از واحدهای قالیشویی بدون پروانه به صورت سیار کار می‌کنند، که این امر شناسایی واحدهای متخلف را دشوار می‌کند اما از آنجایی که این واحدها برای جذب مشتری مجبور به تبلیغات هستند، شناسایی آن‌ها آسان است، این متخلفان اغلب در پیک کاری قالیشویی و نزدیک ایام عید ظاهر می‌شوند.

عضو اتحادیه قالیشویی در خصوص نرخ شستشوی انواع قالی عنوان کرد: قیمت و نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی ۴۶۰۰ تومان، فرش دستبافت معمولی ۸ هزار تا ۱۵ هزار و هر متر موکت  ۱۸۰۰ تا ۳ هزار تومان است و هزینه جابجایی و حمل و نقل فرش نیز از یک تخته تا چندین تخته فرش، حدود ۱۶ هزار تومان است که البته ممکن است این میزان با توجه به وسعت شهرستان و دوری  یا نزدیکی مسافت متغیر باشد که در توافقات میان قالیشویی و مالک فرش، لحاظ می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ