مقایسه کیا سراتو آپشنال با مزدا۳ تیپ ۴ ، کدام بهتر است بخریم؟

0

در بحث کیفیت باید گفت با توجه به اینکه خودروهای ژاپنی از نظر ظاهری و فنی دوام بیشتر و بهتری نسبت به انواع کره‌ای دارند، مزدا ۳ گزینه بهتری است؛ گرچه سراتو هم به نسبت قیمت پرداختی کیفیت قابل‌قبولی ارائه می‌کند.

همچنین سراتو آپشنال به مواردی مثل نشان‌دهنده‌های جدید پشت فرمان، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و حسگر پارک عقب، پوشش چرمی صندلی‌ها و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مجهز شده که در کنار پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۶ اسب بخاری و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار مجموعه‌ای مقرون به صرفه و با قدرتِ مناسب را تشکیل می‌دهند. در مقابل، مزدا ۳ از گزینه‌های محبوب بازار ایران است که از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و جعبه‌دنده ۵ سرعته خودکار استفاده می‌کند و با شتاب اولیه ۹.۲ ثانیه‌ای، سراتو (۱۲ ثانیه) را پشت سر می‌گذارد.

نیومزدا 3 مقایسه خودرو مشخصات مزدا 3 مشخصات سراتو سایپا قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت کیا سراتو وارداتی قیمت سراتو سایپا

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی اما با وجود تجهیز به سامانه کنترل پایداری رانندگی (DSC)، چرخش خودکار چراغ‌های جلو (AFS)، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، ۶ عدد کیسه هوا، فرمان الکتروهیدرولیکی و سیستم صوتی بسیار باکیفیت، به دلیل فقدان مواردی مثل صفحه‌نمایش لمسی داشبورد در پس رقیب کره‌ای قرار می‌گیرد. همچنین به تمامی این‌ها باید وفور قطعات یدکی هردو خودرو در بازار و قیمت بالاتر قطعات مزدا ۳ را هم اضافه نمایید. در مجموع با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، خرید هردو خودرو می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به نمونه‌های کارکرده باشد و تا چندین سال نیازتان را برطرف سازد. نهایتاً این شمایید که باید بین کیا سراتو با شتاب کمتر و امکانات بیشتر و مزدا ۳ با تجهیزات رفاهی کمتر و کیفیت بیشتر یکی را برگزینید.

نیومزدا 3 مقایسه خودرو مشخصات مزدا 3 مشخصات سراتو سایپا قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت کیا سراتو وارداتی قیمت سراتو سایپا

مزایا و معایب کیا سراتو

این خودرو هنوز آنقدر در بازار ایران جاافتاده نیست که بشود نظر مشتریان را پرس و جو کرد. همین طور هنوز برای ما هم فرصتی دست نداده تا با آن از نزدیک ملاقاتی داشته باشیم و بتوانیم چند و چونش را کشف کنیم. پس بهترین راه، استفاده از تجربه اجنبی‌هاست. تقریباً همه سایت‌ها و مجلات خارجی بر این باورند که عمده برتری سراتوی جدید،‌ فرمان‌پذیری و هندلینگش است. فضای داخلی نیز خوب و کاربردی عنوان شده است. جعبه‌دنده و انتقال قدرتش هم سرزنده و جوان‌پسند نشان داده. آپشن‌ها و امکانات نیز از جمله مهم‌ترین مزایای این کره‌ای عنوان شده است. بخاری و کولرش گویا توانایی خوبی دارند. دست آخر مهم‌ترین برتری‌اش گارانتی درازمدت و بی چون و چرایش مطرح می‌شود. اما در مقابل سر و صدای پیشرانه در سرعت‌های بالا و کیفیت نه چندان بالای لوازم داخلی به عنوان اصلی‌ترین معایب این خودرو از سوی مشتریان و تسترهای حرفه‌ای لیست شده است. کنترل کشش و کروز کنترل نصب شده روی آن خیلی خوب کار نمی‌کند. در ضمن کار با حالت نیمه اتوماتیک آن نیز بیش از حد پیچیده است.

مزایا و معایب مزدا۳

همه می‌دانیم این است که بزرگ‌ترین ایراد مزدا۳ سفت بودن فنربندی‌اش است. سواری خیلی نرمی ندارد. مکانیزم سیستم تعلیقش با جاده‌های ایران نمی‌خواند. اغلب دارندگانش به خاطر نقص کمک‌ها به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند. اما شکی نیست که این خودرو هنوز هم یکی از اسپرت‌ترین‌های بازار ایران است. خداوکیلی کاری که می‌شود با مزدا۳ کرد با مرسدس Cکلاس و ب‌ام‌و سری ۳ نمی‌شود کرد. حس و حال استثنایی دارد موقع دستی کشیدن و فرمان دادن. در سایت‌های خارجی از مصرف سوختش خیلی تعریف کرده‌اند. بیش از جعبه‌دنده تحسین‌برانگیز حرف زده‌اند. در مقابل از نظر خارجی‌ها فضای صندوق عقبش بسیار کم به چشم می‌آید. در ضمن فضای برای سرنشینان ردیف دوم هم خیلی جادار و قابل قبول نیست.

نیومزدا 3 مقایسه خودرو مشخصات مزدا 3 مشخصات سراتو سایپا قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت کیا سراتو وارداتی قیمت سراتو سایپا

مشخصات فنی
مدل کیا سراتو مزدا ۳
پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۴ سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور ۱۹۹۹ سی سی ۱۹۹۹ سی سی
حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۵ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۰۹ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک ۵ سرعته تیپ ترونیک
شتاب رسمی ۱۰.۵ ثانیه ۹.۲ ثانیه
وزن ۱۲۳۰ کیلوگرم ۱۳۴۰ کیلوگرم
قیمت بازار حدود ۱۲۵ میلیون تومان حدود ۱۱۲ میلیون تومان

منبع : عصر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ